یک فوق تخصص خون و انکولوژی معتقد است: با کنترل استرس می توان بیماری سرطان را تا حد زیادی کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

کاهش استرس با چند ترفند ساده
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، دکتر هما رضوی گفت: استرس پیش زمینه خیلی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی، فشارخون و بیماری های خود ایمنی است و سرطان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: استرس بیش از حد و مزمن می تواند تاثیراتی بدتر از روش زندگی بد و یا مواد سرطان زا در بدن ایجاد کند و چه بهتر که این استرس به روش های متفاوت مدیریت بشود.

وی تاکید کرد: اگر افراد در مقاطعی در زندگی، استرس های خاصی دارند، بهتر است از دارو استفاده و یا برخی از شیوه های روانشناسی را که به کم شدن استرس کمک می کند نظیر فعالیت هایی مثل یوگا، شنا کردن، در آب راه رفتن را بکار گیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تغذیه و خواب خوب، یکی از راه های کاهش استرس است، فردی که خواب مفید و خوبی دارد استرس کمتری را متحمل می شود.

وی با اشاره به اینکه ساعت 10 و 11 شب تا 2 صبح زمانی است که هورمون ایجاد کننده استرس در بدن بیشترین ترشح را می توانند داشته باشد، گفت: اگر فرد در این زمان فعالیتی نداشته و خواب باشد ترشح هورمون به حداقل می رسد و استرس را کنترل می کند.

دکتر رضوی گفت: فردی ممکن است نتواند استرس خود را به تنهایی کنترل کند و باید از پزشک و یا دیگران و اعضای خانواده و دوستان کمک گرفته و آنها نیز این موضوع را جدی گرفته و به آن کمک کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه اراک، این فوق تخصص خون و انکولوژی در پایان یادآور شد: کنترل استرس نیاز به یک کار گروهی و تیمی دارد و این تیم می تواند شامل خود فرد، خانواده، اطرافیان، یک پزشک و روانشناس باشد و خیلی مهم است که استرس کنترل شود بخاطر اینکه پیامدهای خوبی برای فرد دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید