مشاور نهاد ریاست جمهوری اوکراین روز دوشنبه با هر گونه تلاش برای استقرار آتش بس موقت در این کشور، مخالفت کرد.

اوکراین پیشنهاد آتش بس موقت را رد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرناف پودولیاک در صفحه خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت که امتیازدهی و کوتاه آمدن همیشه به معنای تسلیم است و ما در هیچ شرایطی آن را نخواهیم پذیرفت. پذیرش و اجرای آتش بس موقت تنها منجر به مرحله بعدی جنگ در اوکراین خواهد شد.

روزنامه "نویو زورچر زایتونگ" چاپ سوئیس به نقل از منابع آگاه نوشته بود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به رئیس سیا دستور داده تا آمادگی روسیه و اوکراین را برای مذاکره بررسی کند.

این روزنامه افزود: واشنگتن به کی یف پیشنهاد کرده از ۲۰ درصد از سرزمین های اوکراین در برابر برقراری صلح چشم پوشی کرده و به روسیه واگذار کند، اما مسکو و کی یف با این گزینه مخالفت کرده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گزارش رسانه ها را در باره طرح پیشنهادی ایالات متحده شامل واگذاری بخشی از سرزمین های اوکراین در برابر پذیرش صلح، رد کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، یان گاگین مشاور رییس جمهوری مردمی دونتسک؛ مدعی شد که نیروهای اوکراین در چند جبهه از جمله «سولدار» و «باخموت» از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.

«دونتسک» یکی از چهار استان اوکراین است که روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی در سپتامبر سال گذشته میلادی، به خاک خود ملحق کرد و این استان را به همراه لوگانسک، بخشی از خاک خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اوکراینی سابقه استفاده از سلاح شیمیایی را در جنگ دارند،‌ ادامه داد: پهپادهای اوکراینی با محفظه‌های ویژه، ماده‌ای که باعث بروز حالت تهوع،‌ نفس‌تنگی و سرفه می‌شود را در امتداد تمام خطوط مقدم پخش کردند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: منطقه اطراف باخموت با جمعیت ۷۰ هزار نفری قبل از جنگ، شاهد سنگین ترین نبردهای جنگ ۱۱ ماهه بوده است. باخموت تا حد زیادی توسط حملات مکرر با خاک یکسان شده و اگر چه تحلیلگران نظامی غربی معتقدند که این شهر از اهمیت استراتژیکی کمی برخوردار است اما کنترل شهر باخموت اکنون برای روسیه و اوکراین اهمیت نمادین پیدا کرده است.

به نوشته پولیتیکو، باخموت یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات نیروهای اوکراینی مستقر در دونباس به حساب می آید. این تارنما هچنین نوشت که سربازان اوکراینی مجبورند مواضع خود را در برخی موارد به دلیل کمبود مهمات یا کوتاهی فرماندهان در سازماندهی رها کنند تا از "مرگ بی فایده" دوری کنند.

روسیه ۲۳ دی اعلام کرده بود که نیروهایش شهرک سولدار را در استان دونتسک در شرق اوکراین پس از درگیری‌های شدید چند ماهه، تصرف کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید