۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
کد خبر: 55418174

لنت ترمز یکی از اساسی ترین اجزای خودرو است و ایمنی سرنشینان به آن بستگی دارد. در این مطلب به معرفی لنت ترمز سوناتا پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

 لنت ترمز سوناتا

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم ترمز هرخودرو به‌شمار می‌رود. درصورتی‌که لنت ترمز فرسوده شده باشد یا عملکرد مناسبی نداشته باشد، ایمنی راننده و سایر سرنشینان خودرو به شدت به خطر می‌افتد. به همین دلیل با مشاهده هرگونه نشانه‌ای از خراب شدن لنت ترمز باید برای تعویض آن اقدام نمایید. لنت ترمز هیوندای سوناتا نیز ممکن است درصورت فرسودگی یا تمام شدن عمر مفید آن نیاز به تعویض داشته باشد. درصورتی‌که تمایل دارید با انواع باکیفیت لنت ترمز سوناتا و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 

علامت های تمام شدن لنت سوناتا

کاهش قدرت ترمز گیری

اگر در ترمزهای شدید و ناگهانی احساس می کنید که پدال ترمز بیش از اندازه پایین می رود، اولین دلیل می تواند تمام شدن لنت ترمز باشد.

روشن شدن چراغ ترمز

واضح ترین دلیل برای تمام شدن لنت در کلیه خودروها، سو سو زدن چراغ ترمز و پس از مدتی روشن ماندن دائمی آن می باشد.

کاهش سطح روغن ترمز

اگر لنت خودرو ساییده شود (با فرض اینکه خودرو روغن ریزی ندارد) سطح روغن ترمز به صورت محسوس کاهش پیدا می کند و تا خط مینیمم پایین می آید.

برندهای لنت ترمز سوناتا

انواع متنوعی از برندهای لنت ترمز هیوندا سوناتا در بازار وجود دارند که باتوجه به سال ساخت و مدل خودرو خود می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید. در ادامه به فهرستی از برندهای معتبر لنت سوناتا در بازار ایران و ویژگی‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ گفتنی است که لنت ترمز برندهای مختلف برای هیوندای سوناتا از نوع دیسکی هستند.

لنت ترمز اصلی سوناتا (OEM)

هنگام تعویض لنت ترمز جلو یا عقب سوناتا یکی از بهترین انتخاب‌ها، خرید لنت ترمز جنیون یا اصلی آن است که از مواد اولیه مرغوب و کیفیت ساخت عالی برخوردار است. لنت اصلی سوناتا هیچ‌گونه سروصدایی هنگام ترمز گرفتن ایجاد نمی‌کند و قدرت و کارآیی بی‌نظیری در ترمزگیری دارد. اما باتوجه به قیمت بالای این محصول، بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از سایر برندهای باکیفیت سرامیکی و متالیک استفاده کنند که کارآیی مناسب و قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارند.

لنت ترمز ان اچ سی (NHC)

لنت ترمز ان اچ سی که ساخت کشور تایوان است یکی از بهترین و مرغوب‌ترین لنت‌های ترمز برای خودروهای کره‌ای از جمله هیوندا سوناتا به‌شمار می‌رود. جنس این لنت، سرامیکی بوده و هنگام ترمزگیری عملکردی عالی دارد؛ ضمن آنکه هیچ‌گونه سروصدایی تولید نمی‌کند.

لنت ترمز تایومی (TAYOMEI)

لنت ترمز تایومی نیز از جنس سرامیک بوده و ساخت کشور تایوان است. برند تایومی از جمله بهترین برندهای لنت ترمز برای خودروی هیوندا سوناتا به‌شمار می‌رود و عمر مفید آن حداقل ۵/۲ برابر لنت‌های ترمز معمولی است. استفاده از این لنت ترمز برای رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک بسیار مناسب است و استفاده از آن، ایمنی سایر قطعات خودرو شما را نیز تضمین می‌کند.

 لنت ترمز سوناتا

انواع نیمه‌فلزی لنت ترمز هیوندا سوناتا

لنت ترمز اکوگلد (Eco Gold)

لنت ترمز متالیک اکوگلد که ساخت کشور کره جنوبی است برای هیوندا سوناتا مدل YF که ساخت سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ است موجود بوده و از قدرت ترمزگیری بالایی برخوردار است. برند اکوگلد باتوجه به کیفیت بی‌نظیر آن یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای لنت ترمز در بازار به‌حساب می‌آید.

لنت ترمز ام بی کوریا (MB Korea)

لنت ترمز ام بی کوریا نیز ساخت کشور کره جنوبی است، برای هیوندا سوناتا مدل LF که مربوط به سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ است موجود بوده و در شرایط مختلف از قدرت ترمزگیری خوبی برخوردار است.

لنت ترمز فریکسا (Frixa)

برند فریکسا، یکی از برندهای معتبر و باکیفیت لنت ترمز است که مربوط به شرکت هانکوک در کره جنوبی است. این لنت ترمز، هنگام ترمزگیری هیچ‌گونه صدا یا گرد و غباری تولید نمی‌کند و ایمنی مناسبی برای خودرو شما و سرنشینان آن ایجاد می‌کند.

لنت ترمز های کیو (HiQ)

لنت ترمز متالیک های کیو توسط شرکت معتبر سانگ شین در کره جنوبی تولید می‌شود؛ از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده است و قدرت بالا و دمای پایین آن هنگام ترمزگیری زبانزد است.

لنت ترمز پارس (Pars)

لنت ترمز متالیک پارس یکی از محصولات باکیفیت و صادراتی ایران به‌حساب می‌آید، برای هیوندا سوناتا NF که ساخت آن مربوط به سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ است، موجود بوده و دیسک چرخ را دچار خوردگی نمی‌کند.

لنت ترمز فدرال (Federal)

لنت ترمز فدرال، یکی از محصولات باکیفیت ساخت کشور انگلستان است که برای خودروی هیوندا سوناتا YF موجود است، سروصدا تولید نمی‌کند و از قدرت ترمزگیری مناسبی برخوردار است.

لنت ترمز های تک (Hi-Tec)

لنت ترمز های تک ساخت شرکت دانگ وو در کره جنوبی است و از کیفیت و دوام مناسبی برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنت ترمز هیوندا سوناتا می‌توان به قدرت مناسب در ترمزگیری کارآیی مناسب در دمای بالا و صدای بسیار ضعیف آن هنگام ترمزگیری اشاره کرد.

لنت ترمز فیکسن (Fixen)

لنت ترمز فیکسن که ساخت کشور کره جنوبی است، در انتقال درجه حرارت عملکرد بسیار خوبی دارد و سیستم ترمز را همواره خنک نگه می‌دارد. این برند لنت ترمز هیوندا سوناتا امکان ترمزگیری ایمن و بدون تأخیر را برای شما فراهم می‌کند و ضمن دارا بودن عمر مفید مطلوب، از دیسک چرخ خودرو نیز محافظت می‌کند.

لنت ترمز لئون (Leon)

لنت ترمز متالیک لئون که ساخت کشور چین است، به نرم و روان شدن ترمز کمک می‌کند، از ایجاد گرد و غبار هنگام ترمز گرفتن جلوگیری می‌کند و در مسافت‌های طولانی کمترین میزان ساییدگی را ایجاد می‌کند.

قیمت لنت ترمز سوناتا

قیمت لنت ترمز هیوندا سوناتا باتوجه به برند لنت و مرغوبیت آن و همچنین مدل و سال ساخت خودرو متفاوت است. از طرفی دیگر قیمت لنت‌ جلو سوناتا با لنت ترمز عقب آن تا حدی متفاوت است. باتوجه به اینکه لنت ترمز یک قطعه مصرفی است و به‌طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد توصیه می‌شود که حتما لنت ترمز سوناتا را با کیفیت بالا و از برندهای معتبر تهیه نمایید. همچنین نظر به اینکه لنت‌های ترمز تقلبی نیز در بازار به فروش می‌رسند که می‌توانند موجب آسیب رسیدن به سایر قطعات خودرو شما شوند، بهتر است لنت ترمز خودرو را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

 لنت ترمز سوناتا

زمان تعویض لنت ترمز سوناتا

فرسودگی و استهلاک اجزای سیستم ترمز به‌خصوص لنت ترمز سوناتا تا حد زیادی به عادات رانندگی شما بستگی دارد و درصورت استفاده صحیح دوام لنت ترمز خودرو شما می‌تواند طولانی باشد. با این‌حال هرلنت ترمز عمر مفیدی دارد و با گذر زمان و استفاده مداوم تحلیل می‌رود. باتوجه به مکانیسم ترمز خودروی سوناتا  لنت‌های جلو سریع‌تر از لنت‌های عقب دچار فرسودگی ‌شده و نیاز به تعویض خواهند داشت.

بهتر است هربار که خودرو خود را برای سرویس‌های دوره‌ای به تعمیرکاران مجرب می‌سپارید از آن‌ها بخواهید که سلامت لنت ترمز جلو و عقب خودرو را نیز بررسی کنند. درصورتی‌که هنگام رانندگی هریک از علائم زیر را مشاهده نمودید در اسرع وقت برای تعویض و خرید لنت ترمز سوناتا اقدام نمایید.

  • لرزش فرمان یا پدال ترمز هنگام ترمزگیری
  • استشمام بوی سوختگی از سیستم ترمز
  • شنیدن صدای جیرجیر، سوت یا جیغ هنگام ترمزگیری
  • روشن شدن چراغ هشدار اتمام لنت
  • کشیدگی خودرو به طرف چپ یا راست

خرید لنت ترمز سوناتا

فرقی ندارد که با چه نوع خودرویی در حال رانندگی هستید، ادامه رانندگی با لنت ترمز فرسوده می‌تواند آسیب‌ها و خطرات جبران ناپذیری برای راننده، سرنشینان و خودرو شما به‌بار بیاورد. بنابراین حتی طی کردن مسیری کوتاه با لنت ترمز فرسوده می‌تواند هزینه‌های سنگینی بسیار بیشتر از هزینه تعویض لنت را به شما تحمیل کند.

باتوجه به تنوع برندهای لنت ترمز هیوندای و نظر به اینکه انواع بی‌کیفیت و تقلبی آن‌ها نیز در بازار به فروش می‌رسند توصیه می‌شود که لنت ترمز را از فروشگاه‌های معتبر و خوشنام خریداری نمایید تا از مرغوبیت و دوام آن اطمینان داشته باشید.

ایمنی لنت ترمز هیوندای سوناتا گرید C 

گرید بندی محصولات از A تا C شامل تمامی محصولاتی می شود که به صورت استاندارد تولید شده اند و کنترل کیفی بر روی آن ها انجام شده است. خریدار می تواند با خیال راحت نسبت به خرید لنت ترمز هیوندای سوناتا اقدام کرده و از این محصول استفاده کند. خرید لنت ترمز گرید C با این حال به کسانی که اهمیت بسیار زیادی به صدای ترمز و همچنین عملکرد یکنواخت آن می دهند توصیه نمی شود. چرا که محصولات گرید C ممکن است زائده هایی داشته باشند که این زائده ها در عملکرد کالا تاثیر منفی ایجاد نمی کنند ولی به طور کلی باعث می شوند که محصول در زمان استفاده سر و صدای بسیار زیادی را تولید کند. پس در زمان خرید لنت ترمز هیوندای سوناتا حتما به این نکته توجه داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید