فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس کمی بیش از سیصد کیلومتر است که می تواند در عرض حدود پنج ساعت طی شود.

فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: آن دسته از مسافران که اولویت اصلی شان برای انتخاب مسیر سفر مدت زمان لازم برای رسیدن به مقصد است، معمولا کار راحتی برای انتخاب محور مواصلاتی تهران به شمال دارند. اگر قصد سفر به سواحل غربی استان مازندران را داشته باشند راه جاده چالوس را در پیش می گیرند. اگر بخواهند به استان گیلان سفر کنند وارد اتوبان قزوین - رشت می شوند. اگر هم بخواهند به شهرهای نیمه شرقی استان مازندران سفر کنند از جاده هراز استفاده می کنند. شهر ساری یکی از همین شهرهای نیمه شرقی مازندران است.

اما اگر شما از آن دسته از گردشگران خوش ذوقی باشید که زیبایی جاده از زودتر رسیدن به مقصد برایتان مهم تر باشد، حتی در سفر به ساری نیز از جاده چالوس استفاده می کنید. چرا که این جاده بهشتی همان مسیری است که از هر مقصدی جذاب تر است. جذابیت طبیعت سبز و نسیم های خوش رایحه و جاذبه های گردشگری فراوان چیزی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت. در این مطلب قصد داریم مواردی چند از دیدنی ها و مکان های توریستی موجود در حاشیه این جاده را به شما معرفی کنیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس کمی بیش از سیصد کیلومتر می باشد. در حقیقت خود شهرهای چالوس و ساری در استان مازندران نیز فاصله زیادی با هم دارند. شهرهایی نظیر نوشهر، نور و آمل نیز در حد فاصل این دو شهر قرار گرفته اند. از این گذشته، جاده چالوس جاده ای در دل کوهستان های البرز است که از گردنه های بیشمار و پیچ و خم هایی با شیب های بسیار تند تشکیل شده است. بنابراین طی نمودن هر کیلومتر از این جاده کمی بیشتر از طی نمودن یک کیلومتر معمولی در یک اتوبان از شما زمان خواهد گرفت.

شما می توانید فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود پنج ساعت طی نمایید.

فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس

آبشار سپهسالار

مکان های توریستی جاده چالوس

یکی از جاذبه های گردشگری جاده چالوس که در فصل های بهار و تابستان تورهای مسافرتی زیادی راهی آن می شوند آبشار معروف سپهسالار است. سپهسالار گرچه آبشار بزرگی نیست (ارتفاع آبشار حدود ده متر است) اما زیبایی آن در بین آبشارهای جاده چالوس زبانزد گردشگران است. رنگین کمانی که در روزهای بهاری در پشت این آبشار تشکیل می شود نیز بر زیبایی سپهسالار افزوده است. اما علاوه بر این، محدوده اطراف آبشار سپهسالار به دلیل اینکه در زیر سایه دو صخره بزرگ قرار گرفته است ناحیه ای بسیار خنک و دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر می باشد. خود آبشار نیز از میان این دو صخره جاری است. این مکان توریستی در نزدیکی روستای سپهسالار (تکیه امامزاده ابراهیم) واقع در پانزده کیلومتری سد کرج واقع شده است.

دیگر جاذبه گردشگری پربازدید در حاشیه جاده چالوس رستوران وینه می باشد. این رستوران پرآوازه که قدیمی ترین رستوران جاده چالوس نیز هست در کیلومتر هشتم این جاده و در حاشیه رودخانه چالوس واقع شده است. شهرت و محبوبیت این رستوران نتیجه چند عامل مختلف است. اول اینکه وینه یکی از باصفاترین رستوران های ایران است و در فضایی بسیار دلنشین قرار گرفته است. تخت های این رستوران در کنار رودخانه قرار گرفته اند تا مشتریان لذت صرف غذا در چنین محیطی را تجربه کنند. دیگر عامل محبوبیت رستوران وینه قلیان های بسیار باکیفیتی است که در این رستوران برای مشتریان سرو می شود. کیفیت غذاهای رستوران نیز در حد اعلی می باشد.

اما اگر بخواهیم یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری جاده چالوس را معرفی کنیم باید سری به کیلومتر چهل و چهارم این جاده بزنیم. جایی که در حدود صد و پنجاه سال پیش به دستور ناصرالدین شاه قاجار یک کاخ سلطنتی ساخته شد. این کاخ در درون دره گله گیله در نزدیکی روستای توریستی شهرستانک قرار گرفته است. این کاخ که آن را با نام کاخ ناصری شهرستانک می شناسند توسط معمار معروف دوره قاجار یعنی آقا محمد ابراهیم خان ساخته شده است. ساخت کاخ معروف گلستان در تهران که محل اقامت شاهان قاجار بوده است نیز توسط این معمار چیره دست انجام شده است.

بپردازیم به معروف ترین جاذبه گردشگری جاده چالوس. پیست اسکی دیزین نیاز به معرفی چندانی ندارد. این مجموعه تفریحی که از بیست و سه پیست اسکی برخوردار است یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین مجموعه ها برای علاقه مندان به تفریحات زمستانی است. علاوه بر پیست های اسکی در این مجموعه امکانات تفریحی دیگری نظیر زمین تنیس، زمین والیبال، پیست اسب سواری، پیست چمن، تله کابین و تله سیژ نیز وجود دارد.

فاصله تهران تا ساری از جاده چالوس

دیزین

اما شاید بعد از پیست اسکی دیزین دومین جاذبه گردشگری محبوب در حاشیه جاده چالوس باغ لاله های گچسر باشد. این باغ که اکثر گردشگران آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس می شناسند یکی از تماشایی ترین و چشم نواز ترین باغ های ایران است. این باغ در دل روستای گچسر واقع شده در فاصله شصت و پنج کیلومتری با شمال شرق کرج قرار گرفته است. شاید راز زیبایی باغ لاله های گچسر طراحی هنرمندانه این باغ و چینش خوش سلیقه ترکیب رنگ لاله ها در آن باشد. در این باغ می توانید انواع و اقسام زیباترین لاله های ایرانی را با رنگ های بنفش و زرد و قرمز و نارنجی و سفید و... در کنار هم تماشا کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید