اگر می خواهید بهترین زمان سفر به جنگل ابر را انتخاب کنید پیشنهاد می دهیم که از اوایل فصل بهار تا اواسط فصل پاییز به این جنگل بروید.

بهترین زمان سفر به جنگل ابر

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از زیباترین جنگل هایی که در شهرهای شمالی تعداد زیادی از آنها را مشاهده می کنید، جنگل ابر می باشد. شما باید بهترین زمان سفر به جنگل ابر را انتخاب کنید تا بتوانید از زیبای های جنگل لذت برید. از آنجایی که اختلاف دما در این جنگل ها و ارتفاعات آنها کم است، توده های ابر زیادی در جنگل به وجود می آید. این توده ها زیبایی جنگل را چندین برابر می کنند. هر ساله افراد زیادی از این جنگل بازدید می کنند، چرا که این جنگل به عنوان خاص ترین جنگل های شمال کشور ایران شناخته می شود. گونه های گیاهی و جانوری زیادی را می توانید در این جنگل مشاهده کنید و از مشاهده آنها لذت ببرید. شما در هر فصلی که مایل باشید می توانید به جنگل ابر بروید ولی باید قبل از رفتن آب و هوای جنگل را بررسی کنید.

چه فصل هایی برای بازدید از جنگل ابر مناسب هستند ؟

اگر می خواهید بهترین زمان برای سفر به جنگل ابر را انتخاب کنید باید بدانید که از اواسط فصل بهار تا اوایل فصل پاییز بهترین زمان است. در واقع دما در این فصل ها چندان پایین نیست و شما می توانید از آب و هوای جنگل لذت ببرید. ولی از اواسط پاییز تا اوایل بهار، آب و هوای جنگل سرد است و شاید نتوانید از ارتفاعات جنگل بالا بروید. بنابراین فصلی که آب و هوای خوبی دارد را برای بازدید از جنگل انتخاب کنید. بسیاری از افراد برای اینکه از این جنگل بازدید کنند لوازم و تجهیزات زیادی برای خودشان می برند تا چند ساعتی در این جنگل باشند. در صورتی که شما هم اهل کمپینگ هستید می توانید با خودتان وسیله های ضروری را ببرید تا چند ساعتی در جنگل تفریح نمایید.

بهترین زمان سفر به جنگل ابر و تفریحات جنگل

تفریحات هر یک از جنگل های ابر با یکدیگر فرق می کند. شما اگر بهترین زمان سفر به جنگل ابر را انتخاب کنید می توانید از تفریحات جنگل لذت ببرید. در واقع هر یک از جنگل های ابر که در استان های شمالی هستند، تفریحات متنوعی دارند. تفریحات آنها را باید از نظر زیبایی و هواشناسی به خوبی بررسی کنید و سپس به جنگل بروید. به عنوان مثال جنگل ابر حیران تله کابین دارد که می توانید از این وسیله استفاده کنید تا به بالاترین بخش جنگل بروید. برخی از جنگل ها آثار تاریخی متنوعی دارند. بنابراین شما قبل از سفر به انواع جنگل های ابر باید تفریحات آنها را به خوبی بررسی کنید و سپس به جنگل بروید. در صورتی که آب و هوا طوفانی باشد شاید نتوانید از تمامی جاذبه های گردشگری جنگل بازدید نمایید.

بهترین زمان سفر به جنگل ابر

جنگل زیبای ابر

پیاده روی و کوهنوردی در جنگل ابر

در صورتی که بهترین زمان برای سفر به جنگل ابر را انتخاب کنید می توانید در جنگل پیاده روی و کوهنوردی نمایید. برای پیاده روی باید کفش های مناسبی را با خودتان ببرید. دقت داشته باشید که درجه هوا در جنگل های ابر پایین است، به همین دلیل باید لباس گرم با خودتان ببرید. کوهنوردی در جنگل های ابر تنها در فصل های مناسب انجام می شود. البته بسیاری از افراد شاید بخواهند در فصل پاییز و زمستان کوهنوردی نمایند، ولی خطرات زیادی برایشان به وجود می آید. در بهترین فصل می توانید با خیال راحت در جنگل ابر پیاده روی و کوهنوردی نمایید. هر یک از وسیله هایی که برای پیاده روی کوهنوردی نیاز است را با خودتان ببرید تا بتوانید از آنها در طول مسیر استفاده کیند.

در بهترین زمان سفر به جنگل ابر با چه ماشینی برویم ؟

بسیاری از افراد که می خواهند بهترین زمان سفر به جنگل ابر را برای رفتن به جنگل انتخاب کنند برایشان این پرسش به وجود می آید که چه ماشین ببرند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که برای سفر به جنگل ابر می توانید هر یک از ماشین های متنوع را با خودتان ببرید. در صورتی که مایل هستید با ماشین شخصی خودتان سفر کنید می توانید با ماشین خودتان بروید. اگر می خواهید با تورهای گردشگری به جنگل ابر بروید بهتر است که فصل مناسبی را برای رفتن انتخاب کنید. ماشین هایی مانند اتوبوس می توانند به جنگل های ابر بروند ولی باید راننده احتیاط کند و با دقت مسیر را طی نماید. در صورتی که می خواهید به ارتفاعات جنگل بروید نمی توانید ماشین با خودتان ببرید. بنابراین باید ماشین را در قسمت پایین جنگل پارک کنید و سپس تا ارتفاعات پیاده روی نمایید.

بهترین زمان سفر به جنگل ابر

جنگل ابر

وسیله های مورد نیاز برای رفتن به جنگل ابر

در صورتی که بهترین زمان برای سفر به جنگل ابر را انتخاب کرده اید باید وسیله های ضروری را هم همراه خود ببرید. طبق نیازتان می توانید انواع وسیله هایی که از آنها استفاده می کنید را با خودتان ببرید. البته دقت داشته باشید که کفش مناسب و لباس گرم به عنوان مهمترین وسیله هایی هستند که باید با خودتان داشته باشید. در صورتی که می خواهید چند ساعتی را در جنگل بمانید و کمپ بزنید باید تمامی وسیله های مورد نیاز کمپ را با خودتان ببرید. در صورتی که فصل پاییز و زمستان را برای رفتن به جنگل انتخاب می کنید باید وسیله های ایمنی ماشین را در پشت ماشین بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید