رفتن به همدان و ماندن در آن بدون شک تجربه شگفت‌انگیزی خواهد بود، با ما همراه باشید و درباره چند اقامتگاه بوم گردی درخورتوجه در همدان بدانید.

چند اقامتگاه بوم گردی درخورتوجه در همدان

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان همدان در دل شهرها و روستاهایش اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا سنتی دارد که بافت اکثریت اقامتگاه‌ها غالبا کاهگل و چوب است و در حیاطی دلباز با درختانی سرسبز و گل های رنگارنگ قرار دارند. اتاق‌های آن‌ها به صورت سنتی و با هنر دست زنان و مردان آن سرزمین آراسته شده که به زیبایی اقامتگاه افزوده است. این اقامتگاه‌های زیبا، سفری لذت‌بخش و چشم‌نواز را برای شما به ارمغان می‌آورند. نوعی زندگی اجتماعی در اقامتگاه‌های بوم گردی همدان در جریان است. سرو غذاهای سنتی و خاص همدان و استفاده از تزیینات محلی همگی به خوبی نشان‌دهنده فرهنگ غنی همدان هستند. جالب است بدانید که اقامتگاه بوم گردی را صرفا نوعی استراحتگاه نمی‌دانند. این اقامتگاه‌ها خود نوعی جاذبه توریستی محسوب می‌شوند. گردشگران زیادی به این دلیل از هتل‌ها و مهمان‌سراهای گران‌قیمت و لوکس می‌گذرند تا خود را به اقامتگاه‌های بوم گردی و طبیعت شگفت‌انگیزشان برسانند.

همدان و بوم‌گردی‌های جالب آن

اقامتگاه بوم گردی آمادای

این اقامتگاه دارای ۸ باب اتاق است که ظرفیت پذیرایی از حداکثر ۴۰ گردشگر را دارد. ساختمان دارای دو طبقه است و حداکثر پله‌های این ساختمان ۱۰ عدد است.

چند اقامتگاه بوم گردی درخورتوجه در همدان

سوئیت‌های این خانه بومی مجهز به آشپزخانه و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است و از دیگر امکانات این اقامتگاه می‌توان به اینترنت و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد. حیاط این اقامتگاه بوم گردی با انواع گل‌ها و گیاهان آراسته شده است و حوضی به رنگ فیروزه در وسط حیاط زیبایی این بوم گردی را دو برابر کرده است و فضایی آرام بخش برای دورهمی‌های شبانه و استراحت گردشگران را فراهم کرده است.

فاصله اقامتگاه سنتی آمادای تا جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان همدان بسیار کم است و گردشگران با اقامت در این اقامتگاه به راحتی می‌توانند به جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که غار علی صدر که عنوان طولانی‌ترین غار آبی جهان را دارد، یکی از انگیزه‌های بسیار مهم و بخش به‌ یاد ماندنی سفر گردشگران به همدان است. این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علیصدر شهرستان کبودر آهنگ قرار دارد.

نشانی: همدان، خیابان شهدا، محله‌ی جولان، کوچه بهمن، پلاک ٦١

اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ لالجین

اقامتگاه بوم گردی آقبلاغ در روستای آقبلاغ لتگاه در ۵ کیلومتری لالجین استان همدان واقع شده است. روستای آقبلاغ لتگاه همدان که یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان همدان است دارای سومین اقامتگاه بوم گردی همدان است.

چند اقامتگاه بوم گردی درخورتوجه در همدان

این روستا مجموعه‌ای از توابع بخش لالجین شهرستان بهار در استان همدان است که از شهر همدان فاصله کمی دارد. نام این روستا در قدیم اجلالیه بوده است که به دلیل وجود چشمه‌ای به نام آقبلاغ که در زبان ترکی به معنای چشمه سفید است به این نام شناخته می‌شود.

این اقامتگاه بوم گردی با مصالح بومی مثل چوب و گل ساخته شده است و معماری سنتی دارد. با اقامت در آن می‌توانید مدتی تجربه‌ی زندگی در محیطی سنتی به دور از زندگی شهری و ماشینی را داشته باشید و از آن لذت ببرید. لازم به ذکر است اقامتگاه دارای شش اتاق است که در مجموع ظرفیت ارائه خدمات و پذیرش ۴۰ گردشگر را دارد. از امکانات و خدمات ارائه شده در این اقامتگاه سنتی که در جهت رفاه و آسایش گردشگران فراهم شده است می‌توان به پارکینگ بدون سقف اختصاصی، اینترنت و امکان سفارش انواع وعده‌های غذایی محلی و بومی این منطقه به درخواست گردشگران است.

نشانی: همدان، بهار، لالجین، روستای آقبلاغ لتگاه، شهر بهار ورودی روستای آقبلاغ لتگاه (پنج کیلومتری لالجین)، انتهای خیابان خامنه‌ای، کوچه چمران، پلاک ۹۲

چند اقامتگاه بوم گردی درخورتوجه در همدان

همدان و بومگردی‌های درخورتوجه و زیبا در آن

اقامتگاه بوم گردی دهبنه

اقامتگاه بوم گردی دهبنه در شهرستان تویسرکان استان همدان جای دارد و سالانه میزبان طبیعت دوستان فراوانی است که برای بازدید از پایتخت طلای سبز ایران به این منطقه خوش آب و هوا در غرب ایران سفر می کنند. اقامتگاه بوم گردی دهبنه یک خانه بومی بسیار زیبا و دنج در منطقه ای سرسبز است که با چهار اتاق ۲۸ متری در مجموع امکان پذیرش ۲۴ نفر مهمان را دارد.

اتاق های این بوم گردی به صورت کف خواب همراه با سرویس خواب برای هر نفر و دارای سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی سیار و حمام مستقل هستند. اتاق های اقامتگاه دهبنه برای روزهای سرد سال مجهز به هیتر برقی هشتند و باتوجه به اقلیم سرد و کوهستانی تویسرکان نیازی به استفاده از سیستم گرمایشی در طول سال احساس نمی شود.

اقامتگاه بوم گردی دهبنه در شش کیلومتری تویسرکان و ۸۸ کیلومتری شهر همدان (مرکز استان همدان) جای دارد. تویسرکان دارای تابستان های خنک و دلپذیر در کنار زمستان هایی سرد و برفی است، از این رو بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به تویسرکان و لذت بردن از زیبایی های آن است.

چند اقامتگاه بوم گردی درخورتوجه در همدان

اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل

اقامتگاه بوم گردی حاجی اسماعیل در شهر توریستی و دیدنی همدان، میدان مدرس، انتهای منوچهری، جاده خاکی به سمت شهرک الوند، کوچه باغ اول سمت چپ واقع شده است.

این خانه بومی در میان باغی با مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و ظرفیت اسکان و پذیرش ۳۰ گردشگر شامل ۷ اتاق به صورت یک اتاق چهارتخته، یک اتاق پنج تخته، یک اتاق شش تخته، یک اتاق ۲ نفره کف خواب، یک اتاق چهار نفره کف خواب و ۲ اتاق شش نفره با سرویس کف خواب می باشد. تمامی اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند بنابراین مهمانان عزیز می بایست از سرویس بهداشتی ( ۴ توالت ایرانی و فرنگی ) و ۳ حمام داخل محوطه به صورت مشترک استفاده نمایند.

عمارت حاجی اسماعیل با قدمت ۱۴۰ سال و معماری سنتی، وجود آلاچیق های تابستانی و فضای نشیمن قدیمی، لابی اختصاصی با منظره رو به باغ نمونه کامل یک اقامتگاه سنتی را به نمایش می گذارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید