بعد وقوع زمین لرزه های مهیب ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر روز دوشنبه در ترکیه، هر لحظه به آمار قربانیان این زلزله شدید افزوده می شود.

کشته‌های زلزله ترکیه-سوریه از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آخرین اخبار از افزایش شمار جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه به بیش از ۱۰ هزار نفر حکایت دارد.

مجموع تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۱۰ هزار کشته فراتر رفت.

اداره حوادث ترکیه اعلام کرد شمار کشته های زلزله در این کشور به ۶۲۳۴ نفر رسید.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود در حلب گزارش داد مجموع شمار جان باختگان زلزله در سوریه از مرز ۴ هزار نفر فراتر رفته است.

برآورد سازمان بهداشت جهانی از آمار کشته های زلزله ترکیه

برآورد سازمان بهداشت جهانی؛ شمار تلفات به ۲۰ هزار نفر می رسد

آمارهای اعلام شده کنونی در حالی است که سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده که ممکن است بالغ بر ۲۰ هزار نفر در سوریه و ترکیه بر اثر زلزله ۷.۸ ریشتر دوشنبه (۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) جان خود را از دست داده باشند.

این در حالی است که مقامات مدیریت بلایای ترکیه اعلام کرده اند بیش از ۷۹ هزار نفر در عملیات امداد و نجات در این کشور درگیر هستند. آنها بخشی از یک تلاش بین المللی جستجو و نجات هستند.

تاکنون بیش از ۷۸۰۰ نفر در ۱۰ استان ترکیه نجات یافته اند.

عملیات امداد و نجات برای خارج کردن افراد محبوس در زیرآوارها در سوریه و ترکیه با وجود دشواری ناشی از باران های شدید و سرمای زمستان همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل: تحریم‌ها نباید مانع کمک رسانی در سوریه شود

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، تاکید کرد تحریم‌ها نباید مانع کمک رسانی به زلزله زدگان در سوریه شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، استفان دوژاریک در مصاحبه با این شبکه گفت: سازمان ملل قصد دارد دعوت فوری را برای جمع آوری اموال به منظور کمک به امدادرسانی در ترکیه و سوریه، اعلام کند. مبلغ ۲۵ میلیون دلاری که صندوق امور اضطراری سازمان ملل اعلام کرد مقدمه کمک‌های این سازمان به زلزله زدگان خواهد بود. ما به مبالغ هنگفتی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه در آینده نزدیک نیاز داریم.

دوژاریک افزود: بزرگترین چالش در برابر تلاش‌ها برای کمک رسانی به زلزله زدگان در شمال سوریه، آسیب دیدن جاده‌ها و گذرگاه‌ها در این منطقه است. نامساعد بودن شرایط جوی، مشکلات برای تیم‌های امدادرسانی در مناطق زلزله زده را تشدید کرده است. ما نه فقط با یک زلزله بلکه با زلزله در شرایط سرمای شدید هوا روبرو هستیم. شما می‌توانید دشوار بودن اوضاع را تصور کنید. ما کمک‌هایی در شمال غرب سوریه داشتیم که آن‌ها را توزیع می‌کنیم. ما نیاز داریم، کمک‌های بیشتر به این مناطق برسانیم. اما همچنان این چالش وجود دارد، زیرا گذرگاه‌های مرزی بین جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه، با مشکل روبروست و جاده‌های منتهی به آن‌ها از زلزله آسیب دیده است.

وی خاطر نشان کرد: پس از فاجعه زلزله، تیم‌های ارزیابی و هماهنگی به ترکیه و سوریه اعزام کردیم. جامعه جهانی به بسیج مقادیر زیادی کمک برای اهالی جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه، نیاز دارد. این فاجعه در حالی رخ داد که شمال غرب سوریه پیش از آن هم شرایط دشواری داشت. ما بیش از ۷۰۰ امدادرسان در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه داشتیم و توزیع کمک‌های اضطراری را آغاز کردیم. ما همواره تاکید کرده ایم تحریم‌ها نباید مانع کمک‌های انسانی باشد. این موضع آشکار سازمان ملل است. امیدواریم شرایط ویرانیها، بحران و مصیبتی که در آن قرار داریم، به مردم کمک کند تا ملاحظات سیاسی را کنار بگذارند. آنچه باید به آن تمرکز کنیم، سیاست نیست، بلکه مردمی است که به کمک نیاز دارند.

وزیر دفاع ترکیه: انتقال یگان‌های نظامی به مناطق زلزله‌زده

وزیر دفاع ترکیه، اعلام کرد یگان‌های نظامی از غرب این کشور و از قبرس به مناطق زلزله زده منتقل خواهند شد.

به گزارش المیادین، خلوصی آکار در نشست خبری اعلام کرد یگان‌های نظامی از غرب ترکیه و نیز از قبرس به مناطق زلزله زده منتقل خواهند شد تا در کمک رسانی کمک کنند. پل هوایی به مناطق زلزله زده ایجاد شد و حدود ۷۵۰۰ نظامی از نیروهای ارتش ترکیه به این مناطق اعزام شدند و از روز چهارشنبه ۱۵۰۰ نظامی دیگر هم به آن‌ها خواهند پیوست. ۹ گردان از نیروهای کماندویی از ترکیه و چهار گردان از قبرس، به مناطق آسیب دیده از زلزله اعزام خواهند شد.

آکار افزود: ترکیه با فاجعه بزرگی روبروست، اما با همبستگی و تلاش‌های فشرده، بر آن چیره خواهد شد. همه پادگان‌های نظامی که در مناطق زلزله زده قرار دارد، بر روی زلزله زدگان باز خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید