مدیرمسئول روزنامه هم میهن تاکید کرد: خبرنگاران بازداشت‌شده نه شعاری دادند و نه تخریبی کردند و فقط آنچه دیده بودند را روایت کردند پس به طریق اولی باید مورد عفو قرار گیرند.

خبرنگاران بازداشت‌شده به طریق اولی باید مورد عفو قرار گیرند
به گزارش سلام نو به نقل از هم میهن، غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، درباره احتمال آزادی خبرنگاران بازداشت‌شده از جمله الهه و الناز محمدی خبرنگاران هم‌میهن توضیح می‌دهد و می‌گوید:«آنهایی که کار خبرنگاری کرده‌اند و برایشان پرونده تشکیل داده شده، به طریق اولی مورد عفو قرار می‌گیرند و پرونده‌شان مختومه می‌شود. آنها در اعتراضات اخیر، نه شعاری داده بودند و نه تخریبی کرده بودند و آنچه دیده بودند را روایت کردند یا خبری را در یک خبرگزاری بازنشر کردند. عمل آنها علی‌القاعده نباید جرم تلقی شود. اگر سوءتفاهمی برای هر کسی ایجاد شده، حتما باید خبرنگاران در رأس بخشش‌ها قرار گیرند. پرونده آنها بسته می‌شود.»

او ادامه می‌دهد:«این مدارایی که با خبرنگاران شده است یک تشویق برای آنها به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که کارشان خطا نبوده و جرمی مرتکب نشده‌اند. در آینده هم مسئولان باید حضور خبرنگاران را غنیمت بشمرند. زمانی‌که خبرنگار برای یک روزنامه رسمی مجوزدار فعالیت می‌کند، باید مورد اعتماد هم باشد.»

مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن با اعلام اینکه خبرنگاران بازداشتی این روزنامه جرمی مرتکب نشده‌اند و در هیچ صحنه‌ای هم نبوده‌اند، می‌گوید:«وقتی در جایی واقعه‌ای رخ می‌دهد، مانند یک زلزله، خبرنگار برای روایت به محل می‌رود، او گناهی مرتکب نشده است، او تنها به وظیفه خود عمل کرده و کاملا بی‌طرفانه گزارش‌گری‌اش را می‌کند و خوبی و بدی واقعه به او ارتباطی ندارد.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید