به گفته محمد نبیونی رییس بنیاد نخبگان استان البرز، رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰ کنکور سراسری بورسیه می‌شوند و برای ورود به رشته‌های علوم پایه شرایط ویژه ای داریم.

کدام رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد نبیونی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان از هر طرحی که بتواند راه گشای مشکلی از جامعه باشد حمایت می‌کند و این طور نیست که صرفا فعالیت خود را منوط به طرح‌های کارفرما محور کند.

رییس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: بنا شده شرایطی ایجاد شود که رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰ کنکور در رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه، تجربی و ریاضی و فیزیک در صورت انتخاب تحصیل در برخی رشته‌های مهم و کاربردی از ابتدا تا انتهای دوران تحصیل بتوانند از بورسیه استفاده کنند.

دبیر جشنواره ملی امیرکبیر روز دوشنبه ۱۷ بهمن در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی امیرکبیر با اشاره به پیشینه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: اولین دوره این جشنواره در سال ۹۹ با ۱۰۰ رساله، حمایت ۳۵ کارفرما، شرکت ۲۹ دانشگاه و هشت برگزیده برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ هم در مجموع ۲۲۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: ۴۸ کارفرما از طرح‌های دومین جشنواره که از ۴۸ دانشگاه کشور ارسال شده بود حمایت کرده و در نهایت ۱۰ برگزیده از میان شرکت کنندگان انتخاب شد.

وی توضیح داد: امسال هم در مجموع ۲۳۸ پایان نامه، رساله و طرح از ۵۶ دانشگاه و با حمایت ۸۳ کارفرما به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۱۰ نفر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه در مجموع ۱۵۵ اثر به دلیل عدم احراز شرایط کارفرما محور بودن از رسیدن به دومین مرحله داوری بازماندند، گفت: در نهایت ۸۳ اثر به ۷ کارگروه جشنواره ارجاع داده شد.

به گفته نبیونی دانشگاه شریف، علامه، تهران، الزهرا، علم و صنعت، خوارزمی و امیرکبیر تعدادی از دانشگاه‌هایی بودند که طرح‌هایی به این جشنواره ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد شرکت کنندگان این جشنواره مرد و ۴۷ درصد زن بودند، افزود: ۷۵ داور در روند بررسی طرح‌های ارسالی این شرکت کنندگان دخیل بودند.

دبیر جشنواره ملی امیرکبیر بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان از هر طرحی که بتواند راه گشای مشکلی از جامعه باشد حمایت می‌کند و این طور نیست که صرفا فعالیت خود را منوط به طرح‌های کارفرما محور کند.

وی اضافه کرد: این بنیاد امسال شرایط ویژه‌ای را برای ورود افراد به رشته‌های علوم پایه فراهم آورده و در بحث دانش آموختگان هم تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار واجدین شرایط قرار می‌دهد.

این مسئول در پایان با تاکید بر اهمیت پیوند بیشتر علم با صنعت گفت: با قول‌هایی که امروز در این جلسه داده شد امیدواریم از سال آینده این جشنواره بتواند پربارتر و با اثرگذاری بیشتری برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید