فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس حدود سیصد کیلومتر است که می تواند در عرض چهار الی پنج ساعت طی شود.

فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: وقتی در سال ١٣١٢ و در زمان سلطنت رضاشاه پهلوی جاده ای کوهستانی برای متصل کردن دو شهر کرج و چالوس افتتاح شد کمتر کسی فکر می کرد که این جاده تا حدود یک قرن بعد به عنوان اصلی ترین و مهمترین محور مواصلاتی تهران به شمال مورد استفاده قرار گیرد. این جاده که ابتدا با نام جاده مخصوص و سپس با نام جاده ٥٩ روی نقشه ها به ثبت رسید همان جاده چالوس خودمان است. جاده ای دلکش و خوش آب و هوا که صرف رانندگی در آن می تواند یک تجربه گردشگری بی نظیر را برای شما رقم بزند. در این مطلب قصد داریم به معرفی دیدنی ها و جاذبه های توریستی و طبیعی موجود در حاشیه جاده چالوس بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس چقدر است.

فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس حدود سیصد کیلومتر است. شهر ساری در نیمه شرقی استان مازندران واقع شده است درحالیکه جاده چالوس بیشتر برای سفر به سواحل غربی این استان مناسب است. اما اگر ترجیح می دهید راهتان را کمی دورتر کنید تا از زیبایی های جاده چالوس بهره مند شوید این سیصد کیلومتر برایتان به سرعت طی خواهد شد.

شما می توانید فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهار الی پنج ساعت طی نمایید.

فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس

آبشار هفت چشمه

جاذبه های توریستی حاشیه جاده چالوس

- دره هفت چشمه: این جاذبه گردشگری به دلیل آب و هوای بسیار خنک خود همه ساله در فصل تابستان مسافران بسیاری را جذب خود می کند. در نزدیکی این دره دو آبشار نیز واقع شده است. اولی آبشار هفت چشمه که با نود متر ارتفاع مرتفع ترین آبشار جاده چالوس می باشد. دومی نیز آبشار آدران است که درست پشت آبشار هفت چشمه قرار گرفته است. در محدوده این دره یک رودخانه پرآب نیز جاری است که آن را با نام رودخانه ارنگه می شناسند. دره هفت چشمه در کیلومتر هجده جاده چالوس واقع شده است.

- غار یخ مراد: یخ مراد غاری بسیار بزرگ و دیدنی واقع در شصت و پنج کیلومتری شمال شرق کرج است. این جاذبه گردشگری برخوردار از چندین تالار بزرگ، چندین دخمه، سه یخچال زیرزمینی و هفت حلقه چاه است. شهرت غار یخ مراد بیشتر به خاطر قندیل های منحصر بفرد این غار است. این قندیل ها که دارای شکلی شفاف و روشن با رنگ آبی آسمانی و نیلی هستند در کمال شگفتی به جای اینکه از سقف آویزان باشند همچون ستون های کریستالی استوانه ای از زمین سر بر آورده اند. غار یخ مراد در ارتفاعات روستای گچسر و در مرز این روستا و دو روستای کهنه ده و آزادبر واقع شده است.

فاصله کرج تا ساری از جاده چالوس

غار یخ مراد

- دشت آویشن خور: این جاذبه گردشگری نه تنها از نظر زیبایی های طبیعی بلکه از حیث علمی نیز دارای اهمیت است. در بسیاری از روزهای سال گروه های محقق و دانشجویان رشته گیاه شناسی را می توان در حال جستجو بر پهنه این دشت دید. دشت آویشن تنها محل رویش آویشن نیست. بلکه طیف متنوعی از گیاهان دارویی و بعضی گونه های کمیاب گیاهی نیز در برهه های خاصی از سال در این دشت به چشم می خورند. گذشته از تمام اینها آنچه دشت آویشن را به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل نموده عطر و رایحه دل انگیزی است که در محدوده این دشت به مشام می خورد. درست روبروی این دشت یک جاذبه دیدنی دیگر قرار گرفته است. این جاذبه آبشار خور است که با پنجاه متر ارتفاع از دل یک صخره جاری است.

- درخت سرو اورس شهرستانک: شکوهمندترین جاذبه گردشگری جاده چالوس همینجاست. در کیلومتر چهل و چهارم این جاده و در نزدیکی روستای شهرستانک. درختی کهن، باوقار، استوار، سبز و زیبا که از تمام پستی و بلندی های تاریخ گذشته تا به ما برسد. این سرو پیر که قدمت آن به بیش از دو هزار و هشتصد سال می رسد چنان منظره مبهوت کننده ای را پیش چشم گردشگران قرار می دهد که هوش از سر آنها می برد و وادارشان می کند در برابر این شکوه اساطیری ایران زمین تعظیم کنند. درخت سرو اورس شهرستانک دارای ارتفاعی حدود هفده تا هجده متر و پهنایی حدود چهارده تا پانزده متر است.

- باغات و کوچه باغ های نسا: نسا روستایی سرسبز و حاصلخیز و خنک واقع در کیلومتر چهل جاده چالوس است. این روستا را با سیب مرغوب آن می شناسند که یکی از باکیفیت ترین سیب های ایران به شمار می رود. تقریبا تمامی روستای نسا با باغ های بزرگ میوه پوشیده شده است. شغل اکثر اهالی این روستای ییلاقی نیز باغداری و پرورش میوه در گلخانه ها و باغ هاست. اما آنچه باعث شده است که نسا تبدیل به یکی از توریستی ترین روستاهای جاده چالوس شود تنها وجود صرف این باغات میوه نیست. نسا ویژگی خاص دیگری نیز دارد. این روستا در موقعیتی دره طور واقع شده است که این موقعیت ویژه باعث شده است تا تبدیل به منطقه ای به شدت بادخیز شود. این بادها که در تمامی روزهای سال به آرامی در میان باغ های نسا می وزند باعث پدید آمدن ویژگی محبوب این روستا شده اند. یعنی پیچیدن رایحه دل انگیز میوه های گوناگون در میان کوچه باغ های نسا.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید