۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 55417912

فاصله آمل تا نمک آبرود حدود صد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود یک ساعت و نیم طی می شود.

فاصله آمل تا نمک آبرود

سلام نو-سرویس گردشگری: شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود یکی از جاذبه های گردشگری مشهور و محبوب در شهر چالوس است. در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل این شهرک و همچنین فاصله آمل تا نمک آبرود بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله آمل تا نمک آبرود چقدر است؟

فاصله آمل تا نمک آبرود کمی بیش از صد کیلومتر است. شهر آمل در نیمه شرقی استان مازندران واقع شده است درحالیکه شهرک تفریحی نمک آبرود در سواحل غربی این استان قرار گرفته است. در فاصله آمل تا نمک آبرود چندین و چند جاذبه گردشگری دیدنی نیز قرار گرفته اند. در قسمت های بعدی مقاله این جاذبه ها را نیز معرفی خواهیم کرد. شما می توانید فاصله آمل تا نمک آبرود را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود یک ساعت و نیم طی نمایید.

فاصله آمل تا نمک آبرود

شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود

نمک آبرود کجاست؟

شهرک تفریحی نمک آبرود یکی از قطب های گردشگری استان مازندران است که در سواحل شهر زیبای چالوس واقع شده است. شلوغ ترین و محبوب ترین تله کابین کل ایران در درون همین شهرک تفریحی قرار گرفته است. تله کابین نمک آبرود با برخورداری از دو خط تله کابین و بیش از سی اتاقک کابین با ظرفیت های چهار نفره و شش نفره روزانه بیش از هزار مسافر را جابجا می کند. خط اصلی این تله کابین به مقصد قله مدوبن رفت و برگشت می کند و خط فرعی آن نیز مقصد قله دیوحمام را دنبال می کند. مهمترین نقطه قوت تله کابین نمک آبرود شاید منظره تماشایی و زیبایی باشد که از فراز این تله کابین می توان از شهر چالوس دید. چالوس به عقیق سرسبز مازندران شهرت دارد و تمام زیبایی های این شهر سبز از زاویه دید مسافران تله کابین نمک آبرود در کنار هم قابل مشاهده هستند.

این قطب گردشگری استان مازندران علاوه بر تله کابین از امکانات تفریحی دیگری نیز برخوردار می باشد. تفریح مهیج زیپ لاین یکی از این امکانات است که طرفداران پروپاقرصی نیز دارد. زیپ لاین وسیله ای است که روی قرقره حرکت می کند و شما را در حالت معلق میان آسمان حرکت می دهد. جذابیت این تفریح در دلهره آور بودن آن است. پس از تجربه زیپ لاین نترسید و کمی دلهره را چاشنی سفر خود کنید. پیست کارتینگ نمک آبرود نیز دیگر بخش محبوب این شهرک تفریحی می باشد. نقطه قوت این پیست کارتینگ این است که آموزش های لازم را نیز برای افراد ناآشنا با کارتینگ ارائه می دهد. این پیست دارای دو بخش مجزا برای نوجوانان و بزرگسالان است. بخش بزرگسالان از طولی حدود ششصد متر برخوردار است و طول بخش نوجوانان نیز حدود دویست متر می باشد. در بخش بزرگسالان حداکثر سرعت مجاز هشتاد کیلومتر بر ساعت و در بخش نوجوانان چهل کیلومتر بر ساعت است.

از دیگر بخش های موجود در شهرک تفریحی نمک آبرود می توان به این موارد اشاره نمود: پارک جنگلی نمک آبرود با مساحتی بالغ بر دویست هکتار - شهربازی کودکان با بازی هایی همچون تاب زنجیری، ماشین تصادفی، فریزبی و مری گوراند - تفرجگاه ساحلی نمک آبرود با تفریحاتی نظیر هاورکرافت، شاتل و چتر پاراسل، جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری و...

جاذبه های دیدنی در فاصله آمل تا نمک آبرود

یکی از جاذبه های گردشگری پربازدید در فاصله آمل تا نمک آبرود پارک جنگلی سیسنگان است که در بیست و هفت کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور واقع شده است. البته کمتر گردشگری در فصل تابستان راهی این منطقه جنگلی می شود. چرا که هوای سیسنگان در این فصل به طرز وحشتناکی شرجی است و پشه ها و حشرات مزاحم در سراسر جنگل جولان می دهد. اما آب و هوای این پارک جنگلی در فصل بهار و علی الخصوص فصل پاییز بسیار مطبوع و دلنشین است و گردشگران پرشماری نیز در نیمه نخست فصل پاییز از این جنگل دیدن می کنند. پارک جنگلی سیسنگان پوشش گیاهی و جانوری متنوعی نیز دارد و درختانی نظیر لیکلی، داغداغان، لرگ، انار، انجیر، ازگیل، بلوط، افرا و توت و همچنین جانورانی چون گربه جنگلی، گراز، شغال، خرس قهوه ای و پلنگ در محدوده این جنگل ششصد هکتاری به چشم می خورند.

دیگر منطقه جنگلی محبوب در فاصله آمل تا چالوس پارک جنگلی نور می باشد. این جاذبه گردشگری به عنوان وسیع ترین جنگل خاورمیانه شناخته می شود و مساحتی بالغ بر چهار هزار هکتار دارد. از جمله درختان موجود در این جنگل می توان به ممرز، توسکا، افرا و همینطور گونه نادر سپید پلت اشاره کرد.

فاصله آمل تا نمک آبرود

پارک جنگلی نور

از جمله دیگر جاذبه های گردشگری دیدنی در فاصله آمل تا نمک آبرود این موارد را می توان نام برد: تالاب ارواح، دریاچه سد آویدر، روستای انگاس، بز چشمه، روستای ناتل، منطقه ییلاقی دونکوه، پارک جنگلی چمستان، آبشار اوسیاره، دریاچه خضر نبی، دیو چشمه، روستای انارجار، بقعه سلطان احمد، قلعه کجور، آبشار چشمه موزیا، دریاچه سد الیمالات، آبشار جناب، قله سوردار، آبشار پنجاه چم، مسجد آقا عباس، مسجد جامع آمل، مسجد حاج علی کوچک، مسجد امام حسن عسگری، آرامگاه میر حیدر آملی، آرامگاه ناصرالحق، بقعه شمس آل رسول، آرامگاه خضر نبی، امامزاده ابراهیم، امامزاده عبدالله، امامزاده قاسم، امامزاده هاشم، آرامگاه یوسف اسماعیل، مسجد میرزا محمد علی و...

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید