۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
کد خبر: 55417772

داشتن ریش برای مردان بسیار حائز اهمیت است. اما ریش گاهی اوقات به دلایل مختلف رشد نمی کند. مردان می توانند با استفاده از کاشت ریش این مشکل را برطرف کنند. در این مطلب به بررسی کاشت ریش در تهران پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

کاشت ریش در تهران

می دانیم که داشتن ریش برای آقایان بسیار اهمیت دارد. بسیاری از آقایان با این مسئله بسیار مشکل دارند و قطعا راه حل های آسانی را برای آن در پیش دارند. یکی از آن ها کاشت ریش است  کاشت ریش در تهران توسط کسانی صورت می گیرد که دارای مهارت و تجهیرات مخصوص باشند. در واقع این روش کارآمد باید در بهترین کلینیک های کاشت ریش و سبیل انجام گیرد.

زیرا با توجه به تجهیزاتی که امروزه برای آن در نظر گرفته می شود، بسیار اهمیت دارد که پزشک مهارت های خاص خود را در این زمینه به کار گیرد. کلینیک های مناسب که توسط بهترین پزشکان اداره می شوند عوامل متعددی را با خود به همراه دارند. از جمله می توانیم به ژنتیک، بیماری ها و ... اشاره داشته باشیم. با این حال مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، شاید به نظر برسد که امکان رسیدن به آنچه که می خواهیم در آن بسیار کم است. در صورتی که اینگونه نیست.

هر مراجع اگر بتواند به یک کلینیک مناسب در این حوزه مراجعه کند می تواند نتیجه خوبی را از بابت کاشت ریش در تهران کسب کند. شاید امروزه کلینیک های بسیاری را در سطح شهری مشاهده کنید، اما در این بین انتخاب یک کلینیک مناسب می تواند کمی سخت به نظر برسد. تنها در صورتی می توانید به یک انتخاب خوب بپردازید که روند کاری که توسط پزشک صورت می گیرد را زیر نظر داشته باشید.
 

علت ریزش ریش و سبیل

در ابتدا متذکر می شویم که علل ریزش ریش و سبیل تحت شرایط متعددی صورت می گیرد، که عبارتند از:

  • مسائل ژنتیکی و ارثی
  • داشتن برخی بیماری های پوستی مخصوصا در ناحیه صورت
  • استفاده بیش از حد از لیزر برای برداشتن موهای صورت
  • ضربه و آسیب شدید
  • عوامل بیرونی مثل: سوختگی یا قرار گیری در محیط اسیدی و شیمیایی
  • اعمال برخی ازجراحی ها
  • و…

 شایان ذکر است که بگوییم هدف آقایان با پیوند ریش و سبیل این می باشد که، ریش خود را حجیم و ضخیم نمایند تا قسمت های خالی پوشش داده شود و چهره ی زیبا را برایشان به ارمغان بیاورد.

بهترین سن برای کاشت سبیل 

افراد بسیاری وجود دارند که بر اساس مشکلاتی مانند ژنتیک و یا حوادثی ریش به صورت طبیعی درنمی آورند و یا ریششان پرپشت و کامل نیست. با این حال سوالی که در این زمینه پرسیده می شود، مسائل مربوط به شرایط سنی برای انجام این کار می باشد. بهترین سن را برای کاشت ریش در تهران می توان از ۲۵ یا ۲۰ سالگی تا ۵۰ سالگی دانست.

در این روند محدودیتی برای انجام آن و پیوندی که قرار است برای ریش و سیبیل صورت گیرد برای آقایان وجود ندارند. البته کسانی که ۱۸ ساله هم بودند معمولا به کاشت ریش در تهران پرداخته اند. البته پزشکان اذعان دارند که حتما بهتر است به سن ۲۰ یا ۲۵ سالگی برسید و سپس به کاشت ریش بپردازید. کسانی که ۱۸ ساله هستند در صورتی که صبر کنند می توانند الگوی ریزش ریش خود را مشخص کنند.

در واقع این فرصت برای وی وجود دارد که در سنین بالاتر به صورت طبیعی ریش دربیاورد. مواردی مانند بلوغ هم در رشد ریش ها تاثیرگذار است. همچنین باید اشاره داشت به بازده سنی بین ۲۵ تا ۵۰ سال که قدرت سیستم ایمنی بدن بالاتر می رود. بنابراین می توانیم به تقویت فولیکول های مو اشاره داشته باششیم. در واقع این عمل در این بازده سنی باعث می شود که موفقیت بهتری برای آن وجود داشته باشد.

کاشت ریش در تهران

قیمت کاشت ریش در تهران

یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمینه کاشت ریش در تهران اهمیت دارد، هزینه های مربوط به آن است. روش های مختلفی برای ارائه هزینه های مربوط به کاشت ریش وجود دارد. هر کدام از این روش ها می تواند بر قیمت کاشت ریش در تهران تاثیر گذار باشد. روش های جدید و یا قدیمی هر کدام ویژگی های خاص خودشان را برای کاشت ریش به همراه می آورند. با این حال بهتر است که از روش های جدید تر با کمک پزشک مربوطه بپردازید. البته از وی برای کاشت مشورت بگیرید و حتما طبق نظر وی پیش بروید.

هزینه کاشت ریش می تواند نوع گرافت مو، شرایط سنی و مقدار کاشت و... بستگی داشته باشد. اما اگر می خواهید یک کاشت ریش مناسب و خوب را داشته باشید، بهتر است که همه چیز را فدای هزینه نکنید. زیرا کیفیت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در زمینه کاشت ریش در تهران باید در نظر داشته باشید. بازده قیمتی کاشت ریش معمولا از ۴ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان حتی بیشتر هم برآورد می شود. تمامی روش های مربوط به کاشت ریش و ... باعث گران شدن و یا ارزان شدن کاشت ریش می شود.
 

مراحل عمل کاشت ریش و سبیل

بی حسی موضعی

برای مراحل استخراج و کاشت فولیکول‌ها نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست. هردو مرحله‌ را می‌توانیم با بی‌حسی موضعی انجام دهیم. داروی بی‌حسی موضعی به صورت تزریقی در محل بانک مو و در مراحل بعد به نواحی گیرنده (ریش و سبیل) تزریق می‌شود.

استخراج فولیکول ها از بانک مو

چگونگی انجام مرحله برداشت به روش کاشت ریش وسبیل بستگی دارد. در صورتی که از روشFUT استفاده شود برشی را در پشت سر ایجاد کرده و پوست به همراه فولیکول های مو به شکل نواری برداشته می شود. اگر از روشFIT یا سایر روش های کم تهاجم استفاده شود، فولیکول ها به شکل واحدی یا دانه دانه استخراج می شوند. در این روش ها با استفاده از ابزاری به نام پانچ سوراخی را در پوست ایجاد کرده و فولیکول را از بافت مجاور پوست جدا می کنند. سوراخ ایجاد شده حداکثر یک میلی متر ضخامت دارد برای همین خونریزی نخواهید داشت ونیاز به بخیه هم نیست.

آماده سازی گرافت ها

مرحله آماده سازی گرافت های لازم در کاشت ریش وسبیل نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد. کادر درمانی در این مرحله باید با استفاده از میکروسکوپ واحدهای فولیکولی حاوی یک الی دوتار مو را آماده کنند. بیشتر اوقات وقتی یک واحد فولیکولی را از بانک مو استخراج می کنیم کمی بافت پوستی اضافی در اطرافش وجود دارد. لازم به ذکر است که این بافت اضافی در کاشت موهای ناحیه صورت باید با دقت بیشتری حذف گردد نسبت به کاشت موی سر.

کاشت گرافت‌ها در نواحی ریش و سبیل

خط بالای ریش را باید به نحوی بکاریم که مشابه ریش طبیعی باشد. یعنی از گرافت‌های تک مویی استفاده کنیم و گرافت‌ها را به صورت پراکنده در پوست قرار دهیم. برای سایر نقاط تلاش می‌کنیم تا حداکثر تراکم را ایجاد کنیم. جهت قرار گیری فولیکول‌ها در پوست مهم است. مثلاً نباید خواب موهای ریش به سمت بالا باشد. کاشت گرافت ها در روش FUT و سایر روش های کاشت ریش و سبیل از لحاظ تکنیکی تفاوت چندانی ندارد.

در اصل در همه روش ها سوراخ هایی را در پوست ایجاد کرده و در نهایت گرافت ها را درون آن قرار می دهند. هم چنین باید گفت که در روش های جدیدتر می توان از پانچ های با اندازه متفاوت استفاده کرد. مثلا پانچ های 0.5 تا 0.7 میلی متری را برای گرافت های تک مو و 0.7 تا 0.8 میلی متر برای دو تار مویی استفاده می کنند. درنهایت وقتی امکان انتخاب ضخامت پانچ برای شما وجود دارد ، نتایج کاشت ریش وسبیل بهتر خواهد بود.

کاشت ریش در تهران

دوره نقاهت کاشت ریش در تهران

همانطور که می دانید برای کاشت ریش باید یک دوره نقاهت را بگذرانید. دوره ای که برای عمل کاشت ریش صورت می گیرد، به مدت ۵ ساعت می باشد. بعد از عمل حتما باید ۳۶ ساعت استراحت کنید. انجام کار های سنگین و فعالیت های بدنی خاص در این دوره قطعا به عمل آسیب می رساند. همچنین اصلاح صورت هم نباید انجام شود. برای اصلاح باید یک دوره ای را بگذرانید، سپس با دستور پزشک به انجام آن بپردازید. استفاده از دخانیات، الکل و... هم نباید در این دوران صورت پذیرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید