دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف اعم از علمی، صنعتی، روابط امنیتی و از مبارزه با تروریسم در سوریه و روابط دفاعی و نظامی رو به توسعه و عمیق‌تر و بنیادی‌تر شدن است.

 روابط دفاعی و نظامی ایران و روسیه روبه عمیق‌تر شدن است
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به مسکو گفت که روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه رو به توسعه و عمیق‌تر شدن است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای به مسکو سفر کرده در گفت‌وگویی درباره این سفر بیان کرد: روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف اعم از علمی، صنعتی، ترانزیت، کریدور، زیرساخت‌ها، روابط امنیتی و از مبارزه با تروریسم در سوریه و روابط دفاعی و نظامی رو به توسعه و عمیق‌تر و بنیادی‌تر شدن است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: برای بررسی این نقشه راه در حوزه‌های مختلف و حوزه‌های انرژی لازم بود آنچه رهبرانمان تصمیم گرفتند را مرور کرده و آن را با مقامات روسیه در میان بگذاریم. همزمان با آن آقای پاتروشف همکار من در روسیه چندی پیش سفر دوجانبه‌ای به تهران داشت و باید این سفر را باز پس بدهیم و آنچه درباره آن تصمیم گرفتیم را مرور کنیم.

شمخانی با اشاره به نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای درباره افغانستان نیز اظهار داشت: سمیناری هم برگزار می‌شود درباره مهمترین موضوعی که کشورهای پیرامون افغانستان در ارتباط با امنیت دارند و مشکلات و مصایبی که بر مردم افغانستان وارد آمده که ناشی از ناکارآمدی اشغالگران در اداره افغانستان در زمان حضورشان در این کشور و همچنین رهاسازی آن است و این موارد امروز دشواری‌هایی را ایجاد کرده که می‌تواند به نقطه بحران منطقه‌ای تبدیل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید