فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس حدود دویست و پنجاه کیلومتر است که در عرض حدود چهار ساعت طی می شود.

فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده چالوس، جاده پیری که هشتاد و نه سال از ساخت آن می گذرد، در طول حدود یک قرن اخیر همواره انتخاب اول مسافران برای سفر به شهرهای شمالی کشور بوده است. گرچه این جاده با استانداردهای قرن بیستمی ساخته شده است و ترافیک آن نیز گاهی به شکل سرسام آوری سنگین است، اما انبوه زیبایی ها و دیدنی هایی که در مسیر آن و در حاشیه آن قرار دارند باعث شده است تا علیرغم تمامی ضعف ها، این محور مواصلاتی باز هم محبوب ترین گزینه در میان جاده های تهران به شمال باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از توریستی ترین و تماشایی ترین جاذبه های گردشگری موجود در مسیر این جاده بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس چقدر است.

فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس حدود دویست و پنجاه کیلومتر است. جاده چالوس در حقیقت بیشتر برای سفر به سواحل غربی استان مازندران مناسب است. حال آنکه بابل جزو شهرهای نیمه شرقی استان مازندران است. بنابراین اگر اولویت شما زودتر رسیدن به مقصد است می توانید از جاده هراز برای سفر به این شهر استفاده کنید. اما اگر قصد دارید مسافرتی دلنشین و خاطره انگیز را تجربه شک نکنید که انتخاب بهتری جز جاده چالوس پیش رویتان نیست.

شما می توانید فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهار ساعت طی نمایید.

فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس

روستای وینه

جاذبه های توریستی جاده چالوس

اگر بخواهیم جاذبه های گردشگری جاده چالوس را به ترتیب نزدیکی آنها به کرج فهرست کنیم ابتدا باید از روستای وینه شروع کنیم. وینه روستایی در کرانه رودخانه چالوس است که به سبب آب و هوای خنک خود و همچنین صدای دائمی جریان آب رودخانه چالوس که همواره در دل روستا به گوش می رسد مورد توجه گردشگران بسیاری است. علاوه بر رودخانه چالوس که مهمترین جاذبه توریستی این روستا است رستوران مشهور وینه نیز دیگر قطب گردشگری روستا می باشد. این رستوران در زمان جنگ دوم جهانی ساخته شد و قدیمی ترین رستوران جاده چالوس به شمار می رود. جذابیت وینه بیشتر به سبب فضای باصفای آن و تخت های کنار رودخانه آن می باشد. اگر در مسیر جاده چالوس هوس کباب کردید حتما سری به این رستوران معروف بزنید. روستای وینه و رستوران آن در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده اند.

ده کیلومتر جلوتر از این روستا، یک روستای تماشایی دیگر با انبوهی از جاذبه های گردشگری واقع شده است. این روستا روستای ارنگه است که در کیلومتر هجدهم جاده چالوس قرار دارد. روستای ارنگه چندین و چند جای دیدنی دارد. نرسیده به این روستا یکی از قدیمی ترین گورستان های ایران با قدمتی چند هزار ساله خودنمایی می کند. یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران یعنی آبشار هفت چشمه با نود متر ارتفاع نیز در نزدیکی این گورستان قرار گرفته است. در دل بافت مسکونی روستا یک امامزاده با نام امامزاده حسین قرار دارد که کهنسال ترین درخت چنار ایران را در حیاط خود سکنی داده است. قله سه هزار متری پورا مشرف به طبیعت سرسبز منطقه آسارا نیز دیگر جاذبه روستای ارنگه است. آبشار آدران، رودخانه ارنگه و دره هفت چشمه دیگر دیدنی هایی هستند که در سفر به این روستا می توانید از آنها بازدید کنید.

فاصله کرج تا بابل از جاده چالوس

غار یخ مراد

دوازده کیلومتر جلوتر از روستای ارنگه روستای نسا قرار گرفته است. این روستا بیشتر به خاطر باغ های میوه خود و رایحه دل انگیز این باغ ها مورد توجه گردشگران است. چهار کیلومتر جلوتر از روستای نسا یکی از مشهورترین و توریستی ترین روستاهای ایران قرار گرفته است. این روستا روستای شهرستانک است که تفرجگاه ییلاقی محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است. در حاشیه این روستا و در درون دره گله گیله یک کاخ سلطنتی قرار دارد که محل اقامت ناصرالدین شاه در شهرستانک بوده است. در نزدیکی این کاخ چشمه ای بهشتی و گوارا با نام چشمه گله گیله قرار دارد که یک رودخانه نیز از آن سرچشمه می گیرد. طبیعت بکر و بی نظیر شهرستانک می تواند شما را برای مدتی از تمام مشغله های فکری و گرفتاری های زندگی رها سازد و احساس آرامشی سرشار را به شما هدیه کند.

معرفی جاذبه های گردشگری جاده چالوس را با یک غار یخی دیدنی به پایان می بریم. منظورمان غار یخ مراد است که در ارتفاعات روستای گچسر از توابع دهستان نسا واقع شده است. این غار در فاصله شصت و پنج کیلومتری شمال شرقی شهر کرج و در مرز مشترک روستاهای کهنه ده، آزادبر و گچسر قرار گرفته است. غار یخ مراد با داشتن سه تالار بزرگ از جمله تالار زیبای سنگلاخی یکی از طویل ترین غارهای شمال ایران محسوب می شود. در درون این غار سه یخچال زیرزمینی، هفت حلقه چاه و یک دخمه تماشایی با نام دخمه دوقلو نیز به چشم می خورد. اما نکته ویژه در رابطه با غار یخ مراد قندیل های این غار هستند. برخلاف قندیل های سایر غارها که از سقف آویزان هستند، قندیل های یخ مراد از زمین سر بلند کرده اند. قندیل های این غار با ظاهر زیبا و رنگ های روشن و شفاف خود شاید دیدنی ترین چیزی باشند که در مسیر جاده چالوس می شود با آن روبرو شد.


کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید