فاصله تهران تا چالوس از کرج حدود صد و هفتاد کیلومتر است و در عرض کمتر از چهار ساعت طی می شود.

فاصله تهران تا چالوس از کرج

سلام نو-سرویس گردشگری: از بین چند جاده ای که برای سفر از تهران به شمال کشور می توان از آنها استفاده نمود، جاده چالوس با اختلاف بسیار زیادی محبوب ترین و پر ترافیک ترین جاده است. جاده چالوس با نام رسمی جاده ٥٩ در سال ١٣١٢ افتتاح گردید. این جاده صد و شصت کیلومتری شهر کرج در استان البرز را به شهر چالوس در استان مازندران متصل می کند.

اما دلیل محبوبیت جاده چالوس چیست؟ باید بگوییم که این جاده که حدود نود سال از ساخت آن می گذرد چندان جاده باکیفیت و خوش ساختی محسوب نمی شود. ترافیک این جاده نیز در بسیاری از روزهای سال سنگین است و گردنه ها و پیچ و خم های آن نیز شهره خاص و عام است. اما آنچه باعث شده تا این جاده علیرغم تمام این نواقص همچنان گزینه اول مسافران برای سفر به شمال کشور باشد، زیبایی شگفت انگیز و بی حد و حصر آن است. اغراق نیست اگر بگوییم که کیلومتر به کیلومتر این جاده مملو از دیدنی های طبیعی و جاذبه های گردشگری است. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از تماشایی ترین و توریستی ترین جاذبه های موجود در حاشیه این جاده بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا چالوس از کرج چقدر است.

فاصله تهران تا چالوس از کرج چقدر است؟

برای سفر از تهران به شهرهای شمالی کشور از جمله چالوس چند راه پیش روی شماست. می توانید راه دماوند را در پیش بگیرید و وارد جاده هراز شوید. همچنین می توانید راه فیروزکوه را در پیش بگیرید و از جاده فیروزکوه راهی شمال شوید. اما همانطور که گفتیم انتخاب اکثر گردشگران رفتن به سمت کرج است. جاده کرج - چالوس که به اختصار جاده چالوس خوانده می شود نزدیک ترین محور به سواحل غربی استان مازندران است. فاصله تهران تا چالوس از کرج حدود صد و هفتاد کیلومتر است. اما همانطور که حتما خودتان نیز می دانید، این صد و هفتاد کیلومتر در دل کوهستان و با پیچ و خم ها و شیب های تند فراوان طی می شود. بنابراین پیمودن این صد و هفتاد کیلومتر یقینا بیش از پیمودن یک صد و هفتاد کیلومتری معمولی از مسافران زمان خواهد گرفت.

شما می توانید فاصله تهران تا چالوس از کرج را با فرض روان بودن ترافیک در کمتر از چهار ساعت طی نمایید.

جاذبه های دیدنی جاده چالوس

- کوچه باغ های روستای نسا: معرفی جاذبه های گردشگری جاده چالوس را با یکی از گمنام ترین و ناشناخته ترین جاذبه ها آغاز می کنیم. روستای نسا روستایی واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس است و یکی از پنجاه و شش روستای تابعه منطقه آسارا در استان البرز به شمار می رود. این روستا که در موقعیتی دره مانند واقع شده است به دلیل باغ های میوه خود مورد توجه گردشگران است. تمامی بافت و حاشیه روستای نسا با باغ های میوه پوشیده شده است. موقعیت خاص این روستا و قرارگیری آن در درون یک دره کوهپایه ای باعث شده است تا نسا منطقه ای به شدت بادخیز باشد. این ویژگی ها در کنار هم حالت خاص و روح بخش این روستا را شکل داده اند. یعنی رایحه دل انگیز و همیشگی باغ های میوه که در فضای این روستا و علی الخصوص کوچه باغ های آن جاری است.

فاصله تهران تا چالوس از کرج

آبشار هریجان

- آبشارها: چند مورد از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جاده چالوس را آبشارهای موجود در حاشیه این جاده تشکیل می دهند. در همان ابتدای جاده چالوس و در فاصله پانزده کیلومتری از سد کرج یک آبشار ده متری زیبا با نام آبشار سپهسالار قرار گرفته است. این آبشار که از میان دو صخره جاری است محیطی بسیار خنک و دلپذیر را در اطراف خود پدید آورده است. دیگر آبشار محبوب جاده چالوس در کیلومتر هجدهم این جاده و نرسیده به روستای ارنگه واقع شده است. این آبشار نود متری آبشار هفت چشمه نام دارد که مرتفع ترین آبشار جاده چالوس نیز هست. آبشار هریجان واقع در نزدیکی روستای سیاه بیشه نیز دیگر آبشار دیدنی جاده چالوس است. علاوه بر خود این آبشار فضای اطراف آن نیز با سرسبزی بی حد و حصر خود همواره پذیرای گردشگران پرشماری می باشد.

- روستای گچسر: روستای گچسر دو جاذبه گردشگری معروف را در درون خود جای داده است. اولی باغ لاله های گچسر است که با عنوان باغ لاله های جاده چالوس نیز شناخته می شود. این باغ تقریبا در تمامی روزهای سال به خصوص فصل های بهار و تابستان پر از گردشگر است. دیگر جاذبه روستای گچسر غار یخی این روستا است که غار یخ مراد نام دارد. این غار بزرگ هفت حلقه چاه آب شیرین را در درون خود جای داده است و سه یخچال زیرزمینی و سه تالار بزرگ نیز در آن به چشم می خورد.

فاصله تهران تا چالوس از کرج

روستای شهرستانک

- روستای شهرستانک: شهرستانک نیز دیگر قطب گردشگری جاده چالوس که در کیلومتر چهل و چهارم این جاده واقع شده است. کاخ ناصری که کاخ شخصی ناصرالدین شاه قاجار و تفرجگاه ییلاقی این پادشاه بوده است مهمترین جاذبه گردشگری شهرستانک می باشد. چشمه گله گیله، رودخانه شهرستانک و درخت سرو اورس دو هزار و هشتصد ساله دیگر دیدنی های این روستا محسوب می شوند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید