۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 55417426

کرمان پر از جاهای دیدنی و هیجان‌انگیز است به همین جهت با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه گردشگری کرمان بیشتر بدانید.

چند جاذبه گردشگری کرمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر کرمان مرکز استان کرمان است و با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری که دارد، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. کرمان با ۱,۷۵۶ متر ارتفاع از سطح دریا، سومین مرکز استان بلند و مرتفع ایران است و به همین دلیلی در فصل تابستان، نسبت به شهرهایی مانند یزد، شیراز، اصفهان و... هوای خنک‌تری دارد. برای بازدید از کرمان باید چند روز زمان صرف کنید تا از تمامی زیبایی‌ها و جاذبه‌های این شهر بازدید کنید.

کرمان و گشت‌وگرد در آن

مجموعه گنجعلی خان

مجموعه‌ گنجعلی خان در مرکز قدیمی شهر کرمان، به‌شکل مستطیل قرار دارد. گنجعلی خان یکی از حکام شاه عباس (حاکم کرمان) بود و در راستای آبادی کرمان بسیار کوشید. این مجموعه شامل میدان گنجعلی‌خان، مسجد گنجعلی‌خان ، بازار گنجعلی‌خان، حمام گنجعلی‌خان، ضراب‌خانه گنجعلی‌ خان، آب‌انبار گنجعلی‌خان، مدرسه و کاروان‌سرای گنجعلی‌خان است. قدمت این مجموعه به دوران صفوی بازمی‌گردد و معماری بسیار زیبایی دارد. موزه این مجموعه امروزه به موزه‌ مردم‌شناسی و ضراب‌خانه‌ آن به موزه‌ سکه تبدیل شده است. مجموعه‌ گنجعلی خان در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

چند جاذبه گردشگری کرمان

آدرس: استان کرمان، کنار بازار بزرگ کرمان

حمام وکیل

حمام وکیل کرمان در سال ۱۲۸۰ ساخته شده و معماری آن تلفیقی از معماری دوره‌ زندیه و قاجار است. این بنای باشکوه دو بخش یعنی رختکن و گرم‌خانه دارد. در سال ۱۳۶۹ این حمام بازسازی شد و امروزه آن را به یک چایخانه‌ سنتی تبدیل کرده‌اند که گردشگران می‌توانند فالوده کرمانی، انواع نوشیدنی و انواع غذاهای محلی را نوش جان کنند.

آدرس: کرمان، میانه‌های بازار کرمان، بعد از حمام گنجعلی خان

گنبد جبلیه

گنبد جبلیه تنها بنای تاریخی سنگی کرمان است که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد. این گنبد در شرق شهر کرمان و نزدیکی پارک پردیسان و دو قبرستان صاحب‌الامر و سید حسین کرمان قرار دارد. این گنبد هشت‌ضلعی توانسته است در مقابل حوادث و گذر زمان مقاومت کند و سالم بماند.

امروزه داخل این مجموعه را به موزه‌ سنگ کرمان تبدیل کرده‌اند و می‌توانید علاوه بر بازدید از این بنای تاریخی، از موزه نیز بازدید داشته باشید. این بنا در ۲۹ آذر ماه ۱۳۱۶ با شماره‌ ۲۹۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس: شرق کرمان، خیابان شهدا

چند جاذبه گردشگری کرمان

بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمان

جنگل پردیسان قائم

در کوه‌های صاحب‌الزمان کرمان جنگل پردیسان قرار دارد. تمامی این جنگل دست‌کاشت است و از این نظر به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت ایران محسوب می‌شود. خانواده‌ها برای تفریح و سرگرمی به این جنگل می‌روند. همچنین کوه‌های این منطقه نیز مکان مناسبی برای کوهنوردان است.

آدرس: کرمان، بلوار قائم، کوه‌های صاحب الزمان

باغ شاهزاده ماهان

یکی دیگر از باغ هایی که نورپردازی آن در شب باعث حیرت مسافران می شود، باغ شاهزاده ماهان کرمان است. قدمت این باغ زیبا و سرسبز که در دل شهر کویری کرمان ساخته شده است نیز به دوران قاجار باز می گردد. معماری عمارت این باغ بسیار زیبا بوده و سرسبزی خود باغ منظره چشمگیری به آن داده است. در باغ شاهزاده ماهان علاوه بر گردشگری و بازدید از مناطق مختلف باغ و عمارت، می توان به رستوران های آن رفت، از بازار صنایع دستی آن خرید کرد، در بخش اسب سواری آن اسب کرایه کرد و در آخر در مهمانسرای آن به استراحت پرداخت. اگر قصد سفر به کرمان را داشته باشید، باغ شاهزاده ماهان می تواند یکی از بهترین جاذبه های کرمان برای شما باشد.

چند جاذبه گردشگری کرمان

بازار سنتی کرمان

بازار سنتی کرمان یکی از بازارهای همیشه بیدار ایران و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کرمان است. در این بازار می توان بسیاری از صنایع دستی و آثار هنری کرمان را مشاهده و خریداری کرد. مسافرانی که دوست ندارند تا در گرمای روز به خرید بروند، می توانند در طول روز استراحت کرده و بعد از غروب آفتاب به این بازار مراجعه کنند. اگر به دنبال خرید سوغاتی، آشنایی با فرهنگ مردم کرمان و تهیه صنایع دستی این شهر هستید، بازار سنتی کرمان می تواند یکی از بهترین جاذبه های کرمان برای گردشگری در شب باشد.

عمارت باغ فتح آباد

عمارت باغ فتح آباد که با نام باغ بیگلربیگی نیز شناخته می شود، یکی از زیباترین و با شکوه ترین عمارت های ساخته شده در کرمان است. فضل‌علی‌ خان بیگلربیگی دستور ساخت این بنا را در دوران محمدخان قاجار داد و ساخت آن تا حدود ۵ سال ادامه داشت. در چند سال اخیر این باغ تحت نظر سازمان میراث فرهنگی بازسازی شد. امروزه درب این باغ به روی تمامی مسافران از صبح تا حدود ساعت ۱۱ شب باز بوده و مسافران می توانند در نورپردازی های زیبای این عمارت از معماری آن لذت ببرند.

چند جاذبه گردشگری کرمان

در این مکان امکانات تفریحی زیادی مانند رستوران، کافی شاپ و چایخانه هم وجود دارد. اگر به شب گردی در کرمان علاقه دارید، بازدید از این باغ را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید