عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال آینده به حوزه معیشت توجه ویژه کرده و اعتبارات این حوزه رشد چشمگیری داشته است.

افزایش وسیع اعتبارات معیشتی در بودجه ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو، پرویز اوسطی گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: در این لایحه درآمدهای پایدار دولت تقویت شده و دولت تلاش کرده است تا پیش بینی های واقع بینانه ای را از فروش نفت در سال آینده داشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه بین منابع و مصارف دولت در لایحه بودجه تعادل برقرار شده است، گفت: دولت سیزدهم در این لایحه به حوزه معیشت توجه کرده داشته و شاهد رشد چشمگیری اعتبارات در این بخش هستیم.

وی در عین حال مشکل اصلی در کشور را رشد پایه پولی و تورم دانست و اظهار داشت: در لایحه بودجه حمایت های قانونی نسبت به اقشار ضعیف، تولید و اشتغال انجام شده تا بتوان بخشی از اثرات تورم را بر زندگی مردم کاست.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس خواستار هدایت سرمایه ها و نقدینگی جامعه به سمت تولید و اشتغال شد و افزود: اگر سرمایه گذاری در بخش تولید برای بخش خصوصی به صرفه نباشد، مردم نقدینگی خود را به سمت بخش های غیرمولد اقتصاد و سوداگری در بازارهای مالی و کالاهایی چون ارز، طلا و مسکن وارد می کنند که آسیب زا است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه افزایش درآمد مالیاتی از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی را از دیگر روش های دولت برای رسیدن به درآمدهای پایدار عنوان کرد و افزود: دولت در بودجه سال آینده تلاش کرده است بدون افزایش نرخ مالیاتی، درآمد این بخش را افزایش دهد.

اوسطی با بیان اینکه تعامل، همگرایی و هم افزایی خوبی بین دولت و مجلس در تدوین و تصویب لایحه بودجه وجود دارد، گفت: مهمترین سند مالی بر اساس توان و ظرفیت کشور تدوین شده است و امیدواریم که دولت در سال آینده با تقویت فروش نفت بتواند و اختصاص درآمدهای آن به امور زیربنایی، به عمران کشور کمک کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید