ابوالفضل اسماعیلی معاون گردشگری خراسان شمالی از صدور پروانه بهره برداری از نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی استان با ۱۷۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری خبر داد.

صدور پروانه بهره‌برداری از نخستین مزرعه گردشگری در استان خراسان شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ابوالفضل اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این مزرعه در شهرستان شیروان به مساحت ۳۳ هزار متر مربع شامل ۲ استخر ماهی، ۱.۵ هکتار مزرعه کشاورزی، پنج گلخانه و سفره‌خانه سنتی است.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای این مزرعه گردشگری ۱۷۷ میلیارد ریال برآورد شده است که با بهره‌برداری از آن به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی یکی از فرصت‌های اقتصادی منطقه است، گفت: در این طرح گردشگری با تعامل بین کشاورز و گردشگر تجربه فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، خدماتی، پذیرایی و سنتی در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری خراسان شمالی یادآور شد: یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری کشاورزی آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی است که این طرح می‌تواند به عنوان یک پروژه آزمایشی در سطح استان معرفی شود.

وی با اشاره به صدور هشت مورد موافقت اصولی ایجاد طرح‌های گردشگری در استان، گفت: این طرح های گردشگری شامل احداث یک هتل، سه اردوگاه، ۲ سفره‌خانه، یک مجتمع بین‌راهی و یک تیر پارک در شهرستان های اسفراین، بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم است.

اسماعیلی ادامه داد: اجرای این طرح‌های گردشگری جدای از جذب گردشگر، زمینه اشتغال غیر مستقیم و رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۴ طرح‌ کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده است که اکنون این طرح ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید