با پیدا شدن جسد یکی از قربانیان جست‌وجو برای یافتن 2قربانی دیگر ادامه دارد.

سقوط خانواده در رودخانه هنگام رفتن جشن عروسی + جزییات دردناک

به گزارش سلام نو، اعضای یک خانواده روستایی برای شرکت در عروسی که در روستای مجاور برگزار می‌شد مجبور بودند برای عبور از رودخانه خروشان از گرگر استفاده کنند اما وقتی سوار این وسیله خطرناک شدند ناگهان سیم آن پاره شد و همگی به رودخانه سقوط کردند. حالا با گذشت 2روز از این حادثه پیکر بی‌جان پدر خانواده کشف شده و با وجود ادامه جست‌وجوها از سرنوشت مادر و فرزند این خانواده خبری نیست.

اعضای خانواده کریمی ساکن روستای سرتنگ برزه بخش ززوماهرو از توابع الیگودرز واقع در استان لرستان بودند. آنها قرار بود برای شرکت در جشن عروسی به روستای لانه شاهی بروند. اعضای این خانواده برای رفتن به این روستا باید از رودخانه‌ای خروشان عبور می‌کردند؛ اما هیچ پل یا راهی برای عبور از رودخانه در آن نزدیکی وجود ندارد. از سویی بارندگی‌های چند روز اخیر موجب شده تا سطح آب رودخانه بالا بیاید و شدت جریان آن بیشتر از همیشه شود. در این شرایط تنها راه عبور از رودخانه گرگر بود.

گرگر وسیله‌ای است که در مناطق محروم از آن برای عبور از رودخانه استفاده می‌شود. سیم بکسلی از این سو به آن سوی رودخانه کشیده می‌شود و با استفاده از میله یا سبدی آهنی روستاییان به آن طرف رودخانه می‌روند. روی این رودخانه خروشان نیز از سال‌ها قبل برای عبور و مرور روستاییان یک گرگر ایجاد شده بود و با وجود خطرات زیادی که این وسیله دارد مردم به اجبار از آن استفاده می‌کردند.

ظهر سه‌شنبه نیز اعضای خانواده شامل میرآقا کولیوند کریمی، پدر 57ساله خانواده، زهرا کولیوند رشیدی، مادر ۳۵ساله خانواده، سبحان کولیوند کریمی فرزند ۹ساله آنها، عفت کولیوند کریمی، دختر ۱۲ساله خانواده و مجتبی مددی جوان ۲۰ساله‌ای که از اهالی روستای لانه شاهی است سوار بر گرگر شدند تا از عرض رودخانه عبور کنند. آنها به وسط رودخانه رسیده بودند و مسافت زیادی باقی نمانده بود که به آن طرف رودخانه برسند اما ناگهان گرگر لرزید و سیم بکسل آن پاره شد. بر اثر این حادثه سبد آهنی که این 5نفر سوار بر آن بودند داخل رودخانه سقوط کرد. شدت جریان آب هرکدام را به‌سویی می‌برد و هر یک برای نجات جان خود تقلا می‌کردند. هرچند چند دقیقه بعد عفت (دختر خانواده) و مجتبی (جوان اهل روستای لانه شاهی) توانستند خود را نجات دهند اما پدر، مادر و پسر خانواده در رودخانه خروشان دچار سرنوشت نامعلومی شدند.

کشف پیکر یکی از قربانیان

از ظهر سه‌شنبه که بر اثر سقوط گرگر 3نفر ناپدید شدند گروه‌های امداد و نجات تلاش های‌شان برای یافتن آنها را آغاز کردند. شدت جریان رودخانه و بالا آمدن سطح آب بر اثر بارندگی‌های اخیر کار جست‌وجو را دشوار کرده بود. با وجود این جست‌وجوها ادامه یافت تا اینکه ظهر دیروز پیکر بی‌جان یکی از حادثه دیدگان کشف شد. محمد قدمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان در این‌باره به همشهری می‌گوید:‌ محلی که این حادثه در آنجا اتفاق افتاده، ازجمله مناطق محروم است و اعضای این خانواده به‌دلیل نبود راه و پل بر رودخانه مجبور به استفاده از گرگر شدند. آنجا با الیگودرز 130کیلومتر فاصله دارد و نزدیک‌ترین پایگاه امداد و نجات در 40کیلومتری آنجا واقع شده است.

او ادامه می‌دهد: به‌دنبال اعلام خبر پاره شدن گرگر و سقوط اعضای این خانواده در رودخانه 2تیم امدادی هلال احمر و یک تیم غواصی از شهرداری و نیروهای مردمی راهی محل حادثه شدند و جست‌وجوها برای یافتن مفقودشدگان آغاز شد. رودخانه‌ای که این حادثه در آن اتفاق افتاده خروشان است و بارش‌های روزهای اخیر نیز باعث شده سطح آب در آنجا بالا بیاید و همین موضوع کار امداد و نجات را دشوار کرده و شرایط مساعد نیست. با این حال به‌دلیل سنگلاخ بودن منطقه احتمال اینکه جریان آب حادثه‌دیدگان را مسافت زیادی با خودش برده باشد کم است. در این وضعیت جست‌وجوها ادامه پیدا کرد تا اینکه ظهر چهارشنبه پیکر یکی از آنها پیدا شد.

قدمی در ادامه می‌گوید: همکارانم در جریان جست‌وجوهای خود موفق شدند که پدر خانواده را که مردی 57ساله بود را کشف کنند و آن را از آب بیرون بکشند و پیکر این قربانی بعد از کشف برای انجام مراحل قانونی به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید