نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا در مسیر کشورهای مستقل از جمله ملت‌های مخالف سلطه خارجی سنگ اندازی می‌کند.

انتقاد نخست‌وزیر پیشین عراق از اقدامات آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از رسانه های پاکستان، «عادل عبدالمهدی» طی دیدار با هیات ۴۰ نفره علما و نخبگان اهل تسنن پاکستان به ریاست علامه «امین شهیدی» در بغداد نسبت به تشدید حملات تروریستی و تحرکات عناصر تکفیری در پاکستان ابراز تاسف کرد.

وی با اشاره به فتوای مرجعیت عالی عراق برای جنگ علیه تروریسم و تشکیل جبهه واحد برای دفاع از ارزش‌ها و مقدسات اسلامی، افزود: بنا بر دستور مرجعیت عالیقدر، ما حامی مودت و برادری میان مذاهب اسلامی هستیم و در این راستا اهل تسنن را برادر ایمانی و یک جان در دو کالبد می‌دانیم.

عبدالمهدی با سرزنش مداخله آمریکا در امور کشورهای اسلامی و سابقه تاریک آن در پاکستان و عراق، اظهار داشت: ما در پارلمان عراق قطعنامه در حمایت از خروج نظامیان آمریکایی از عراق به تصویب رساندیم و معتقدیم که ثبات و امنیت در منطقه به خروج آمریکا گره خورده است.

وی با قدردانی از رویکرد واقع بینانه رهبران مذاهب اسلامی در پاکستان به ویژه ابتکار سازمان امت واحده پاکستان در نزدیک تر کردن جامعه نخبگان و علمای دو کشور، گفت: ما حامی آزادی فلسطین و مخالف تحریم‌های خارجی علیه ایران و سوریه هستیم.

نخست وزیر پیشین عراق اظهار داشت که در صورت تقویت معیشت در کشورهای اسلامی، دیگر نگرانی بابت تصمیم گیری برای این کشورها از سوی بیگانگان وجود نخواهد داشت.

براساس این گزارش، اعضای گروه امت واحده پاکستان پس از سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران به عراق رفتند و طی روزهای گذشته با برخی از شخصیت‌های عراقی از جمله عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و همچنین رئیس مجلس اعلی عراق دیدار کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید