رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با ادعای ارائه اینترنت رایگان به مناسبت دهه فجر، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

کلاهبرداری جدید با ترفند اینترنت رایگان برای دهه فجر

به گزارش سلام نو به نقل از سیتنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت شهروندی که با هدف دریافت اینترنت هدیه دهه فجر مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از حسابش به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: شاکی گفته بود برای دریافت اینترنت ۲۰ گیگابایتی هدیه به مناسبت دهه فجر در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۵۰ هزار ریال برای شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده، اما متوجه شده نه تنها هدیه‌ای دریافت نکرده، بلکه کل ۱۲۰ میلیون ریال موجودی حسابش نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده، جعلی بوده و اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایبری گفت: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که در مناسبت‌های مختلف ادعا دارند اینترنت رایگان، بسته‌های مکالمه، شارژهای ارزان قیمت و ... می‌فروشند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار آن‌ها می‌گذارند.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق نشانی Cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید