کیف پول دیجیتال، نرم‌افزاریست که کلیدهای خصوصی و عمومی را در خود ذخیره کرده و با بلاکچین‌های گوناگون در تعامل است. بنابراین برای انجام فرآیند خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ذخیره‌سازی دارایی‌ها، انتخاب یک کیف پول امن و معتبر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کاربردهای کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

در واقع کیف پول رمز ارز مانند یک کیف پول واقعی به نگهداری از دارایی‌ها، پرداخت‌ و دریافت دارایی‌ها می‌پردازد. همچنین کیف پول‌های دیجیتال دارای انواع مختلفی هستند که شما باید با توجه به میزان امنیت آن‌ها و نیازتان، کیف پول را انتخاب کنید. در ادامه مطلب، به بررسی کاربردهای کیف پول ارز دیجیتال می‌پردازیم، با همراه باشید و قبل از انتخاب کیف پول با کاربردهای انواع والت ارز دیجیتال آشنا شوید.

انواع کیف پول رمز ارز جهت خرید ارز دیجیتال

از آنجا که پس از خرید ارز دیجیتال نیازمند نگهداری از آن در فضایی امن و به دور از هرگونه دسترسی غیر هستیم، داشتن یک کیف پول امن امری ضروری است. کیف پول‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی نظیر رابط کاربری، میزان امنیت، نحوه و شرایط دسترسی به آن‌ها، پشتیبانی از رمز ارزهای مختلف، قابلیت‌های مربوط به مبادلات درون سیستمی و غیره هستند. این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها موجب تمایز انواع کیف پول‌ از یکدیگر می‌شود. بنابراین انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال شامل موارد ذیل است.

کیف پول نرم افزاری (گرم)

کیف پول‌ رمز ارز گرم روی سیستم‌هایی نظیر کامپیوترها و تلفن همراه قابل نصب بوده و تمام اطلاعات کاربران را به‌ صورت آنلاین در خود ذخیره می‌کند. اما به‌ علت ذخیره‌سازی آنلاین تمام اطلاعات و دارایی‌ها، احتمال حمله به این سیستم‌ها بسیار زیاد است. برخی از مدل‌های کیف پول‌های نرم‌افزاری عبارتند از:

کیف پول دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ یکی از کیف پول‌های گرم بوده که در کامپیوترهای شخصی نصب شده و تنها در این نوع دستگاه‌ها قابل دسترس هستند. کیف پول دسکتاپ دارای امنیت خوبی بوده و رابط کاربری راحتی دارد. اما به علت اینکه به صورت آنلاین داده‌ها را ذخیره می‌کند، اگر یک هکر از راه دور به کامپیوترها حمله کند، به کیف پول نیز دسترسی پیدا خواهد کرد.

دسترسی به این کیف پول آسان و سریع بوده و دارای فضایی ساده و کاربرپسند است. همچنین کیف پول دسکتاپ، این امکان را برای سرمایه‌گذار فراهم کرده که کنترل و مدیریت ارزهای دیجیتال خود را از طریق کلیدهای عمومی یا خصوصی داشته باشد.

کاربردهای کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول موبایل

کیف پول ارز دیجیتال موبایل شبیه به کیف پول دسکتاپ بوده و به صورت مستقیم روی تلفن همراه قابل نصب است. کاربر با نصب این برنامه بر تلفن همراه خود، به‌راحتی به کیف پول دیجیتال دسترسی پیدا می‌کند. همچنین کیف پول‌ موبایل امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را در تلفن‌ همراه فراهم می‌کند.

کاربر با استفاده از این فاکتور به آسانی پرداخت خریدهای روزانه رمز ارز را انجام می‌دهد. بنابراین در مجموع استفاده و دسترسی به کیف پول موبایل برای کاربران آسان است اما به علت اینکه تمام فرآیند در این کیف پول به صورت آنلاین انجام می‌شود، ایمنی پایینی داشته و امکان هک و حمله به این کیف پول بسیار زیاد است.

کیف پول تحت‌ وب

کیف پول رمز ارز تحت وب (آنلاین) نسبت به سایر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، کمترین سطح امنیت را دارد. اما فرآیند ارسال رمز ارز به اشخاص دیگر با استفاده از این کیف پول بسیار آسان است. همچنین کاربر با استفاده از یک مرورگر اینترنتی، به کیف پول‌های آنلاین خود دسترسی پیدا می‌کند.

کاربردهای کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول تحت وب کنترل کاملی روی معاملات داشته و آن‌ها را در سرور مرکزی ذخیره می‌کند. اگر یک هکر به این سرورها حمله کند، کیف پول کاربران، دارایی‌ها و داده‌های آن‌ها نیز در دسترس هکر خواهد بود. بنابراین کیف پول تحت وب با داشتن دسترسی آسان و رابط کاربری ساده‌، کمترین سطح امنیتی را نسبت به سایر کیف پول‌های دیجیتال دارد.

کیف پول سخت افزاری (سرد)

کیف پول دیجیتال سخت افزاری برخلاف کیف پول نرم‌افزاری، دارایی‌ها و داده‌های کاربران را به صورت آفلاین ذخیره کرده و برای انجام فرآیند ذخیره‌سازی به اینترنت نیازی ندارد. کیف پول سخت‌افزاری تنها برای انتقال پول به اینترنت وصل می‌شود.

همچنین کیف پول‌ سخت‌افزاری شبیه به فلش مموری بوده و از معتبرترین و امن ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ذخیره‌سازی انواع رمز ارز به شمار می‌رود. بنابراین از این کیف پول، برای نگهداری آفلاین و ایمن ارزهای دیجیتال استفاده خواهد شد و بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان جهت نگهداری رمز ارزها محسوب می‌شود.

کیف پول کاغذی

کیف پول‌ کاغذی یکی دیگر از انواع کیف پول ارز دیجیتال بوده که نسبت به سایر کیف پول‌ها از ارزش‌ کمتری برخوردار است. در کیف پول دیجیتال کاغذی، کد خصوصی هر کوین، روی کاغذ چاپ و نگهداری می‌شود. زیرا کلیدها در این نوع کیف پول، به سروری وصل نبوده و تمام فرآیند توسط نرم‌افزار کنترل و مدیریت می‌شود.

کاربردهای کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

برای انتقال پول نیز باید کلیدها را وارد کیف پول تحت وب کرده یا کد ((QR را اسکن کرد. بنابراین فرآیند ذخیره‌سازی انواع ارز دیجیتال در این نوع کیف پول با خطرات زیادی همراه بوده و امکان گم شدن، پارگی، سرقت و تخریب آن بسیار زیاد است، اما کیف پول کاغذی قابل هک نیست.

کاربردهای کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

انواع کیف پول دیجیتال دارای وظایفی هستند که مهم‌ترین وظایف این کیف پول‌ها عبارتند از:

  • ذخیره‌سازی انواع رمز ارز نظیر بیت ‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و غیره
  • نگهداری از کلیدهای خصوصی مربوط به فرآیند مبادلات ارزهای دیجیتال
  • ذخیره‌سازی آدرس روی زنجیره بلوکی (اگر معامله‌گر آدرس خود را از دست بدهد، کنترل دارایی‌ها و مدیریت ارزهای دیجیتال خود را نیز از دست خواهد داد.)
  • ایجاد حساب کاربری امن برای کاربران بلاکچین
  • ایجاد امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال مختلف
  • فراهم کردن امکان تبدیل انواع رمز ارز به یکدیگر (توسط اتصال کیف پول به پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز)

کلام آخر

با توجه به آنچه در مطالب فوق بیان کردیم، کیف پول رمز ارز از اصلی‌ترین اجزا برای ورود و فعالیت در بازار سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود. با انتخاب یک کیف پول دیجیتال مطمئن و معتبر، کاربر به راحتی به کنترل دارایی‌ها و مدیریت رمز ارزهای خود می‌پردازد. همچنین کاربر با انتخاب یک کیف پول مناسب و با امنیت بالا از ایجاد خطر سرقت، کلاهبرداری و هک جلوگیری کرده و معاملات ارزهای دیجیتال را در بستری امن و آسان انجام می‎دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید