۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 55417658

فاصله چالوس تا آمل حدود صد کیلومتر است که یا فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود یک ساعت و نیم طی می شود.

فاصله چالوس تا آمل

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی دو شهر توریستی استان مازندران یعنی شهرهای چالوس و آمل و همچنین فاصله چالوس تا آمل می پردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله چالوس تا آمل چقدر است؟

فاصله چالوس تا آمل حدود صد کیلومتر است. در حقیقت شهر چالوس یکی از سواحل غربی استان مازندران محسوب می شود. درحالیکه شهر آمل در نیمه شرقی این استان واقع شده است. دو شهر توریستی نور و نوشهر نیز در فاصله بین آمل تا چالوس قرار گرفته اند. شهرهای چالوس، نور و نوشهر بر کرانه دریای خزر واقع شده اند اما شهر آمل شهری ساحلی به شمار نمی رود. نزدیک ترین ساحل به این شهر ساحل محمودآباد می باشد.

شما می توانید فاصله چالوس تا آمل را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود یک ساعت و نیم طی نمایید.

فاصله چالوس تا آمل

شهرک تفریحی نمک آبرود

جاذبه های دیدنی شهر چالوس

مهمترین و محبوب ترین جاذبه توریستی شهر چالوس که یکی از قطب های گردشگری شمال کشور نیز محسوب می شود شهرک تفریحی نمک آبرود و تله کابین معروف این شهرک است. تله کابین نمک آبرود چندین سال است که با اختلاف بسیار نسبت به دیگر رقبا به عنوان شلوغ ترین و پربازدیدترین تله کابین کشور شناخته می شود. این تله کابین در خط اصلی خود دارای بیست و چهار کابین چهار نفره است که مسافران را در عرض پانزده دقیقه به بالای قله زیبای مدوبن منتقل می کند. خط فرعی این تله کابین نیز برای انتقال مسافران به بالای قله دیوحمام و بهره مندی آنها از امکانات بهداشتی و رفاهی موجود بر فراز این قله طراحی شده است.

از دیگر تفریحات موجود در شهرک تفریحی نمک آبرود می توان به زیپ لاین این مجموعه، شهربازی آن و پیست کارتینگ آن اشاره کرد. در این شهرک یک تفرجگاه ساحلی نیز قرار دارد که تفریحاتی نظیر هاورکرافت، جت اسکی، شاتل و چتر پاراسل، شنا و قایق سواری را برای گردشگران مهیا نموده است.

جنگل فین (پارک جنگلی چالوس) نیز دیگر جاذبه گردشگری این شهر سرسبز است. این جنگل وسیع یکی از زیباترین مرداب های مازندران یعنی مرداب کندوچال را نیز در دل خود جای داده است. مردابی که در ماه اردیبهشت با رویش گل های نیلوفر آبی بر سطح خود منظره ای چشم نواز را پیش روی گردشگران قرار می دهد.

جاذبه های دیدنی شهر آمل

آمل را می توان قدیمی ترین شهر استان مازندران دانست. به همین دلیل جاذبه های گردشگری این شهر برخلاف دیگر شهرهای مازندران اکثرا بناها و آثار تاریخی می باشند. هرچند که آمل از جاذبه های طبیعی نیز بی بهره نیست. شرح و معرفی کامل آثار تاریخی آمل در این فرصت کوتاه میسر نیست. اما اگر بخواهیم صرفا به ذکر نام ها بسنده کنیم به این موارد می توانیم اشاره کنیم: پل دوازده چشمه، پل معلق آمل، آرامگاه میر حیدر آملی، مسجد میرزا محمد علی، بقعه شمس آل رسول، آتشکده آمل، مسجد جامع آمل، مشهد میربزرگ، مسجد آقا عباس، آرامگاه ناصرالحق، موزه تاریخ آمل، مسجد امام حسن عسگری، مسجد حاج علی کوچک، حمام اشرف السلطان، دخمه و فجه عالی، برج هشتل، امامزاده ابراهیم، امامزاده قاسم، امامزاده عبدالله، امامزاده هاشم، عمارت منوچهری، آرامگاه فخر و فضل، خانه شفاهی، حمام میر صفی، حسینیه آمل، تکیه و پل فیروزکلا، آرامگاه خضر نبی، گرمابه خواجه یعقوب، آرامگاه یوسف اسماعیل، تکیه سقانفار هندوکلا و...

از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی و تفریحی آمل نیز می توان این موارد را نام برد: پارک جنگلی میرزا کوچک خان، پارک بازی دهکده طلایی، رودخانه هراز، پیست و آکادمی گلف استار، دهکده ییلاقی پرن، دهکده الیمستان، منطقه تفریحی بلیران، چشمه آب معدنی آمل، سروچمان هزار پله، جنگل زیارو و...

جاذبه های دیدنی در فاصله چالوس تا آمل

همانطور که گفتیم دو شهر نوشهر و نور در فاصله چالوس تا آمل قرار دارند. همچنین انبوهی از جاذبه های دیدنی و مکان های توریستی نیز در این حدفاصل واقع گردیده اند.

مهمترین جاذبه گردشگری شهر نور پارک جنگلی مشهور این شهر است. پارک جنگلی نور با مساحتی بالغ بر چهار هزار هکتار وسیع ترین پارک جنگلی خاورمیانه می باشد. از جمله گونه های گیاهی موجود در این پارک جنگلی می توان به ممرز، افرا و توسکا اشاره کرد. پارک جنگلی نور همچنین محل رویش یکی از گونه های نادر گیاهی یعنی سپید پلت نیز می باشد. روستای توریستی سیاهکلا نیز در دل همین جنگل واقع شده است.

فاصله چالوس تا آمل

پارک جنگلی سیسنگان

از دیگر جاذبه های موجود در فاصله چالوس تا آمل می توان به پارک جنگلی سیسنگان اشاره کرد. این منطقه جنگلی در بیست و هفت کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور قرار گرفته است. مساحت جنگل سیسنگان بیش از ششصد هکتار می باشد. پوشش گیاهی این جنگل نیز از جنگل نور متنوع تر است. در پارک جنگلی سیسنگان گونه هایی همچون ازگیل، داغداغان، لیکلی، لرگ، گوجه جنگلی، توت، انجیر، بلوط و انار به چشم می خورند. پارک جنگلی سیسنگان یکی از معدود جنگل های جلگه ای در استان مازندران است. این جنگل بر کرانه دریای خزر واقع شده است و سطح رطوبت آن نیز به نسبت دیگر مناطق جنگلی بالا می باشد. به همین دلیل سفر به این پارک جنگلی در فصل تابستان چندان توصیه نمی شود. زیرا هوای این جنگل در این فصل به شدت شرجی است. علاوه بر این حشرات مزاحم زیادی نیز در تابستان در محدوده این پارک جنگلی دیده می شوند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید