با وجود تبلیغات منفی علیه ایران در سایت‌های سفارتخانه های خارجی؛ ایران همچنان مقصد گردشگران روس است.

 ایران همچنان مقصد گردشگران روس است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، لغو ویزای روسیه با ایران، محدودیت‌های سفر به چین، تحریم اتحادیه اروپا و سخت گیری اروپا برای صدور ویزا به گردشگران روس، ارائه تصویر منفی از روسیه در کشورهای مختلف و ممنوعیت استفاده از کارت‌های بین المللی در روسیه مانند ویزا کارت موجب شده تا این کشور در محدودیت گردشگری داخلی و خارجی قرار گیرد.

در واقع صنعت گردشگری روسیه این روزها تحت تأثیر تحریم پروازهای بین المللی آن پس از جنگ با اوکراین قرار گرفته و توجه گردشگران روس به سمت کشورهای آسیا و خاورمیانه جلب شده است به همین دلیل سفر روس‌ها که تا ماه‌ها قبل تحت تأثیر کرونا افت کرده بود، حالا وضعیت متفاوتی دارد

با این وجود روس‌های مرفه پس از تحریم صنعت هوانوردی غیر نظامی به سمت امارات و ترکیه سفر می‌کنند و در این کشورها بیشترین هزینه‌ها را در سفرهای طولانی مدت انجام می‌دهند. ایران نیز همچنان مقصد سفر بسیاری از گردشگران روس است این در حالی است که از چند ماه پیش تا کنون با وجود اتفاقات اخیر بسیاری از سفارت خانه‌های کشورهای خارجی اعلام کرده‌اند که شهروندانشان از سفر به ایران خودداری کنند. تعداد گردشگران خارجی ورودی به ایران نیز در اثر اتفاقات اخیر کاهش زیادی داشته است و به طور مداوم متولیان دفاتر خدمات مسافرتی در ایران اعلام می‌کنند که تورهای ورودی لغو شده است و حتی برای بهار سال ۱۴۰۲ همچنان در رکورد به سر می‌برند.

تحریم‌های بین المللی گردشگران روس را به ایران کشاند

با این حال اما دفاتر خدمات مسافرتی که در حوزه ورود گردشگران روس فعالیت می کرده‌اند؛ بازار پررونق‌تری را دارند. حتی راهنمایان گردشگری روس زبان نیز این روزها، پر مشغله هستند.

محمدحسین یزدانی رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران از رونق سفر روس‌ها در ایران خبر داد و گفت: اکنون راهنمای گردشگری روس زبان در ایران کم داریم همه آنهایی که روس زبان هستند نیز مشغول به کارند و گروه‌های زیادی از روس‌ها در ایران گردش می‌کنند شاید به این دلیل که روس‌ها به اروپا نمی‌توانند بروند و ایران برای آنها بهترین مقصد از نظر هزینه، ویزا و آب و هواست.

اکبر غمخوار عضو جامعه تورگردانان ایران نیز با بیان اینکه سفر روس‌ها به ایران بیشتر از هر زمان دیگری شده است گفت: ما هنوز از اروپا با وجود اینکه سایت‌های خارجی تمام تلاش شأن را کردند که ایران را نا امن جلوه دهند؛ گردشگر ورودی داریم. هر چند که تعداد آن کم شده است به نحوی که توری برای بهار سال بعد رزرو نشد و ما نه تنها فصل پاییز را از دست دادیم بلکه بهار سال ۱۴۰۲ نیز از دست رفته است.

در سال‌های اخیر وزارت میراث فرهنگی تلاش کرده تا توراپراتورهای زیادی را به صورت رایگان در قالب تور آشناسازی به ایران بیاورد تا بتواند جایگاه خود را در سفر روس‌ها پررنگ‌تر کند. در این میان ترکیه گوی سبقت را ربوده و توانسته گردشگران بیشتری از روسیه به سمت خود جذب کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید