با یادگیری طرز تهیه نان پرتقالی، صبحانه را با طعمی دلپذیر تجربه کنید، در این مطلب طرز تهیه این نان خوشمزه را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

دستور پخت نان پرتقالی خوشمزه خانگی + طرز تهیه / فیلم

به گزارش سلام نو، نان پرتقالی یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پرتقالی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم نان پرتقالی

آرد سفید حدود ۴٫۵ لیوان

شیر ولرم ½ لیوان

آب پرتقال ½ لیوان

رنده پوست پرتقال ۲ قاشق غذاخوری

شکر ۸ قاشق غذاخوری

روغن مایع ۶ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۲ عدد

مایه خمیر فوری ۱ قاشق غذاخوری

وانیل ½ قاشق چایخوری

نمک ۱ پنس

مواد رومال نان

شیر ۱ قاشق غذاخوری،زرده تخم مرغ ۱ عدد، زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری،

طرز تهیه نان پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه نان پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه ۱ قاشق غذاخوری شکر و خمیر مایه فوری داخل یک کاسه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس درب کاسه را می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک تخم مرغ کامل را به همراه سفیده تخم مرغ دیگر درون یک کاسه می ریزیم و زرده تخم مرغ را برای رومال کنار می گذاریم. در ادامه باقیمانده شکر را به همراه آب پرتقال به کاسه اضافه کرده و مواد را ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا رنده پوست پرتقال را به همراه روغن، وانیل و نمک به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و طی سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر جمع شد، آنرا به سطح کار منتقل کرده و به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا خمیری صاف و منسجم شکل بگیرد. در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون یا پارچه می پوشانیم و به مدت یک تا دو ساعت در فضای محیط استراحت می دهیم تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود. پس از اینکه خمیر حجم گرفت، فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک قالب مناسب انتخاب کرده و با روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را به ۷ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می کنیم. در ادامه خمیرها را به ترتیب درون قالب می چینیم و روی قالب را با پارچه می پوشانیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه مواد رومال را ترکیب کرده و روی خمیر می مالیم. در نهایت قالب را به همراه یک کاسه آب درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان به مدت ۴۰ دقیقه بپزد. در آخر چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان طلایی شود. منبع :سایت چی شی نی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید