جایزه گرمی بهترین ترانه در بخش «آهنگ برای تغییرات اجتماعی» شصت و پنجمین دوره اهدای جوایز گرمی به تک آهنگ «برای» شروین حاجی‌پور اهدا شد.

شروین حاجی‌پور با ترانه «برای» برنده جایزه «گرمی» شد

به گزارش سلام نو، اعضای آکادمی مراسم سالانه جایزه گرمی، اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۲۳ یک جایزه ویژه به عنوان «آهنگ برای تغییر اجتماعی» رونمایی خواهد شد.

این جایزه‌ که با رای مردمی انتخاب می‌شود در شصت و پنجمین دوره اهدای جوایز سالانه به شروین حاجی‌پور به خاطر آهنگ «برای» تعلق گرفت.

جیل بایدن بانوی اول آمریکا، در این مراسم با تقدیر از این ترانه و با یادآوری مرگ مهسا امینی و جنبش زن زندگی آزادی، شروین حاجی‌پور را برنده این جایزه اعلام کرد.

شروین حاجی‌پور آهنگ و ترانه «برای» در آغازین روزهای اعتراضات سراسری با الهام از پست‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خواند و منتشر کرد.

در این ترانه، حاجی‌پور به دغدغه‌های مردم ایران از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، فشارهای اجتماعی و معضلات محیط زیستی پرداخته بود.

این تک آهنگ بلافاصله مورد استقبال گسترده معترضان قرار گرفت و به عنوان یکی سرودهای اعتراضات سراسری در ایران جهانی شد و شماری از خوانندگان ایرانی و خارجی آن را به زبان‌های مختلف اجرا کردند.

شروین‌ حاجی‌پور پس از انتشار این آهنگ، بازداشت شد و مدتی تحت بازداشت قرار داشت و ۱۲ مهر به قید وثیقه آزاد شد. به گفته مجید کاوه، وکیل شروین حاجی‌پور، این خواننده از سوی شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای ساری به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت‌آمیز» متهم شده است و دستور منع خروج او از کشور به مدت شش ماه صادر شده است.

جایزه آمریکایی گرمی، به عنوان جایزه اصلی صنعت موسیقی دنیا شناخته می‌شود و برنده شدن این جایزه، به عنوان «دستاوردی ارزشمند» برای موسیقی‌دان‌ها به شمار می‌رود.

شروین حاجی‌پور با ترانه «برای» برنده جایزه «گرمی» شد

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید