رشته حسابداری امروزه یک رشته‌ پرطرفدار در ایران است. کتاب های حسابداری زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب بهترین آن سخت است. در این مطلب به معرفی و خرید بهترین کتاب حسابداری پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

معرفی و خرید بهترین کتاب حسابداری

رشته حسابداری را می‌توان به‌عنوان یکی از رشته‌های پرطرفدار معرفی کرد که افراد زیادی علاقه به دریافت مدارک دانشگاهی یا آموزشگاهی مرتبط با آن را دارند. در این مقاله قصد داریم توضیح مختصری درمورد این رشته و گرایش‌های مختلف آن به شما ارائه دهیم، سپس ویژگی‌های بهترین کتاب ‌های حسابداری را بررسی و چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

معرفی رشته حسابداری

حسابداری یکی از رشته‌های پراهمیتی است که تمام کسب‌وکارها و شرکت‌ها به یک یا چند نفر از فارغ از تحصیل‌های آن برای رسیدگی به امور مالی خود نیاز دارند. حسابداری علم جمع‌آوری اطلاعات مالی، مرتب‌سازی و طبقه‌بندی آن برای ارائه به سرمایه‌گذاران، مدیران، اعتباردهندگان و ... است. این اطلاعات به افراد کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات اقتصادی را برای یک کسب‌وکار اتخاذ کنند.

معرفی و خرید بهترین کتاب حسابداری

شاخه‌های مختلف رشته حسابداری چیست؟

رشته حسابداری نیز مانند بسیاری از رشته‌های دیگر، شاخه‌ها و گرایش‌های مختلفی دارد و کتاب های حسابداری مختلفی نیز برای آن نوشته شده‌است. در ادامه شاخه‌های مختلف این رشته را به شما معرفی می‌کنیم:

  • حسابداری مدیریت

شاخه‌ای که از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در آن برای مدیریت یک مجموعه یا کسب‌وکار استفاده می‌شود. متخصصین این رشته، راهکارهایی برای افزایش بازدهی سازمان ارائه می‌دهند که هیچ ارتباطی با حسابداری مالی ندارد.

  • حسابداری مالی

در این شاخه، کلیهٔ اطلاعات و اقدامات مرتبط با تراکنش‌های مالی یک کسب‌وکار و سازمان توسط حسابدار ثبت، ضبط و طبقه‌بندی می‌شود. تمام فعالیت‌هایی که حسابدار یک مجموعه انجام می‌دهد باید براساس استانداردهای مشخص‌شده در این حوزه باشد. در کتاب های حسابداری دانشگاهی این استانداردها به‌طور کامل بررسی شده‌است.

  • حسابداری بهای تمام‌شده

در این شاخه از علم حسابداری، حسابدار باید بهای تمام‌شدهٔ تمام محصولات و خدمات یک سازمان را بررسی و تجزیه‌وتحلیل کند. برای این منظور باید کلیهٔ هزینه‌های ضروری و تکرارشونده در سازمان مانند خرید محصولات اولیه، مالیات، حقوق و دستمزد و ... را به‌دقت ثبت کند.

  • حسابداری عمومی

یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌های رشته حسابداری، حسابداری عمومی است. در این رشته افراد به‌طور مستقیم با مشاوران و مشتریان مجموعه در ارتباط بوده و باید رفتارهای مالی آن‌ها را بررسی و آنالیز کنند. برای این‌که به یکی از موفق‌ترین افراد در این شاخهٔ حسابداری تبدیل شوید، باید بهترین کتاب های حسابداری ویژهٔ بازار کار را تهیه و مطالعه کنید.

  • حسابداری دولتی

شاخه حسابداری دولتی شباهت زیادی به حسابداری مالی دارد؛ با این تفاوت که برخی استانداردها در این گرایش با گرایش مالی متفاوت بوده و اشخاص حقوقی از حساب‌های مستقل استفاده می‌کنند.

  • حسابداری حقوقی

حسابداری حقوقی بیشتر در مواردی که تخلفی مانند کلاهبرداری انجام شده باشد یا نیاز به جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات مالی برای حل پرونده‌ای باشد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • حسابداری مالیاتی

متخصصان این رشته به‌طور مستقیم زیر نظر انجمن دارایی کشور فعالیت می‌کنند. از دانش این افراد برای حساب و کتاب شرکت‌ها، تهیهٔ انواع اظهارنامه‌های مالیاتی و ... استفاده می‌شود.

  • حسابرسی

این رشته را می‌توان متفاوت‌ترین شاخه حسابداری دانست، زیرا از آن برای بررسی صحت فعالیت‌های مالی و امور حسابداری شرکت‌ها و کسب‌وکارها استفاده می‌شود.

معرفی و خرید بهترین کتاب حسابداری

خصوصیات بهترین کتاب حسابداری 

یکی از منابع مهمی که افراد به‌وسیلهٔ آن می‌توانند اطلاعات خود را به‌روز کنند، مطالعهٔ کتاب است. به همین دلیل انتخاب کتاب خوب اهمیت ویژه‌ای دارد. در این بخش مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب های حسابداری خوب را با شما در میان می‌گذاریم تا در خرید کتاب های حسابداری با چالش مواجه نشوید.

  • درست‌نویسی و نگارش صحیح

درست‌نویسی و نگارش صحیح یکی از مهم‌ترین اصولی است که در تهیهٔ کتاب های حسابداری باید به آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید. برای این کار کافی است به کتاب‌فروشی‌ها مراجعه و چند صفحه از کتاب مدنظرتان را بررسی کنید. اگر استفاده از علائم نگارشی به‌درستی انجام شده بود، می‌توان آن را در دسته کتاب های استاندارد طبقه‌بندی کرد.

  • توضیح مطالب پیچیده به زبان ساده

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تهیهٔ کتاب های تخصصی باید به آن توجه کنید، توضیح مسائل پیچیده به زبان ساده است. اگر نویسنده‌ای این کار را به‌درستی انجام داده باشد، ارزش کتاب او چندبرابر خواهد شد؛ زیرا درک مطالب گفته‌شده برای مخاطب بسیار آسان می‌شود.

  • مثال‌های متعدد برای هر سرفصل

ازآنجایی‌که رشته حسابداری را نمی‌توان صرفاً با خواندن تئوری‌ها فراگرفت، وجود مثال‌های متعدد در موضوعات مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا مطالب خوانده‌شده را درک کنید. پس قبل از خرید کتاب های حسابداری، حتماً به این موضوع توجه کنید، در غیر این صورت، با انبوهی از اطلاعات که نحوهٔ استفاده از آن‌ها را نمی‌دانید مواجه می‌شوید.

  • استفاده از تصاویر و نمودارها

یکی دیگر از مواردی که به درک بهتر مطالب و مفاهیم حسابداری کمک می‌کند، وجود تصاویر و نمودارهای مختلف است. در بسیاری از کتاب های حسابداری دانشگاهی، به‌ندرت از این موارد استفاده می‌شود که درک موضوع را برای دانشجو سخت می‌کند.
 

کتاب های رشته حسابداری

تنها مشکل این است که تعداد کتاب های رشته حسابداری (Accountant) در بازار بسیار زیاد است و به همین دلیل انتخاب از میان آنها ممکن است سخت شود. به عنوان مثال با جستجو در فروشگاه‌های آنلاین فروش کتاب، ممکن است هزاران کتاب وجود داشته باشد و خب مسلما این موضوع کار شما را در انتخاب سخت می‌کند.

معرفی برترین کتاب های حسابداری

در این بخش قصد داریم برخی از بهترین کتاب های حسابداری ویژهٔ بازار کار را به شما معرفی کنیم. استفاده از این کتاب‌ها به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر به مفاهیم گفته‌شده مسلط شده و وارد بازار کار شوید.

  • کاربرد رایانه در حسابداری؛
  • شاه‌کلید شخصی حسابداری؛
  • حسابداری مالی؛
  • کاربردی‌ترین مطالب و نکات حسابداری و مالیاتی ویژه بازار کار؛
  • حسابداری در اکسل.

معرفی و خرید بهترین کتاب حسابداری

شغل حسابداری دارای چه معایبی می باشد؟

شغل حسابداری کسل کننده می باشد: حسابداری به عنوان یک شغل پشت میزی، بدون هیچ گونه هیجان و کسل کننده می باشد که نیازمند صرف نمودن توجه، تمرکز و حوصله‌ بسیاری می باشد. اگر قصد دارید که وارد این حرفه شوید، باید در نظر داشته باشید که قرار است هر روز پشت یک میز بنشینید و با اعداد و ارقام و محاسبات رو به رو شوید. به هیچ وجه نمی‌ توان از این شغل انتظار هیچ گونه هیجانی را داشت، لذا فقط در حالتی که به حسابداری علاقه مند هستید، به سراغ این رشته بروید.

نیاز به آموزش دائمی و به روز بودن داده ها و اطلاعات دارد: درهر رشته ای همواره چیزهای زیادتری برای یادگیری وجود دارد و حسابداری نیز از این اصل به دور نیستند. با توسعه و پیشرفت تکنولوژی در زمینه حسابداری، نیاز به یادگیری بیشتر از قبل در این رشته حس می‌ شود.

برهه های زمانی پر مشغله ای دارد: در بعضی از ماه‌ های سال، مشغله‌ حسابداران چندین برابر قبل می‌ شود. ماه آخر سال یعنی اسفند با هدف جمع بندی حساب های مالی، انبارگردانی و هم چنین ماه اول سال یعنی فروردین با هدف بررسی نمودن حساب های مالیاتی و تنظیم نمودن تعرفه‌ های مالی سال جدید، اوج کار حسابداران به حساب می آید. در این ماه‌ ها فشار کاری بر روی حسابداران بسیار زیاد می باشد و مجبور هستند اضافه کاری کنند.

شغلی پر از استرس و اضطراب می باشد: حسابداری جزوء مشاغل پر استرس محسوب می شود، به گونه ای که درصد مبتلا شدن به افسردگی، مشکلات روحی و  روانی در بین حسابداران بسیار بالا می باشد. این مسئله به این دلیل است که آن‌ ها با امورات مالی یک شرکت سر وک ار دارند. حسابداران باید به قدری دقیق عمل کنند که حتی یک ریال هم به اشتباه جا به‌ جا نگردد و همه چیز بسیار دقیق و تحت کنترلشان صورت گیرد.

جمع‌بندی

به دلیل این‌که حسابداری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی است. در این مقاله سعی کردیم راهکارهای انتخاب یک کتاب خوب را به شما مخاطبان عزیز معرفی کرده تا در انتخاب کتاب های حسابداری دچار مشکل نشوید. در آخر نیز پنج مورد از بهترین کتاب های این حوزه را که می‌توانید از رهبران کتاب تهیه کنید به شما معرفی کردیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید