۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: 55417754

رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود ضمن تسلیت جان باختن شماری از شهروندان سوری، گفت که نیروهای امدادی به این کشور اعزام خواهد کرد.

پیام تسلیت پوتین به بشار اسد

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر امروز دوشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه گزارش داد، پوتین در این تماس، به نیابت از ملت روسیه، جان باختن شماری از شهروندان سوری را تسلیت گفت و تأکید کرد که روسیه آماده است در سختیها، در کنار ملت سوریه بایستد.

وی همچنین خبر داد که دولت روسیه قصد دارد نیروهای امدادی و کمکهای فوری به سوریه اعزام کند تا دمشق بتواند این فاجعه را پشت سر بگذاد.

بشار اسد نیز ضمن قدردانی از اقدام روسیه، گفت: این موضع فدراسیون روسیه نشانگر عمق روابط بین دو کشور و دو ملت بوده و در امتداد کمکهای روسیه به سوریه در جنگ مشترک علیه تروریسم است.

در همین ارتباط، احمد ضمیریه» معاون وزیر بهداشت سوریه، عصر امروز آمار جدید کشته‌شدگان زلزله این کشور در مناطق تحت کنترل دمشق را اعلام کرد.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۴۰۳ و شمار مجروحان به ۱۲۸۴ نفر رسیده است.» یک منبع در استان حلب سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) گزارش داد که شمار قربانیان زلزله در استان حلب به ۱۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۵۰۷ نفر افزایش یافته است.

این منبع همچنین اضافه کرد که در پی وقوع زمین‌ لرزه ۷.۸ ریشتری، ۴۶ ساختمان تنها در حلب ویران شده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه امروز، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. داده‌های مراکز زلزله‌نگاری نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است.

در پی این زلزله رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

وزارت دفاع سوریه نیز کلیه واحدها، تشکیلات و نهادهای خود در کلیه استان‌ها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جست‌وجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید