در طراحی دکوراسیون داخلی برخی از وسایل با وجود ابعاد کوچک، کاربرد بسیار زیادی دارند. فایل کشویی یکی از این وسایل است که با وجود اشغال فضای کم، هم برای منازل مسکونی و هم برای محیط‌های اداری بسیار مفید است و باعث جلوگیری از آشفتگی و ایجاد نظم در محیط می‌شود.

نکاتی مهم در انتخاب فایل کشویی که باید بدانید

اگر به فکر این هستید که با خرید فایل کشویی به اتاق کار و حتی اتاق خواب منزل‌تان نظم بدهید؛ بهتر است ابتدا با انواع فایل کشویی و سپس با نکات مهمی که در انتخاب این محصول باید به آن توجه کنید آشنا شوید.

کاربرد فایل کشویی در دکوراسیون اداری

در اکثر فضاهای اداری اسناد، مدارک و تجهیزات کوچکی مانند منگنه و دستگاه پرچ به وفور وجود دارد ولی به ندرت توسط کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که وجود این وسایل و مدارک روی میز باعث می‌شود که فضا آشفته و به هم ریخته به نظر برسد و تمرکز به شدت کاهش پیدا کند.

از طرفی یکی از مشکلات اساسی دفاتر کاری، به خصوص دفاتری که به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ کمبود فضاست و به همین خاطر کارفرمایان غالبا برای تجهیز هر اتاق در این فضا از میزهای اداری کوچک استفاده می‌کنند.

این موضوع باعث می‌شود که کارمندان برای نگهداری از اسناد مهم و وسایلی که ممکن است فقط یک الی دو بار در روز به آنها نیاز داشته باشند دچار چالش شوند. اینجاست که فایل کشویی می‌تواند واقعا مفید باشد و میز کار آنها را سر و سامان بدهد. بنابراین استفاده از یک فایل کشویی در کنار هر میز اداری، باعث برطرف شدن مشکل کمبود جا شده و نظم بیشتری به دفاتر اداری می‌دهد.

نکاتی مهم در انتخاب فایل کشویی که باید بدانید

آشنایی با انواع فایل کشویی

مدل‌های متنوعی از فایل کشویی در بازار وجود دارد که عموما تفاوت آنها در جنس متریال مورد استفاده در تولیدشان است. در ادامه چهار مدل فایل کشویی پرمصرف را به شما معرفی می‌کنیم.

فایل کشویی چوبی

چوب متریال با کیفیتی است که ساخت فایل کشویی با آن باعث خروج محصولی از خط تولید می‌شود که ضمن داشتن ظاهری شیک، کلاسیک و جذاب، از دوام بالایی نیز برخوردار است. اگر سبک دکوراسیون اداری محل کارتان کلاسیک است و در خرید فایل کشویی با محدودیت بودجه مواجه نیستید؛ اول به سراغ فایل‌های چوبی بروید.

فایل کشویی MDF

ام‌دی‌اف جایگزینی ارزان‌تر برای چوب محسوب می‌شود و امروزه تقریبا تمام وسایل اداری که قبلا فقط با چوب تولید می‌شدند را می‌توان با تخته‌های MDF نیز تولید کرد.

فایل‌های کشویی MDF هم از قیمت مناسب‌تری نسبت به فایل‌های چوبی بر خوردار هستند و هم تنوع رنگ و طرح دارند. از فایل کشویی می‌توانید برای هر سبک دکوراسیون اداری، چه مدرن و چه کلاسیک استفاده کنید.

فایل کشویی فلزی

فلز ماده بسیار بادوامی است که تولید هر وسیله اداری با آن باعث می‌شود عمر مفید محصول افزایش پیدا کند. فایل‌های کشویی فلزی برای دفاتر کار صنعتی بسیار مناسب بوده و اگر به درستی نگهداری شوند؛ تقریبا محال است که قبل از خسته شدن از ظاهر آنها، نیاز به تعویض داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال یک فایل کشویی با دوام هستید که بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید؛ فایل‌های فلزی برای شما مناسب هستند.

فایل کشویی پلاستیکی

گرچه فایل‌های پلاستیکی به اندازه فایل‌های فلزی استحکام ندارند؛ اما وزن کم آنها باعث می‌شود که جابه‌جایی‌شان راحت‌تر باشد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید هر چند ماه یک بار چیدمان اتاق کار خود را تغییر دهید؛ باید از فایل‌های کشویی پلاستیکی استفاده کنید که هنگام جابه‌جایی دچار مشکل نشوید. این محصولات معمولا دارای طرح و رنگ متنوعی هستند و می‌توانند با هر سبک دکوراسیونی به خوبی سازگار شوند.

بهترین رنگ برای خرید فایل کشویی

بیشتر وسایل اداری را با رنگ‌های خنثی تولید می‌کنند تا هماهنگی آنها با پالت‌های رنگی مختلف امکان‌پذیر باشد. اما با وجود سازگاری زیاد، باز هم باید در انتخاب رنگ این وسایل دقت کنید.

به عنوان مثال اگر پس زمینه اتاق و رنگ دیوارها خنثی است و میز اداری سفید رنگی دارید؛ فایل کشویی سفید یا بژ مناسب این فضاست. اگر می‌خواهید در چنین فضایی، کشوها بیشتر به چشم بیایند؛ فایل‌های کشویی مشکی رنگ انتخاب بهتری هستند. 

نکات مهم در زمان خرید فایل کشویی

در زمان خرید فایل کشویی و تجهیز دفاتر اداری با این ابزارهای مفید باید به نکات مهمی از جمله تعداد کشوها، قابلیت قفل شدن درب آنها و تعداد و نوع پایه‌ها توجه داشته باشید.

نکاتی مهم در انتخاب فایل کشویی که باید بدانید

تعداد کشوها

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که نیاز است در خرید فایل کشویی مد نظر قرار دهید؛ تعداد کشوهای تعبیه شده در بدنه محصول است. افزایش تعداد کشوها به معنای این است که شما می‌توانید بدون اشغال فضای زیاد، جای بیشتری در اختیار بگیرید.

اضافه شدن هر کشو به محصول، فقط ارتفاع آن را افزایش می‌دهد نه عرض آن را. بنابراین اگر به دنبال استفاده بهینه از فضای موجود هستید؛ فایلی را انتخاب کنید که تعداد کشوهای بیشتری دارد و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قابلیت قفل شدن درب کشوها

از آنجایی که معمولا از فایل کشویی برای نگهداری از مدارک و اسناد مهم استفاده می‌شود؛ بهتر است محصولی را انتخاب کنید که روی درب تک تک کشوهای آن قفل کار گذاشته شده است.

البته برخی از فایل‌های کشویی به صورت طراحی و تولید می‌شوند که فقط یکی از کشوهای آنها قفل دارد. این محصول برای افرادی مناسب است که فقط نیاز به یک فضای خصوصی محدود دارند و قرار است از سایر کشوها به عنوان ابزاری برای نظم‌دهی بیشتر اتاق کارشان استفاده کنند.

تعداد و نوع پایه‌های فایل کشویی

برخی از فایل‌ها با پایه متحرک و برخی با پایه ثابت طراحی و تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید محل قرارگیری فایل کشویی را در اتاق خود تغییر ندهید و هنگام باز کردن کشوها، بدنه فایل تکان نخورد؛ پایه‌های ثابت بهترین گزینه هستند.

اما اگر قرار است هر چند وقت یک بار جای فایل را در اتاق تغییر داده و دکوراسیون اداری متفاوتی را چیدمان کنید؛ محصولی با پایه‌های متحرک برای شما مناسب است.

ابعاد فایل کشویی

فایل‌های کشویی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. برای خرید محصولی که ابعاد مناسب دارد کافیست که محل در نظر گرفته شده برای قرار دادن فایل را اندازه‌گیری کرده و سپس برای خرید به بازار مراجعه کنید.

اگر اتاق کارتان کوچک است؛ می‌توانید فایل کشویی که عرض کمتری دارد ولی هم تعداد کشوها و هم عمق آنها بیشتر است را انتخاب کنید تا بتوانید از فضای عمودی اتاق استفاده بهینه داشته باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید