زمین لرزه ۷.۸ ریشتری امروز در ترکیه بسیاری از ورزشکاران ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است.

گرفتار شدن کشتی گیر سرشناس زیر آوار زلزله ترکیه / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا؛ طاها آکگل ، کشتی‌گیر شناخته شده ترکیه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور درخواست کمک کرد و گفت: ساختمانی که ۳۰ تا ۴۰ کشتی‌گیر ما در آن اقامت داشتند تخریب شده است. ورزشکاران ما زیر آوار هستند. ما منتظر کمک‌های فوری هستیم. خدایا کمک کن.

در زمین لرزه ای که ساعت ۱۷:۰۴ در قهرمانمراش و در ۱۰ استان رخ داد، از برخی گروه های ورزشی خبری نبود.

تیم ورزشی زیر آوار مانده

۱۱ والیبالیست و ۴ بازیکن قطع عضو از تیم بلدیه اسپور متروپولیتن مالاتیا که در مرحله پلی آف در گروه ششم لیگ ۲ والیبال مردان TVF شرکت کرده بودند، پس از تخریب هتل کرچووال محل اقامتشان در باتالغازی، زیر آوار ماندند. بعد از زلزله تلاش برای نجات افرادی که زیر آوار مانده اند ادامه دارد.

تیم والیبال بانوان هاتای زیر واش

بر اساس اخبار منتشر شده در DHA، در جریان این زمین لرزه، بازیکنان تیم والیبال بانوان هاتای نیز زیر آوار بودند. انشان جان، بازیکن تیم آلانیا بلدیه اسپور در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که ۱۴ بازیکن تیم والیبال بانوان هاتای پس از تخریب ساختمان محل اقامتشان زیر آوار مانده اند.

کن، بازیگران و عوامل، Cumhuriyet Mahallesi Bostan Sok. وی با اشاره به اینکه آنها در سالن ورزشی آنتاکیا در شماره ۱ اقامت دارند و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد، با به اشتراک گذاشتن اطلاعات خواستار تماس با بازیکنان شد.

مهمت ارکن، رئیس باشگاه آلانیا بلدیه اسپور، با بیان اینکه تلاش های لازم را برای رسیدن به بازیکنان انجام داده اند، گفت: قلب ما شکسته است. امیدواریم هر چه زودتر شهروندان ما که زیر آوار بودند از بین بروند. امیدوارم ورزشکاران ما موفق شوند. من به خانواده های شهروندانمان که جان خود را از دست دادند تسلیت می گویم.

طاهاگول

از سوی دیگر گزارش شد که تیم فوتبال ماراش اسپور در میان آوار هتل تخریب شده مانده، یکی از کمیته فنی خارج شده و تلاش برای نجات سایر شهروندان انجام شده است.

طاها آکگول کشتی گیر ملی پوش با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ کشتی گیر در قهرمان مراش زیر آوار هستند، خواستار کمک شد.

طاها آکگول در گفتگو با Skorer گفت: "دو تن از برادران ما فوت کرده اند، اما هنوز ورزشکاران زیادی هستند که کشف نشده اند. ما هنوز از آنها خبری نداریم."

تیم لیگ دوم اسکندرون اسپور اعلام کرد که دو مربی پس از زلزله زیر آوار سقوط کردند و تمامی پرسنل و بازیکنان باشگاه در عملیات امداد و نجات شرکت داشتند.

محمد محرم قاساپوغلو وزیر ورزش و جوانان ترکیه نیز اعلام کرده است، تمامی سازمان‌های ورزشی ملی که قرار است در کشورمان برگزار شود تا اطلاعیه بعدی به حالت تعلیق درآمده است.

قاساپوغلو گفت: تمام تشکل های ورزشی ملی که قرار است در کشورمان برگزار شود تا اطلاعیه دوم تعلیق شده است. تمامی واحدهای ذیربط با هماهنگی AFAD در حالت آماده باش هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید