یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از موافقت اعضای این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده خبر داد.

واردات خودروهای کارکرده به کشور از سال ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی امروز ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با واردات خودروهای کارکرده موافقت کرد.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ از موافقت اعضای این کمیسیون با واردات خودروهای کارکرده زیر پنج سال در سال آینده خبر داد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

دقایقی قبل در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اجازه واردات انواع خودروهای دست دوم سواری، کشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی‌بوس تا ۵ سال کارکرد به دولت داده شد.

گفتنی است پس از اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، مواد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور باید به تصویب نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی برسد.

قابل توجه است که بر اساس اظهار نظر یکی از اعضا کمیسیون تلفیق خودروسازان در سال ۱۴۰۲ موظف هستند تنها از طریق بورس کالا به عرضه خودرو بپردازند.

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی به کجا رسید؟

با توجه به گفته مسئولان واردات خودرو با شرط ارائه خدمات پس از فروش صورت می‌گیرد. اجرای این شرط نیز ملزم به خرید خودروهای خارجی از شرکت مادر یا نمایندگی آن است. به عبارت دیگر، تنها درصورتی می‌توان از خدمات پس از فروش یک شرکت خودروساز بهره برد که خرید به صورت مستقیم از آن شرکت صورت گرفته باشد.

در نتیجه، با توجه به صحبت‌های سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن خودروهای وارداتی از خدمات پس از فروش بهره‌مند نخواهند بود. حال این پرسش مطرح می‌شود که خریداران خودروهای وارداتی با چه پشتوانه‌ای اقدام به خرید خودرو می‌کنند؟

چندی پیش روابط عمومی کوشا خودرو در رابطه با خدمات پس از فروش در واردات خودرو به تجارت‌نیوز توضیح داد: با توجه شرایط تحریمی کشور، هیچ شرکت مادری حاضر به فعالیت و حضور در ایران نیست. از لحاظ رسمی، هیچ نمایندگی به‌صورت مستقیم از طرف شرکت مادر در ایران حضور ندارند. شرکت‌های واردکننده تضمین خدمات پس از فروش به وزارت صمت داده‌اند. از طرفی دیگر، قطعات مفصلی برای خودروهای وارداتی سفارش‌ داده شده و هیچ نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود ندارد.

با اظهارات روابط عمومی یکی از شرکت‌های واردکننده می‌توان به این نکته پی برد که ارائه خدمات پس از فروش چه در خودروهای دست‌ دوم و چه در خودروهای نو با ابهام مواجه است و هیچ قطعیتی در این رابطه وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید