سس مایونز یکی از پر مصرف ترین انواع سس ها در جهان است که برای طعم دهی به انواع سالادها، ساندویچ ها و غذاهای فست فودی مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه سس مایونز خانگی + نکات مهم

به گزارش سلام نو به نقل از فرادید، سس‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین چاشنی‌ها در دنیای آشپزی هستند که بسیار محبوب و پر طرفداران‌اند. سس‌ها در انواع و طعم‌های گوناگون موجودند که برای سرو غذاهای اصلی، پیش غذا و سالادها استفاده می‌شوند.

سس‌ها در دنیای فست فود نیز بسیار پر کاربرد و محبوب هستند، طوری که می‌توان گفت هرکدام از این فست فودها با نوع خاصی از سس‌ها سرو می‌شوند. امروز می‌توانید انواع سس را در طعم‌ها و رنگ‌های گوناگون داخل سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. سس مایونز یکی از انواع سس‌های پر طرفدار و پرکاربرد است که برای تهیه بسیاری از سالادها و غذاها از آن استفاده می‌شود.

سس مایونزهای بازاری معمولا پر چرب و دارای افزودنی‌های مضر خوراکی است که برای تهیه آن‌ها معمولا از تخم مرغ هم استفاده می‌شود. ما در این مطلب طرز تهیه یک سس مایونز خانگی و سالم را به شما آموزش می‌دهیم که برای تهیه آن نیازی به تخم مرغ نیست. شما می‌توانید با روشی بسیار آسان و کمتر از دو دقیقه یک شیشه سس مایونز خوشمزه و سالم را در منزل تهیه کنید که بسیار شبیه به سس مایونزهای بازاری است؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سس مایونز خانگی را همراه با نکات مهم مربوط به تهیه آن با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم

روغن مایع: یک و یک چهارم لیوان

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

شیر: دو سوم لیوان

نمک: نصف قاشق چای‌خوری

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مایونز خانگی

مرحله اول: ابتدا روغن مایع، شکر، شیر، نمک و سس خردل را داخل یک پارچ یا ظرف دیواره بلند بریزید و با گوشت‌کوب برقی حدودا یک دقیقه هم بزنید.

مرحله دوم: بعد از اینکه مواد کمی غلیظ شد، آبلیمو را به مواد بالا اضافه کنید و دوباره یک دقیقه دیگر هم بزنید. وقتی سس کاملا غلیظ شد، گوشت‌کوب برقی را کنار بگذارید و سس مایونز آماده را داخل یک شیشه خشک و تمیز بریزید. حتما شیشه را داخل یخچال نگهداری کنید.

۵ نکته مهم برای تهیه سس مایونز خانگی

۱- بهتر است برای تهیه سس مایونز حتما از گوشت‌کوب برقی استفاده کنید و گوشت‌کوب را از پایین به سمت بالا و از بالا به سمت پایین حرکت بدهید. مراقب باشید که هنگام هم زدن ظرف را بیش از حد تکان ندهید.

۲- هرگز آبلیمو را ابتدای کار و همراه با بقیه مواد اضافه نکنید؛ زیرا باعث می‌شود شیر ببرد.

۳- به طور کلی تهیه این سس بیشتر از دو دقیقه زمان نمی‌برد؛ بنابراین بیش از حد هم زدن آن باعث شل شدن سس خواهد شد.

۴- حتما سس مایونز آماده را داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

۵- اگر از شیر پر چرب برای تهیه سس مایونز استفاده کنید، سس شما درنهایت خوشمزه‌تر و غلیظ‌تر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید