فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه، درباره شایعات وقوع زلزله در کرمانشاه به دلیل زلزله ترکیه و امتداد گسل های آن ها توضیحاتی داد.

شایعات وقوع زلزله در کرمانشاه / امتداد گسل ترکیه از کرمانشاه عبور می‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: هیچ روند غیرطبیعی در وضعیت لرزه‌ای منطقه زاگرس و کرمانشاه بعد از زلزله ترکیه ایجاد نشده و گسل‌های این دو منطقه از هم مجزا هستند.

فرهاد فروزی با اشاره به شایعاتی که شب گذشته (۱۷ بهمن) در فضای مجازی مبنی بر رسیدن امتداد گسل ترکیه به کرمانشاه و خطر وقوع زلزله در استان مطرح شده بود، این مباحث را نادرست و بدون پایه علمی دانست.

وی با بیان اینکه امتداد گسل ترکیه از کرمانشاه عبور نمی‌کند، اظهار کرد: زون گسلی آناتولی (ترکیه) و زون گسلی زاگرس کاملا از هم مجزا بوده و ساز و کار کانونی متفاوتی دارند. به علاوه فاصله این دو گسل از یکدیگر هم چیزی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از پایش و رصد دقیق فعالیت‌های لرزه‌ای استان و منطقه طی ۲۴ ساعت گذشته و بعد از زلزله ترکیه یاد کرد و افزود: با اطلاعاتی که از ایستگاه‌های لرزه‌نگاری به دست آوردیم، هیچ روند غیرطبیعی در وضعیت لرزه‌های استان کرمانشاه و منطقه زاگرس ایجاد نشده است.

به گفته فروزی، بر اساس بررسی مداومی که صورت گرفته، زلزله ترکیه تاکنون هیچ تاثیری بر روی فعل شدن زون گسلی در ایران و غرب کشور نداشته است.

وی از مردم خواست از توجه به شایعات در چنین شرایطی خودداری کرده و اطلاعات را از مراجع معتبر دریافت کنند و خاطرنشان کرد: معمولا پس از هر زلزله بزرگ بازار شایعات داغ می‌شود و مشابه آنچه که برای کرمانشاه در فضای مجازی مطرح بود برای برخی از شهرهای دیگر ایران نیز عنوان شده که صحت ندارد.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان وقوع زلزله هر لحظه وجود دارد، گفت: با این وجود تاکنون حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز امکان پیش‌بینی زمان، مکان و قدرت دقیق زلزله وجود نداشته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید