۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 55418351

انتخاب عینک طبی متناسب با فرم صورت بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به بررسی خرید عینک طبی پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

خرید عینک طبی

عینک طبی علاوه بر رفع مشکلات بینایی و اصلاح دید، تاثیر زیادی در ظاهر فرد دارد و باید با دقت و توجه خاصی انتخاب شود. انتخاب و خرید عینک طبی برای بیشتر افراد کار ساده ای نیست و معمولا وقت زیادی صرف پیدا کردن یک عینک مناسب می‌شود و ما قصد داریم راهنمای خرید عینک طبی را بطور کامل برایتان توضیح دهیم.

جنس عدسی و فریم عینک‌های طبی بسیار متنوع است و انتخاب عینک با عدسی و فریم مناسب کار دشواری به نظر می‌رسد. افراد مختلف فرم صورت متفاوتی دارند و انتخاب عینک متناسب با فرم صورت یکی دیگر از چالش‌هایی است که در هنگام خرید این نوع با آن مواجه می‌شویم. حتما بعد از آن که نسبت به خرید عینک های طبی نکات این مقاله را مطالعه کردید بروید سراغ اطلاع از قیمت و خرید عینک طبی تا با اطلاعات کامل اقدام به خرید کنید.

نکات مهم برای خرید عینک طبی

علاوه بر جنس عدسی و فریم و تناسب عینک با فرم صورت، مدت زمانی که فرد در طول روز از عینک استفاده می‌کند نیز در انتخاب نوع عینک بسیار تاثیرگذار است. خرید عینک با فریم و عدسی‌های سنگین انتخاب مناسبی برای افرادی که مدت زمان زیادی از عینک استفاده می‌کنند، نیست.

ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیادی دارند نیز باید در انتخاب این نوع عینک دقت زیادی کرده و فریم‌های مقاوم تری را انتخاب نمایند.

معمولا هزینه زیادی صرف خرید عینک می‌شود و انتخاب آن باید با دقت و توجه خاصی انجام گیرد. این نکته مانع از خراب شدن سریع عینک و هدر رفتن هزینه می‌شود. انتخاب عینک اصل و با کیفیت از برندهای شناخته شده و خرید عینک از فروشگاه‌های معتبر یکی دیگر از نکات مهمی است که در خرید عینک باید مورد توجه قرار گیرد.

خرید عینک طبی

خرید عینک مناسب بر اساس شکل صورت

یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد عینکی ، خرید عینک مناسب است که با اجزای صورت همخوانی داشته باشد. اما باید بدانید که این انتخاب به عوامل بسیاری مانند فرم صورت، رنگ پوست و رنگ چشم بستگی دارد. در ادامه روش‌های خرید عینک مناسب با فرم صورت را آموزش می‌دهیم. 

انتخاب کردن عینک آفتابی یا طبی بر اساس یک سری قوانین و مراحل خاصی انجام می‌شود که در ابتدا باید با شکل صورت خود آشنا شوید تا بتوانید فریم عینکی که متناسب با شکل صورت شما است را انتخاب و خریداری کنید.

در هنگام خرید عینک مناسب  باید به این نکات توجه داشته باشید:

  • عینک شما باید با ویژگی‌های فردی شما مطابقت داشته باشد برای مثال اگر شما چشمانی رنگی دارید بهتر است فریم عینک شما رنگی باشد.
  • فریم عینک باید با فرم صورت در تضاد باشد. برای مثال صورتی که به فرم مربعی است بهتر است فریم عینکی به شکل گرد انتخاب کند.
  • در هنگام خرید عینک مناسب توجه کنید اندازه فریم باید متناسب با صورت باشد یعنی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ.

خرید عینک طبی بر اساس انواع فرم صورت 

شکل صورت‌ها اصولا ترکیبی از انواع مختلفی هستند که اصلی‌ترین آن‌ها به 7 نوع زیر تقسیم می‌شود:

  • فرم صورت بیضی
  • فرم صورت مثلثی رو به بالا
  • فرم صورت مستطیل
  • فرم صورت مربعی
  • فرم صورت مثلثی رو به پایین
  • فرم صورت لوزی
  •  فرم صورت گرد

فرم صورت بیضی شکل

صورت‌های فرم بیضی یکی از بهترین فرم‌های صورت هستند زیرا که همه اجزای آن با هم متناسب‌اند. این مدل صورت باید به دنبال خرید عینک مناسب مانند فریم عینکی که عریض‌تر هستند باشند. همچنین فریم‌هایی که خیلی باریک و پهن می‌باشند نیز برای این افراد مناسب است.

مدل عینک‌های مناسب برای صورت‌های بیضی‌ شامل عینک خلبانی، چند ظلعی، پروانه‌ای، مستطیل، کلاب مستر و عینک ویفری می‌باشد.

فرم صورت بیضی

ارتفاع صورت بیضی از عرض آن بیشتر است یعنی فاصله پیشانی تا چانه زیادتر از فاصله گونه تا گونه است و عرض پیشانی نیز بیشتر از چانه‌ها می‌باشد.

فرم صورت‌های مثلثی رو به پایین

اغلب مردم فرم صورت مثلثی رو به پایین دارند یعنی قسمت پیشانی پهن‌تر از چانه‌ها می‌شود. خرید عینک مناسب برای این افراد فریمی است که قسمت بالای صورت را پهن‌تر نشان ندهد. همچنین عینک‌هایی که بدون فریم هستند نیز مناسب می‌باشد. در هنگام انتخاب عینک فریم‌دار باید ترجیحا فریمی باریک را انتخاب کنید. مدل عینک‌های مناسب برای صورت‌های مثلثی رو به پایین شامل: کلاب مستر، خلبانی، فریم گربه‌ای، چند ظلعی و مستطیل شکل می‌باشد.

فرم صورت به شکل مثلثی رو به پایین

هنگامی که فرم صورت مثلث رو به پایین است یعنی طول پیشانی بسیار بیشتر از چانه‌ و فاصله گونه تا گونه است.

خرید عینک طبی

فرم صورت‌های مستطیل شکل

افرادی که فرم صورت آن‌ها به شکل مستطیل است طول صورت بیشتر از عرض آن است و اصولا بینی‌های کشیده‌ای دارند. برای این که درازای صورت را کمتر کنید و آن را معمولی‌تر نشان بدهید باید در خرید عینک مناسب فریمی را انتخاب کنید که پهنای بیشتری نسبت به ارتفاع آن داشته باشد.

نمونه‌ای از فریم‌های مناسب آن‌هایی هستند که پل کوتاه‌تری دارند که در نتیجه باعث کوچک نشان دادن بینی می‌شود و یا فریم‌هایی با دسته‌های زینتی و فانتزی. فریم عینکی که مناسب این افراد است شامل :عینک گرد، عینک بیضی، عینک چند ضلعی، عینک گربه‌ای، عینک خلبانی، عینک ویفری، عینک کلاب مستر و عینک پروانه‌ای می‌باشد.

فرم صورت به شکل مستطیل

طول صورت بیشتر از عرض صورت و فاصله گونه تا خط فک زیاد است که معمولا بینی آن‌ها کشیده‌تر است که باید عینکی با فریم عمق زیاد خریداری کنند که هر چه پل عینک کمتر باشد بینی را کوتاه تر از حد معمول خود نشان می‌دهد.

فرم صورت‌های مربعی شکل

صورت‌های مربعی شکل معمولا فک قوی و پهنی دارند و پیشانی آن‌ها نیز پهن‌تر از فرم‌های دیگر صورت می‌باشد. این افراد در خرید عینک مناسب باید عینکی را انتخاب کنند که صورت را کشیده‌تر نشان دهد و همچنین پهنای آن باید از ارتفاع آن بلندتر باشد. عینک‌های بیضی و باریک هم نمونه‌های مناسب و خوبی می‌باشند. عینک‌هایی که برای صورت‌های مربعی مناسب است فریمی همچون: فریم گرد، فریم عینک ویفری، فریم کلاب مستر، فریم پروانه‌ای، فریم بیضی و فریم گربه‌ای مناسب می‌باشد.

فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی به گونه‌ای است که پیشانی تا گونه فاصله منظمی دارد و طول و عرض صورت با هم برابر است و مناسب‌ترین عینک برای این افراد فریمی است که عرض آن بیشتر از طول آن باشد.

فرم صورت‌های لوزی شکل

فرم این صورت‌ها به گونه‌ای است که بخش‌های بالایی و پایینی صورت باریک هستند و مقداری تو رفتگی دارند و در قسمت گونه‌ها کمی بیرون رفتگی دارد.

بهترین نوع فریم عینک برای این افراد فریم گربه‌ای، فریم بیضی شکل و یا عینک بدون فریم می‌باشد.

فرم صورت لوزی

در فرم صورت لوزی‌ شکل طول چشم‌ها از هم کمتر و خط فک باریک‌تر است و گونه‌ها پهن‌تر و عریض‌تر هستند که معمولا به صورت برجسته‌تری دیده می‌شود. عینک بدون فریم برای این فرم صورت‌ها مناسب‌تر می‌باشد.

فرم صورت‌های گرد

در فرم صورت‌های گرد خطوط خمیده‌تر و پهنای برابری دارند. در خرید عینک مناسب برای این که صورت کشیده‌تر و باریک تر دیده شود باید عینک پل داری که کاملا مشخص باشد را خریداری کنید و یا عینک‌هایی که پهنای آن‌ها نسبت به ارتفاعشان بیشتر است را انتخاب کنید. نمونه‌های فریم عینک مناسب برای این شکل صورت شامل: فریم پروانه‌ای، فریم خلبانی، فریم مربعی و فریم مستطیل شکل می‌باشد.

فرم صورت گرد

در این فرم صورت عرض و ارتفاع آن با یکدیگر برابر است و معمولا پیشانی کوتاه و خط فک منحنی و بدون زاویه است. فریم عینک مناسب برای این افراد فریم زاویه‌دار و باریک می‌باشد.

خرید عینک طبی

فرم صورت‌های مثلثی رو به بالا

صورت‌های مثلثی رو به بالا چانه‌های پهن‌تر و پیشانی باریک‌تری دارند که در خرید عینک مناسب برای آن‌ها فریمی است که قسمت گونه‌ها را پهن‌تر نشان دهد و عینک‌هایی که دسته‌های تزئینی و یا فرم گربه‌ای دارند مناسب‌تر خواهند بود. همچنین عینک‌های مخصوص این فرم صورت شامل: فریم خلبانی، فریم چند ضلعی، فریم گربه‌ای، فریم مستطیلی و فریم مربع مناسب می‌باشد.

فرم صورت مثلث رو به بالا

صورت‌های مثلث رو به بالا یا قلبی شکل معمولا پیشانی عریض‌تر و چانه‌های زاویه‌دارتری دارند و برای این افراد بهتر است عینک‌هایی با خط مستقیم را انتخاب نکنند.

تاثیر عینک طبی بر شخصیت ظاهری افراد

اکثر آقایان عقیده شان بر این است که عینک طبی باید طرحی بسیار ساده با فریم نازک داشته باشد اما بهتر است این مدل‌ها زیاد به چشم نمی آید و در واقع این نوع تفکر تا حدودی قدیمی است زیرا هر عینکی با فرم نازک و یا شکل ساده ممکن است با صورت هماهنگی نداشته باشد عینک طبی باید با فرم چهره تان تطابق داشته باشد و از سوی دیگر چهره بسیاری از آقایان با همین نوع استایل ساده جذاب تر میشود بخشی از هویت ظاهری ما می‌تواند بر اساس رنگ و یا حتی شکل فریم تعیین شود عینک طبی باید کامل کننده چهره و شخصیت فرد باشد نه اینکه بخواهد صورتی نو و جدید به مابدهد.

حال باید برای انتخاب عینک نکاتی را مدنظر قرار دهید که از این بین می توان به جنس، رنگ، اندازه، استایل و نوع فریم اشاره کرد. 

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید