قیمت دلار که از روز اول هفته روندی نزولی را در پیش گرفته است امروز هم در در پله چهارم کانال ۴۰ هزار تومان نوساناتی کاهشی داشته است.

کاهش قیمت دلار برای امروز ۱۸ بهمن / وضعیت نرخ دلار تا پایان ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار بازار آزاد امروز به نیمه پله چهارم کانال ۴۰ هزار تومان رسیده و کمی کاهش را تجربه کرده است. این اسکناس آمریکایی چند هفته است در همین کانال نوسان دارد.

قیمت دلار تنها در این هفته به ویژه در معاملات فردایی چندبار به سوی کانال بالاتر متمایل‌تر شده و مجددا در مسیر قبلی خود قرار گرفته است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار سلیمانیه امروز مطابق با نرخ دلار در بازار آزاد وارد روند کاهشی شده و اکنون ۴۴ هزار ۸۵۰ تومان قیمت دارد. دلار هرات نیز همبن مسیر را پیموده و اکنون ۴۴ هزار ۱۰۰ تومان ثبت شده است.

قیمت درهم نیز امروز نوساناتی کاهشی داشته و به ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. قیمت دلار در هم نیز ۴۵ هزار و ۵۰۸ تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

در حال حاضر قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۴۳ هزار ۴۹ تومان ثبت شده و قیمت فروش دلار صرافی ملی نیز ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان تعیین شده است. نرخ اسکناس آمریکایی در این بازارها نسبت به روز گذشته نوساناتی کاهشی را تجربه کرده‌ است.

از ابتدای هفته جاری دلار نوساناتی کاهشی را در پیش داشته است. علت این روند نزولی را می‌توان اصلاح قیمت و سیاست‌های تثبیتی دلار دانست. البته کارشناسان معتقدند این روند ادامه‌دار نخواهد بود و در چند روز آینده مجددا دلار نفس‌گیری خواهد کرد.

همچنین آنها معتقدند امروز نیز این اسکناس آمریکایی تا یک پله دیگر در این کانال افت کند.

چشم‌انداز دلار تا پایان ۱۴۰۱

با بررسی تحولات بازار ارز در ماه‌های اخیر، فعالان این بازار سناریوهایی برای آینده این بازار پیش‌بینی می‌کنند. یک سناریو این است که باتوجه به رشد قابل‌توجه نرخ دلار در ماه‌های اخیر، اکنون زمان آن رسیده که قیمت اسکناس آمریکایی استراحت کند. این تحلیل باعث حرکت سرمایه‌گذاران از بازار ارز به سوی سایر بازارها مانند مسکن خواهد شد.

دنیای اقتصاد در این خصوص یادآور شده است همچنین اگر نرخ سود بانکی جذابیت لازم را برای مردم داشته باشد و بتواند انتظارات تورمی را تعدیل کند، ممکن است بخشی از دارایی‌ها به سمت سپرده‌های بانکی برود.

از طرفی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر به‌اندازه دلار رشد نکرده است و پتانسیل رشد در سال آینده را خواهد داشت. ازسوی دیگر شرایط بازار ارز نشان می‌دهد که این بازار به ثبات نسبی رسیده و عرضه ارز هم افزایش یافته است.

در مجموع با توجه به شرایط موجود، به‌نظر می‌رسد که اگر شرایط فعلی بازار ارز تا پایان سال به همین شکل باقی بماند و شوک غیرمنتظره‌ای به اقتصاد وارد نشود، این ثبات نسبی حفظ شود.

با توجه به آمارهای مربوط به بازار مسکن و همچنین تغییر نرخ سود بانکی می‌توان انتظار داشت که از جذابیت بازار دلار کاسته شده و حرکت مردم به سوی سایر بازارهای دارایی صورت بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید