وزیر ارشاد گفت: برای اصلاح وضعیت شبکه نمایش خانگی به فعالان این حوزه فرصت می‌دهیم و نمی‌توانیم شبکه نمایش خانگی را ببندیم. نگاه ما فرصت‌محور است و اگر این شبکه اشکال دارد، باید اصلاحش کنیم.

آیا شبکه نمایش خانگی بسته می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، ‌با اشاره به تخلفات صورت‌گرفته در حوزه شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: در این حوزه ضوابط و مقررات خاصی نداریم و تا ضوابط نباشد، دادستانی نمی‌تواند به صورت جدی به تخلفات این حوزه ورود کرده و با کسانی که تخلف می‌کنند، برخورد کند. مهم ین است که در این حوزه محتوای خوب تولید کنیم که امروز در این زمینه مشکل داریم.

وی افزود: در عین برای اصلاح وضعیت شبکه خانگی به فعالان این حوزه فرصت می‌دهیم و نمی‌توانیم شبکه خانگی را ببندیم. بعضی‌ها از دوستان می‌گویند که شبکه نمایش خانگی را ببندید. در حالی که 35 درصد این شبکه مخاطب دارد. نگاه ما فرصت‌محور است و اگر شبکه خانگی اشکال دارد، باید اصلاحش کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای وزارتخانه متبوعش اظهار داشت: آخرین پیمایش‌های آماری نشان می‌دهد که 34 میلیون نفر بازیکن یارانه‌ای در کشور داریم که به صورت متوسط در روز 95 دقیق بازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: 4 میلیون نفر بازیکن حرفه‌ای رایانه‌ای داریم که هفته‌ای بالای 21 ساعت بازی می‌کنند و 15 میلیون نفر هم بالای 15 ساعت در هفته بازی می‌کنند. بالاترین مصرف فرهنگی در کشور بعد از موسیقی به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد.

اسماعیلی با اشاره به جلسه 2 روز گذشته با رئیس‌جمهور در شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم، شبکه ملی اطلاعات 23 درصد پیشرفت کرده بود، اما امروز پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 61 درصد و پیشرفت مرکز ملی فضای مجازی به 57 درصد رسیده است.

در یک سال اخیر فیلمی توقیف نشد

وی با بیان اینکه دشمنان اسم دولت ما را دولت انسدادی گذاشته‌اند، تصریح کرد: با این حال ما در یک‌ سال اخیر حتی یک فیلم را توقیف نکردیم و همه آیین‌نامه‌های صدور مجوز تولید و نمایش فیلم آخرین مرحله تصویب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گذارند و این آیین‌نامه‌ها و مقررات به نفع آن خوانشی خواهد بود که انطباق بیشتری با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد.

راه‌اندازی 50 دفتر جدید سینمای جوان

وزیر ارشاد از اختصاص اعتبار 180 میلیارد تومانی به سینمای جوان خبر داد و گفت: تا تابستان سال آینده 50 دفتر جدید سینمای جوان در کشور راه‌اندازی می‌شود. همچنین در حوزه حمایت از فعالان قرآنی 15 هزار نفر را بیمه کردیم.

حمایت وزارت ارشاد از کانون‌های مساجد کمرنگ شده است

مدیر یکی از کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد جامع شهر خوزنین هم در نشست با وزیر ارشاد بیان کرد: در حال حاضر حمایت وزارت ارشاد از کانون‌های مساجد خیلی کمرنگ شده و در واقع اعتقاد داریم که این کانون‌ها جایگاه بودجه‌ای خود را نزد وزارت فرهنگ و ارشاد از دست داده‌اند.

علی‌اکبری اضافه کرد: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری هنوز نمود مؤثری از تحول و اقدامات تعیین‌کننده در حوزه‌های کلان فرهنگی و هنری کشور ندیدیم. به ویژه در مسئله حجاب که تکلیفی بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد است، اما بار این موضوع فقط روی یکی از نهادها افتاده است که این موضوع مشکلات و حاشیه‌هایی را درست کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه فیلم و سینمای خانگی و سلبریتی‌ها انتظار داریم که اقدامات مؤثری صورت بگیرد. در ضمن باید جایگاه مساجد در حوزه تمدن‌سازی انقلاب اسلامی تعریف شود و در این حوزه باید برنامه‌های خوبی دیده شود تا شاهد پویایی فرهنگی مساجد باشیم.

لزوم ایجاد حمرانی واحد فرهنگی و پرهیز از موازی‌کاری

مدیر تولید سیمای مرکز قزوین هم در ادامه این نشست با انتقاد از موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور گفت: باید حکمرانی واحدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. البته اصلاح این وضعیت ملزومات قانونی دارد که مجلس باید در این حوزه وارد شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نسب افزود: بنابراین به تدابیر کلانی برای اصلاح حکمرانی فرهنگی نیاز داریم که مستلزم شکل‌گیری نگاهی نو در عرصه فرهنگ و هنر است و اگر این مهم محقق شود، از جایگاه فعلی در حوزه فرهنگ و هنر می‌توانیم فراتر برویم و به افق‌های بلندتری در حوزه فرهنگ‌سازی و هنرمندپروری دست پیدا کنیم.

مسئول انجمن سینمای جوان استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه بخش مهمی از فرهنگ را فعالیت‌های هنری تشکیل می‌دهد، گفت: در این حوزه باید به حوزه‌های نرم‌افزاری و نیروهای انسانی یعنی هنرمندان به شکل ویژه توجه شود و امکان و گستره کار برای آنها فراهم شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید