همزمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین افتتاح ۳۳ پروژه بزرگ و زیرساختی در فولاد خوزستان برگزار شد.

افتتاح ۳۳ پروژه بزرگ با صرفه‌جویی ۳۰ میلیون یورویی در فولاد خوزستان

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان؛ صبح امروز همزمان با آغاز ایام الله چهل و چهارمین دهه مبارک فجر، ۳۳ پروژه بزرگ و زیرساختی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال، با حضور مسئولان استانی در شرکت فولاد خوزستان به بهره برداری رسید.

با افتتاح این پروژه ها که با استفاده از توانمندی ۷۷ درصدی شرکت های داخلی و دانش بنیان محقق شده اند، منجر به صرفه جویی ۳۰ میلیون یورویی ارزی برای کشور خواهند شد.

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ابتدای آیین افتتاح این پروژه ها با اشاره به دستاوردهای صنعت فولاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی ظرفیت تولید فولاد در کشور تنها ۱.۸ میلیون تن بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی، ظرفیت تولید نزدیک به ۴۵ میلیون تن در سال است که هفتم را برای جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان آورده است.

وی افزود: در کشور افقی برای صنعت فولاد تا سال ۱۴۰۴ دیده شده که در فولاد خوزستان هم اکنون با ظرفیت ۳.۸ میلون تنی نیز پیش بینی افزایش ظرفیت تولید پایدار ۴ میلیون تن در فنس شرکت تا سال ۱۴۰۴ و ۱۳.۶ میلیون تن تا افق ۱۴۱۰ را در برنامه های خود دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۹ پروژه توسعه ای مختلف در زمینه پایداری تولید، طرح های بهینه سازی و محیط زیست به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان تعریف شده است، عنوان کرد: امروز ۳۳ پروژه از این طرح های توسعه ای افتتاح خواهد شد و ۶۸ پروژه در محل اجرا، ۲۹ پروژه در مرحله مناقصه و ۴۹ پروژه در مرحله مهندسی می باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه های مشترک فولاد خوزستان و فولاد اکسین که با صرفه جویی ۱۹ میلیون یورویی امروز به بهره برداری رسید، احداث خط و پست ۴۰۰ کیلووات است که بار شبکه برق فولاد خوزستان را از شبکه اهواز خارج می کند و این شرکت را وارد شبکه سراسری خواهد کرد.

وی افزود: یکی از چالش های اصلی صنعت فولاد محدودیت برق است که سال گذشته منجر به ضرر ۶ میلون تنی به تولید فولاد کشور وارد آورد و شرکت فولاد خوزستان در نظر دارد برای خارج شدن از این محدودیت ها نیروگاه مستقل ۵۲۰ مگاواتی را در برنامه ای ۳۶ ماهه به بهره برداری برساند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه با بیان اینکه یکی از دیگر از چالش های اساسی در تولید فولاد، تامین مواد اولیه آن است، گفت: با تاکید و همراهی هیات مدیره شرکت، فولاد خوزستان موفق شد نخستین معدن سنگ آهن خود را خریداری نماید که این موضوع نیز تداوم خواهد داشت.

ابراهیمی در پایان با اشاره به تلاش برای تحقق شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه دانش بنیان اظهار داشت: درحال حاضر بومی سازی ۲۵ هزار قطعه در دستور کار است که در این زمینه فولاد خوزستان بیش از ۲۰۰ قرارداد با شرکت های دانش بنیان داخلی منعقد کرده است.

در ادامه این آیین، یحیی فروتن، مدیرعامل شرت توسعه سلامت ایوا (سهام دار اصلی شرکت فولاد خوزستان) با اشاره به اینکه یکی از حربه های دشمنان انقلاب اسلامی در دهه اخیر تمرکز بر روی اقتصاد کشور است، تصریح کرد: نگاه ما در شرکت فولاد خوزستان که هم اکنون با ظرفیت خوبی درحال فعالیت است، صرفاً یک نگاه اقتصادی نیست بلکه کمک به رشد اقتصاد انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس یکی از مهمترین ملزومات اقتصادی امروز کشور، پرداختن به زیرساخت های اقتصادی است که خوشبختانه در شرکت فولاد خوزستان طی دوسال اخیر توجه ویژه ای به زیرساخت ها شده است که آینده روشنی را برای آن پیش بینی می شود.

فروتن خاطرنشان کرد: هم اکنون سرمایه گذاری خوبی در شرکت فولاد خوزستان صورت پذیرفته و ما نیز نقش حمایتی خود را در این زمینه خواهیم داشت که امیدواریم با تلاش بیشتر آینده این شرکت به عنوان یک بازوی قوی اقتصادی برای استان خوزستان و کشور نقش آفرینی نماید.

همچنین در بخش دیگری از آیین افتتاح ۳۳ پروژه بزرگ شرکت فولاد خوزستان، سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان با اشاره به اینکه خودباوری یکی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی بود خاطرنشان کرد: نوید ساخت کشورمان به دست جوانان پرتلاش ایرانی، از برکات پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: باتوجه به اینکه پس از انقلاب اسلامی به دلیل وابستگی موجود در زمینه های مختلف، صنایع مهم و مادر کشور فلج شدند و نیاز به رویکرد جدیدی برای فعالیت مجدد این صنایع بودیم که جنگ تحمیلی به ویژه در خوزستان، مانع دیگری برای رشد صنعت کشور شد.

شاهوارپور عنوان کرد: پس از جنگ تحمیلی نیز وقتی که دشمن متوجه حرکت ملت ایران به سمت توسعه کشور شد، تحریم ضالمانه را برای متوقف نمودن این حرکت اعمال کرد اما خوشبختانه با تلاش های جوانان در شرکت های دانش بنیان، شاهد جهش های عظیمی بودیم که امروز حرکت بسیار بزرگی در فولاد خوزستان به راه افتاده است.

فرمانده سپاه خوزستان تصریح کرد: جهش های مثبت اخیر در شرکت فولاد خوزستان منجر به تحریک دیگر صنایع استان در بخش های دولتی و خصوصی برای حرکت در مسیر توسعه با وجود تحریم های شدید دشمن شده است.

در بخش پایانی این آیین، علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان با بیان اینکه برای تحقق پیشرفت و عدالت نیاز به توسعه زیرساخت های کشور داریم، ابراز کرد: صنعت فولاد خوزستان یکی از مهمترین صنایعی است که در بخش های بالا دستی و پایین دستی نقش اساسی و ایفا می کند.

وی افزود: توسعه و افزایش تولید در صنایعی مانند فولاد خوزستان باید به گونه باشد که پس از رسیدن به سقف ظرفیت ها، منجر به کمک به صنایع پایین دستی در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امروز در کشورهای اروپایی تولید فولاد از روش سنتی خارج شده که ارزش افزوده بیشتری برای کشورها دارد و ما نیز در زنجیره تولید فولاد باید به این سمت حرکت کنیم که نتیجه آن افزایش قدرت ملی است.

محراب حسینی در پایان با اشاره به مسئولیت های اجتماعی در حوزه صنایع، تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان یکی از پیشگامان توجه به مسئولیت های اجتماعی از سالهای گذشته بوده است که البته لازم است دامنه این مسئولیت ها بیشتر شود و مانند بسیاری از صنایع در کشورهای جهان به سهم ۱۲ درصدی خود برسد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید