نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه مراتب همدردی و تسلیت خود را درپی حادثه زلزله در این کشور ابراز کرد.

گفتگوی تلفنی نخست وزیر عراق با بشار اسد

به گزارش سلام نو به نقل از شبکه سومریه، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه و درپی زلزله اخیر در سوریه و ترکیه، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دفتر رسانه‌ای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که السودانی در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، زلزله اخیر در این کشور را تسلیت گفت.

السودانی همچنین همبستگی دولت و ملت عراق با مردم و دولت سوریه را در این فاجعه ابراز کرد.

نخست وزیر عراق برای قربانیان این حادثه رحمت و مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم به ذکر است که زلزله هفت و هفت ریشتری جنوب ترکیه و شمال سوریه موجب خسارت زیادی در دو کشور شده است. شماری از ساختمان های استان های حماه، لاذقیه و حلب و جندیرس در نتیجه شدت زمین لرزه ویران شده است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ و از سایر سازمان‌های بین المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌کند که دست یاری داده و از تلاش‌های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

وزارت خارجه سوریه خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار زیر آوار و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شد.

این وزارتخانه در ادامه از کشورها و سازمان‌هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی کرد.

حسن محمد الغباش وزیر بهداشت سوریه روز چهارشنبه گفت: نیاز به تجهیزات پزشکی داریم. فاجعه با این حجم فشار مضاعفی را بر بخش بهداشت که از کمبود مواد و لوازم پزشکی به علت تحریم‌ها رنج می‌برد، وارد می‌کند.

وی با اشاره به آماده باش مرکز اورژانس و امور غیرمترقبه اعلام کرد: تحریم‌ها مانع از آن می‌شود که شرکت‌ها بتوانند دستگاه و لوازم پزشکی وارد کنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه گفت: ضمن ابراز همدردی مجدد با دولت و ملت ترکیه و سوریه، جانباختن جمع قابل توجهی از شهروندان دو کشور دوست، مسلمان و همسایه مرزی و منطقه‌ای را تسلیت عرض می‌کنم. مراجع ذی‌ربط در جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کردند که در حوزه امدادی و پزشکی کمک‌های لازم را در اختیار دو کشور قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت سوریه و تحریم‌ها علیه این کشور گفت: سوریه به دلیل بیش از ۹ سال تحمل جنگ، شرایط خاصی را دارد و نکته حائز اهمیت این است که باید کشورهای مختلف به دولت آمریکا برای رفع محاصره ظالمانه سوریه فشار آورند که کمک‌های بین المللی انسان دوستانه بدون هیچ گونه مانعی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مردم زلزله زده سوریه برسد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید