قیمت دلار امروز همچنان در کانال فعلی نوسان دارد. این اسکناس آمریکایی در معاملات فردایی رو گذشته تا کانال بعدی نیز پیش رفت، اما در آن ماندگار نشد.

نرخ دلار امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز پنجشنبه به دلیل تعطیلی رسمی به حالت تعلیق درآمد و فقط به صورت فردایی معامله شد.

در جریان این معاملات و طی روزهای تعطیل نیز قیمت دلار وارد کانال بالاتر شد، اما در این کانال باقی نماند و معاملات فردایی نیز مجددا به کانال قبل بازگشت.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

برخی خبرها حاکی از آن است که عرضه ارز در سلیمانیه عراق افزایش پیدا کرده و این موضوع می‌تواند بر قیمت دلار در بازار داخل ایران نیز موثر باشد، زیرا سلیمانیه هابی قیمتی برای دلار بازار آزاد محسوب می‌شود.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار سلیمانیه ۴۴ هزار ۷۰۰ تومان و قیمت دلار هرات ۴۴ هزار و ۱۵۰ تومان تعیین شده است.

قیمت درهم نسبت به شروع بازار کمی کاهش قیمت را تجربه کرده و اکنون ۱۲ هزار ۳۳۰ تومان قیمت دارد. قیمت دلار درهم نیز پله پنجم کانال ۴۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

در حال حاضر قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۴۳ هزار ۱۳۶ تومان ثبت شده و قیمت فروش دلار صرافی ملی نیز ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان تعیین شده است. نرخ اسکناس آمریکایی در این بازارها نیز نوسانات محدودی را تجربه کرده‌اند.

بر اساس قیمت دلار درهم در حاضر ارزش ذاتی دلار را می‌توان یک کانال بالاتر از کانال فعلی دانست. برخی کارشناسان معتقدند با توجه به چشم‌انداز افزایشی تورم تا پایان سال، این ارزش ذاتی افزایش خواهد یافت.

برخی دیگر از کارشناسان نیز هنوز نرخ دلار را وابسته به ماجراهای سیاسی به‌ ویژه برجام می‌دانند و بیان می‌کنند در صورتی که در آینده نیز برجام به نتیجه دلخواهی نزدیک نشود قیمت دلار مسیر افزایشی افسارگسیخته‌ای را تجربه می‌کند. این اسکناس آمریکایی از دی‌ماه سال جاری تا کنون افزایشی حدود ۱۰/۵ درصد را تجربه کرده است.

این در حالی است که دولت همزمان با تغییر رئیس بانک مرکزی سیاست‌های تثبیتی را در بازار ارز پیش گرفته و همین اتفاق دلیل ثبات یا شاید سرکوب قیمت دلار در کانال قعلی بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید