اگر شما با نهادها و سازمان های دولتی مختلف، با اختلافاتی مواجه شده اید و در صدد طرح دعوا علیه آنها  هستید، در این صورت، بهتر است از هم اکنون به فکر بهترین و قانونی ترین راه چاره برای حل مشکلات خود باشید. مذاکره حضوری با وکیل دیوان عدالت اداری می تواند بهترین راهکار باشد.

شکایت در دیوان عدالت اداری به کمک وکیل 

دادگاه دیوان عدالت اداری از جمله دادگاه های عالی در کشور می باشد که در ادامه موضوعات مرتبط با این مرجع قضایی را خواهیم گفت. در این مقاله ، عملکرد دادگاه و تمام جنبه های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد، از محاکمه تا صدور حکم. در اصل ۱۷۳ قانون اساسی آمده است: " به ‌منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین یا واحدها یا آئین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه قضائیه تأسیس می گردد."

مرجع قضایی دیوان عدالت اداری

ساختمان اصلی دیوان عدالت اداری در تهران واقع شده است و نمایندگی هایی در مراکز استان ها دارد. رئیس دیوان عدالت اداری توسط رئیس قوه قضائیه منصوب می شود. در حال حاضر دارای ۵۰ شعبه بدوی و ۱۰ شعبه تجدید نظر می باشد؛  با توجه به پیچیدگی های پرونده های دیوان عدالت اداری حضور وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در گروه وکلای پایتخت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. پرونده هایی که در حیطه اختیارات دیوان عدالت اداری می باشد عبارتند از:

  • رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی تصمیمات و اقدامات واحد های دولتی اعم از وزارت خانه ها و سازمان ها و موسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها و سازمان تامین اجتماعی و تشکیلات و نهاد های انقلابی و موسسات وابسته به آنها
  • رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون‌های مالیاتی، هیأت حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون موضوع ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها.
  • رسیدگی به شکایات قضات و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مستخدمان واحدها و مستخدمان مؤسساتی اعم از لشکری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی.
  • رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی از آئین نامه ها و مقررات دولتی و شهرداری‌ها از حیث مخالفت مدلول آنها با قانون یا عدم صلاحیت مرجع تصویب کننده نظامات مذکور یا تجاوز و سوء استفاده از اختیارات یا تخلف در اجراء قوانین و مقررات و یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود.

وکیل دیوان عدالت اداری در تهران

اگر در تهران زندگی می کنید و با مشکل حقوقی در سطح دیوان عدالت اداری روبرو می شوید، ممکن است سوالاتی از جمله: چگونه با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در تهران آشنا شوم؟ چگونه می توانم از عملکرد خوب یک وکیل دیوان عدالت اداری مطمئن شوم؟ و ... ذهن شما را درگیر کرده باشد. موسسات حقوقی معتبر می توانند در این زمینه به شما یاری رسانند، آنها با وکلای حرفه ای در حوزه دیوان عدالت اداری همکاری کرده اند و با توجه به موضوع پرونده شما، می توانند بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده شما را در تهران به شما معرفی کنند. از جمله ویژگی های وکیل دیوان عدالت اداری ، میزان آگاهی و دانش حقوقی او ، تجربه و داشتن روحیه عدالت جویی و پشتیبانی همه جانبه از شما می باشد. او همچنین در برخورد با قضات بسیار باتجربه است و می داند که چگونه پرونده را برای قضات شرح دهند تا در صدور رای نهایی ، حقی ضایع نگردد.

مزایای اخذ وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

همانطور که مستحضر هستید هیچ فردی در همه حوزه ها تخصص لازم را نخواهد داشت و کمک گرفتن از متخصص در هر امری باعث کاهش نگرانی و افزایش درصد موفقیت در آن امر می شود، همچنین در مسائل حقوقی استفاده از وکیل دیوان عدالت اداری در پرونده مزایای زیادی دارد. بارزترین مزیت این است که آنها با قانون آشنا هستند و می دانند چگونه در سیستم دادگاه دیوان عدالت اداری حرکت کنند. این می تواند در زمان صرفه جویی کند و شانس شما را برای برنده شدن در پرونده افزایش دهد. تفاوت وکیل دیوان عدالت اداری با سایر وکلا این است که وکیل دیوان از تجربه کافی در مورد دعاوی مربوط به سازمان ها و نهادها از جمله شهرداری و کمیسیون های متعدد برخوردار است . کمیسیون هایی نظیر کمیسیون ماده ۵، کمیسیون ماده ۷،کمیسیون ماده ۷۷، کمیسیون ماده ۱۰۰و ۹۹ و همچنین دعوای اعتراض به مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ ثبت  .

اگر شما با نهادها و سازمان های دولتی مختلف، با اختلافاتی مواجه شده اید و در صدد طرح دعوا علیه آنها  هستید، در این صورت، بهتر است از هم اکنون به فکر بهترین و قانونی ترین راه چاره برای حل مشکلات خود باشید. مذاکره حضوری با وکیل دیوان عدالت اداری می تواند بهترین راهکار باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید