رئیس شورای فدراسیون روسیه خواهان این شد که موضوع "لوله آزمایش پاول" که منجر به حمله به عراق شد، در سازمان ملل مجدداً مطرح شود.

روسیه: پرونده حمله آمریکا به عراق  باید در سازمان ملل بررسی شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «کالین پاول»، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا یکی از عوامل اصلی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ بود. سپس در ۵ فوریه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، پاول گفت که اطلاعات دست اول در مورد فناوری‌های تولید سلاح‌های بیولوژیکی دریافت کرده است که ادعا می‌شود در اختیار صدام است. در حمایت از این کلمات، پاول یک لوله آزمایش پودر سفید را نشان داد و ادعا کرد که حاوی نمونه‌ای از سلاح‌های کشتار جمعی است که در کارخانه‌های عراق تولید شده است. بعداً مشخص شد که پاول توسط سیا اطلاعات نادرستی داشته است و لوله‌های آزمایش جعلی به نظر می‌رسید.

در همین راستا، «والنتینا ماتوینکو»، رئیس شورای فدراسیون روسیه در صفحه خود در تلگرام نوشت: معتقدم که درست خواهد بود که موضوع درمورد دروغ شنیعی که به این فاجعه بزرگ منجر شد، به صورت آشکار در آینده نزدیک در سازمان ملل مطرح شود. این جنایت با گذر زمان، رفع نمی‌شود. اینگونه باید در حافظه بشریت باقی بماند، ماموریت ما این است که تمام تلاش خود را کنیم تا اجازه ندهیم حقیقت درمورد آن رخدادها و عاملان آن فاجعه محو شود، نباید به آن کسانی که این تصمیمات را اتخاذ کردند و طرح‌ها را تدوین کردند، اجازه دهیم که از دادگاه تاریخ فرار کنند. اسامی آنها شناخته شده است.

وی گفت: حملات هوایی به عراق را از نظر پیامدهایش می‌توان با حمله هسته‌ای به هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرد. دروغ عمدی منجر به نابودی یک کشور مستقل با آثار باستانی قدیمی و تاریخی‌اش شد. این جنگ منجر به وقوع دشوارترین بحران انسانی در منطقه شد.

این مقام روس عنوان داشت: من بر این باور هستم که تعدادی از کشورهای جهان پایه و اساس‌هایی دارند تا به تمام جهان و سازمان ملل یادآوری کنند که چه چیزی ممکن است رخ دهد آن زمانی که یک طرفی از حقوق انحصاری خود سخن می‌گوید و نظام تک قطبی ایجاد می‌کند و به صورت وقیحانه در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کند و به رهایی کامل خود از مجازات اطمینان دارد.

در همین حال، «ویاچسلاو وولودین» رئیس دومای روسیه در صفحه خود در تلگرام نوشت: آمریکا امپراتوری دروغ‌ها است. باید تحقیقاتی درخصوص جنایت‌های آمریکا صورت بگیرد. سیاست آمریکا و غرب بر دروغ‌ها مبتنی است. همین مسأله درمورد "عدم گسترش" ناتو در شرق صدق می‌کند. مشخص شد که توافق‌های مینسک نیز یک نیرنگ بود و نقش پاول در این قضیه را مرکل و اولاند ایفا کردند.

وی افزود: سازمان ملل باید در خصوص جنایت‌های آمریکا علیه بشریت تحقیق کند. باید سیاست‌مدارانی که تصمیمات را اتخاذ کردند و عاملان میلیون‌ها قربانی و آواره و کشورهای ویران شده هستند، مجازات شوند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید