طی نمودن فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس بسته به اینکه از کدام جاده سفر کنید بین چهار الی پنج ساعت زمان خواهد برد.

فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر چالوس دروازه مازندران برای اهالی پایتخت است. اما تنها به شرطی که جاده چالوس را برای سفر به شمال کشور انتخاب کرده باشید. آمارها به ما می گویند اکثر مسافران همین محور را برای سفرهای شمال انتخاب می کنند. دلیل این امر صد البته نه به خاطر ترافیک روان این جاده یا امنیت بالای آن است؛ بلکه محبوبیت جاده چالوس تنها و تنها از زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و گردشگری آن ناشی می شود.

اما عده ای از مسافران ترجیح می دهند با اتوبوس به شهر چالوس سفر کنند. چالوس که به نگین سرسبز مازندران شهرت دارد همه ساله پذیرای گردشگران پرشماری از اقصی نقاط کشور است. اگرچه اکثر این گردشگران با خودروی سواری به چالوس سفر می کنند؛ اما بخشی از آنها نیز با اتوبوس راهی این شهر می شوند. اشکال سفر با اتوبوس این است که مسافران را از زیبایی های مسیر بی بهره می گذارد. گردشگرانی که با خودروی سواری سفر می کنند می توانند در امتداد مسیر بارها و بارها توقف کنند تا هرچه بیشتر و بیشتر از مواهب طبیعت و زیبایی های موجود در فاصله تهران و چالوس حظ ببرند. اما اتوبوس ها فقط یک بار در طی این مسیر و آن هم به مدت پانزده دقیقه توقف می کنند. این توقف پانزده دقیقه ای هم صد البته در کنار یک آبشار یا رودخانه نیست. بلکه در کنار یک رستوران نه چندان باکیفیت است.

در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر چالوس بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس چقدر است.

فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس چقدر است؟

طی نمودن فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس کمی بیشتر از خودروی سواری به طول می انجامد. مسافت بین این دو شهر بسته به اینکه کدام مسیر برای سفر انتخاب شود بین صد و هشتاد تا دویست کیلومتر متغیر است. جاده های شمال معمولا و علی الخصوص در روزهای تعطیل و آخر هفته ترافیک سنگینی را به خود می بینند. این مساله نیز ممکن است زمان رسیدن به مقصد را کمی طولانی تر کند. به طور کلی پیمودن فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس بین چهار الی پنج ساعت زمان خواهد برد.

فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس

نمک آبرود چالوس

دیدنی های شهر چالوس

گل سرسبد جاذبه های گردشگری شهر چالوس شهرک تفریحی معروف این شهر یعنی نمک آبرود می باشد. این شهرک توریستی که بیش از همه با تله کابین خود شناخته می شود یکی از قطب های گردشگری استان مازندران به شمار می رود. تله کابین نمک آبرود در حال حاضر پربازدیدترین و شلوغ ترین تله کابین کشور است و ماهانه بالغ بر سی هزار گردشگر را به سمت خود جذب می کند. این تله کابین از دو خط تشکیل شده است که خط یک آن با بیست و چهار کابین چهار نفره مسافران را در عرض پانزده دقیقه به بالای قله مدوبن منتقل می کند. خط دو نمک آبرود نیز با کابین های شش نفره خود برای انتقال مسافران به بالای قله هزار و هفتصد متری دیوحمام طراحی شده است. آنچه تله کابین نمک آبرود را منحصر بفرد کرده منظره زیبایی است که گردشگران می توانند بر فراز این تله کابین از طبیعت بهشتی و سرسبز چالوس مشاهده کنند.

در حاشیه شهرک تفریحی نمک آبرود یک منطقه جنگلی و یک منطقه ساحلی نیز قرار گرفته است. منطقه جنگلی این شهرک با نام پارک جنگلی نمک آبرود ناحیه ای وسیع را شامل می شود. این منطقه جنگلی با مساحتی بالغ بر دویست هکتار پوشیده از درختچه های زیبای شمشاد است که قدمت بعضی از آنها به هفتصد سال می رسد. توسکا، افرا و ملچ دیگر درختانی هستند که در این پارک جنگلی به چشم می خورند. منطقه ساحلی نمک آبرود نیز با نام تفرجگاه ساحلی نمک آبرود در حومه شمالی این شهرک قرار گرفته است. در این تفرجگاه ساحلی انواع و اقسام تفریحات گوناگون از قبیل قایق سواری، شاتل و چتر پاراسل، هاورکرافت، اسب سواری، جت اسکی و... برای گردشگران مهیا شده است. همچنین رستوران ها و آلاچیق ها و امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی نیز در حاشیه این تفرجگاه ساحلی قرار دارد.

از دیگر تفریحات موجود در شهرک توریستی و گردشگری نمک آبرود می توان به زیپ لاین، پیست کارتینگ و شهربازی اشاره کرد. پیست کارتینگ نمک آبرود دارای دو بخش بزرگسالان و نوجوانان است که طول بخش بزرگسالان آن حدود ششصد متر و طول بخش نوجوانان حدود دویست متر است. مدت زمان استفاده از این پیست کارتینگ برای هر فرد شش دقیقه می باشد.

فاصله تهران تا چالوس با اتوبوس

تله کابین نمک آبرود

دیگر جاذبه گردشگری محبوب در شهر چالوس جنگل فین است. این جنگل را البته با نام پارک جنگلی چالوس نیز می شناسند. جنگل فین در جنوب شهر چالوس و در کرانه رودخانه چالوس واقع شده است. گذشته از آب و هوای دلپذیر و طبیعت سرسبز این پارک جنگلی، مرداب مشهور موجود در مرکز این جنگل یعنی مرداب کندوچال نیز گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این مرداب زیبا که دور تا دور آن با درختان انبوه جنگلی پوشیده شده است در ماه اردیبهشت و با رویش گل های نیلوفر آبی بر سطح خود منظره ای بسیار تماشایی را پیش چشم گردشگران می گذارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید