با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت دوشنبه تا پایان هفته در بعضی ساعات بارش برف و باران در سطح استان، برف و کولاک برف گاهی همراه با مه پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران فردا برفی + پیش‌بینی هواشناسی و هشدار به شهروندان
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت دوشنبه تا پایان هفته در بعضی ساعات بارش برف و باران در سطح استان، برف و کولاک برف گاهی همراه با مه پیش‌بینی می‌شود./تسنیم

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد بارش برف در استان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال کولاک به شهروندان توصیه می شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد بارش برف در استان خبر داد و اظهار داشت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای بعد از ظهر فردا دوشنبه ۱۷ بهمن ماه تا پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه وقوع بارش برف و کولاک و مه برای ارتفاعات شمال استان تهران پیش بینی شده است که به همه شهروندان توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

یزدی مهر با اشاره به اینکه برای پنجشنبه بارش برف در سطح استان تهران پیش بینی شده است گفت: با توجه به این پیش بینی دستور آماده باش به عوامل ستاد مدیریت بحران در تمام استان صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به وزش باد شدید از اواخر وقت سه شنبه تا چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه نیز هشدار داد و عنوان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان این است که از قرار گرفتن و توقف در زیر درختان، ساختمان‌ها و بناهای نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی به طور جدی خودداری کنند.

یزدی مهر همچنین در خصوص سامانه سوم مورد پیش بینی توسط سازمان هواشناسی که کاهش محسوس دما است گفت: بر اساس برآوردهای هواشناسی کاهش سه تا هفت درجه‌ای دما را طی چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۲ بهمن را خواهیم داشت، که به همه کشاورزان و باغداران و مرغداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

در برخی مناطق خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی و اواخر وقت فردا این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

از اواخر وقت امروز و طی روز یکشنبه از سمت شمال‌غرب و غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و تا اواسط هفته بارندگی‌ها ادامه دارد.

از روز یکشنبه برای شمال‌غرب و غرب به تدریج افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

در تهران نیز آسمان کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد، بیشینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما: ۱- درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

تا چند روز آینده با توجه به وجود برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی وزش باد، ریزش سنگ و بهمن، یخبندان، لغزندگی سطح جاده‌ها و مه صبحگاهی دور از انتظار نخواهد بود.

از امروز شنبه تا دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ بهمن) به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه در صورت مهار نشدن منابع و کانون‌های آلاینده در مناطق پرتردد شهری روند تدریجی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت دوشنبه افزایش ابرناکی و بارش‌های برف و باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز سه‌شنبه (۱۴ تا ۱۸ بهمن) روند تدریجی افزایش بیشینه دما دور از انتظار نیست.

آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۱۶ بهمن) کمی ابری و غبارآلود و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه آلودگی- امین آباد و آبعلی با کمینه دمای ۱۱- سردترین ایستگاه هواشناسی بوده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران ، این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌هایی را دریافت کرد که بیشترین میزان آن در ایستگاه آبعلی به میزان ۴.۸ میلیمتر ثبت شده است.

پس از ایستگاه آبعلی طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه دماوند با میزان ۳.۴ میلمیتر بارندگی دریافت کرده و در ایستگاه‌های پردیس ۳ میلیمتر، لواسان ۲.۸ میلیمتر، چیتگر ۲.۶ میلیمتر، شهریار ۱.۶ میلیمترو شمیرانات- اقدسیه ۱ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید