استانبول شهری زیبا با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعدد است. بهترین بازارهای خرید در استانبول از دیدنی های پرطرفدار این شهر هستند.

بهترین بازارهای خرید در استانبول

اگر تجربه سفر به استانبول را داشته باشید، بدون شک مراکز خرید استانبول در گوشه و کنار این شهر توجه شما را جلب کرده‌اند. بازارهای سنتی استانبول و مراکز تجاری مدرن در این شهر بخشی از بهترین دیدنی های استانبول را تشکیل می‌دهند و گردشگران زیادی را در طول سال به ترکیه جذب می‌کنند.

در مراکز خرید استانبول به‌جز فروشگاه‌های متنوع از برندهای مشهور جهانی، انواع مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی نیز فعالیت می‌کنند. رستوران‌ها و کافه‌های ترکی نیز از دیگر بخش‌های بازارهای استانبول هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین بازارهای خرید در استانبول می‌پردازیم.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی از قدیمی‌ترین مراکز خرید استانبول در منطقه «فاتح» است. در این بازار بیش از ۶,۰۰۰ مغازه قرار گرفته‌اند که در بین آن‌ها فروشگاه‌های صنایع دستی، پوشاک، زیورآلات، چرم و غذاخوری‌های محلی به چشم می‌خورند. بازار بزرگ استانبول در محیطی سربسته و تودرتو واقع شده است و معماری زیبا و چشم‌نواز آن قدمت این بنای بزرگ را مشخص می‌کند.

در بازار بزرگ استانبول هر یک از راسته‌ها را با یک رنگ مشخص کرده‌اند و ورودی‌های مختلفی از بخش‌های مختلف کاپالی چارشی دسترسی به راسته‌های مختلف را میسر می‌کنند. راسته سبز رنگ به فرش‌فروشان، راسته زرد به طلافروشان، راسته نارنجی به مس‌فروشان، راسته خاکستری به نقره‌فروشان و راسته بنفش به پارچه‌فروشان تعلق دارند. در راهروهای قهوه‌ای و صورتی نیز به‌ترتیب فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی و سوغات ترکیه قرار گرفته‌اند.

برای دسترسی به بازار بزرگ استانبول راه‌های مختلفی پیش رو خواهید داشت. خطوط اتوبوس، مترو و تراموا در حوالی بازار کاپالی چارشی ایستگاه‌های مختلفی دارند.

استانبول مال

بهترین بازارهای خرید در استانبول

استانبول مال از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی این شهر است. این مرکز خرید در منطقه «ماحموت بی» قرار دارد و بهترین راه دسترسی به آن، استفاده از سرویس‌های رفت و برگشت مجموعه استانبول مال در مناطق مختلف این شهر است. استانبول مال در واقع مجموعه‌ای بزرگ از هفت مجتمع مسکونی و تجاری است. چهار مجتمع این مجموعه مسکونی هستند و یکی از آن‌ها اداری است. دو مجموعه دیگر شامل هتل و مرکز خرید استانبول مال می‌شوند.

مرکز خرید استانبول مال را با نام موی (Moi) نیز می‌شناسند. در این مرکز خرید ۳۵۰ واحد تجاری فعالیت می‌کنند که در میان آن‌ها مشهورترین برندهای جهانی پوشاک و لوازم‌خانگی به چشم می‌خورند. فروشگاه‌های این مرکز خرید در چهار طبقه قرار گرفته‌اند و شامل فروشگاه‌های پوشاک کودکان و بزرگسالان، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، ورزشی، جواهرات و اکسسوری می‌شوند.

در مرکز خرید استانبول مال فروشگاه‌های تخصصی و هایپر مارکت‌های معتبری نیز فعالیت می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان فروشگاه‌های میگروس، کوچتاش، بوینر و اوزدیلک را نام برد. فودکورت استانبول مال تنوع بالایی دارد و انواع غذاهای ترکی، دریایی، بین‌المللی و همچنین دسرهای مخصوص ترکیه در آن به گردشگران عرضه می‌شوند. بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده استانبول به نام «موی پارک»، در مرکز خرید استانبول مال واقع شده است. این مرکز خرید هر روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب میزبان گردشگران است و در روزهای تعطیل و مناسبت‌های ویژه ساعت کاری آن افزایش می‌یابد. 

مرکز خرید فروم استانبول

بهترین بازارهای خرید در استانبول

مرکز خرید فروم استانبول در منطقه «بایرام پاشا» در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. دسترسی به این مرکز خرید از مناطق مختلف استانبول به‌وسیله مترو، اتوبوس، متروباس و تراموا امکان‌پذیر است. ایستگاه کوجاتپه در خط مترو M۱A و M۱B مقابل مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد.

مرکز خرید فروم در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شد و معماری زیبای آن همراه با نشانه‌هایی از فرهنگ ترکیه، توجه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کرد. این مرکز خرید چهار طبقه دارد که یکی از آن‌ها در منفی یک قرار گرفته است. طبقه منفی به پارکینگ این مجموعه اختصاص دارد و تنها چند فروشگاه کوچک در آن قرار گرفته‌اند. تعداد فروشگاه‌های مرکز خرید فروم به بیش از ۲۸۰ واحد می‌رسد که برندهای مختلفی از پوشاک، لوازم‌خانگی و کافه‌ها و رستوران‌های متنوع در آن‌ها دایر هستند.

شرکت‌های ترکسل، ترک تلکام و ودافون در مرکز خرید فروم استانبول دفتر نمایندگی دارند و گردشگران می‌توانند برای خرید سیم‌کارت به این شعبه‌ها مراجعه کنند. هایپرمارکت‌ زنجیره‌ای کارفورسا و فروشگاه‌های کوچتاش و بوینر نیز در این مرکز خرید شعبه دارند. در فودکورت مجموعه فروم امکان صرف انواع غذاها و دسرهای اصیل ترکی و سایر غذاها و دسرهای بین‌المللی را خواهید داشت. از میان مراکز تفریحی این مرکز خرید می‌توان تم پارک‌های ژوراسیک‌لند و لگولند، شهربازی‌های فان لب، جوی پارک و اختاپوس، سینماکسیموم و آکواریوم و تونل دریایی سی لایف را نام برد.

مرکز خرید فروم از مراکز خرید لوکس استانبول به شمار می‌رود و هزینه گشت‌وگذار و اجناس در آن بالا است؛ اما در زمان حراج‌های فصلی و نزدیکی اعیاد ترکیه بسیاری از برندههای معروف مانند زارا و ال‌سی وایکیکی در این مرکز خرید، حراج‌های گسترده برگزار می‌کنند. ساعت کار این مرکز خرید همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

بازارهای خیابان استقلال

خیابان استقلال از معروف‌ترین مراکز گردشگری در استانبول در نزدیکی میدان تکسیم است که در طول آن فروشگاه‌های متنوع از برندهای مشهور ترکیه و جهان و رستوران‌های معروف شعبه دارند. به‌طور متوسط همه گردشگران ترکیه برای یک بار هم که شده از این خیابان بازدید می‌کنند و زمانی را با پیاده روی در طول آن می‌گذرانند. چنانچه در سفر به استانبول زمانی کافی برای بازدید از مراکز خرید دور از مرکز شهر را ندارید، فروشگاه‌ها و پاساژهای خیابان استقلال گزینه‌هایی مناسب برای خرید شما خواهند بود. ساعت کار مغازه‌های این خیابان از حوالی ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد.

بازارهای خیابان بغداد

خیابان بغداد یکی از پرترددترین مراکز تجاری استانبول در منطقه «مال تپه» است. گردشگران علاقه‌مند به خریدهای کلی در سفر به استانبول حتما زمانی را به بازدید از فروشگاه‌های این خیابان اختصاص می‌دهند. دسترسی به خیابان بغداد از نقاط مختلف استانبول به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ اما بهترین گزینه برای بازدید از آن، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. فروشگاه‌های خیابان بغداد از ساعت ۱۰ صبح آغاز به کار می‌کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید