مدیر اجرایی توریسم قطر در سفر به ایران، از برنامه قطر برای افزایش شمار سفر ایرانی‌ها به این کشور خبر داد.

برنامه قطر برای جذب گردشگران ایرانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، قطر در نمایشگاه گردشگری تهران غرفه بزرگی را در اختیار گرفت و قراردادای را با یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش پروازهای مستقیم بین ایران و قطر امضا کرد. برتولد ترنکل ـ مدیر اجرایی توریسم قطر ـ همزمان با سفر به ایران اعلام کرد: ‌ایران یکی از ۱۵ بازار هدف گردشگری قطر است تا بازدیدکنندگان ایرانی، قطر را به عنوان مقصد اصلی برای آرامش و تجدید قوا انتخاب کنند. شرکت در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران این فرصت را به ما می‌دهد تا قطر نزد ایرانیان بهتر شناخته شود.

او همچنین گفت: حضور در ایران بخشی از ابتکار عمل قطر در پیشبردِ راهبرد توریسم قطر تا سال ۲۰۳۰ است که هدف آن، افزایش سه برابری جذب گردشگر، افزایش ۳ تا ۴ برابری هزینه‌کرد گردشگران و افزایش سهم تولید ناخالص داخلی بخش گردشگری به ۱۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

قطر که با میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ نام خود را به فهرست مقاصد سفر گردشگران بین‌المللی اضافه کرد، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سهم گردشگری را در تولید ناخالص ملی به ۱۲ درصد برساند و سالانه میزبان بیش از شش میلیون گردشگر باشد. درحال حاضر بیشترین مسافران ورودی به قطر از کشور عربستان هستند که ۲۴ درصد از گردشگران این کشور را شامل می‌شود. بیشترین گردشگران قطر درحال حاضر از کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس است که پس از عربستان، عمان، ‌کویت و امارات متحده بیشترین سهم را در ورود گردشگر به این کشور دارند. قطر با برگزاری جام جهانی قصد داشت حوزه جذب گردشگر را گسترده‌تر کند.

قطر سومین کشوری است که در یک هفته گذشته مقام و هیأتی را برای تبادل گردشگری و مشخصا جذب گردشگر از ایران، ‌ به کشورمان اعزام کرده است؛ روسیه و مالزی نیز با اعزام هیأت‌های گردشگری به ایران درصدد افزایش سفر شمار سفر ایرانی‌ها به این کشورها هستند.

طبق آخرین آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۱ حدود هفت میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد حدود ۶ درصد سفر یک روزه داشته‌اند. در سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ایران خارج شده‌اند که از این تعداد، حدود ۱۰ درصد سفرها یک روزه بوده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید