در لیست زیر نام ۵ ادکلن برتر زنانه و مردانه که جز بهترین و البته گران‌ترین عطرهای موجود در بازار ایران هستند، آورده شده است.

گرانترین و بهترین عطر دنیا نامش چیست؟

اگر جز افراد هستید که همیشه به دنبال بهترین‌ها هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید! عطر و ادکلن‌ها یکی از محصولات پرفروش در جهان هستند که در سراسر دنیا هر ساله میلیون‌ها دلار پول صرف خرید آن می شود. امروز در این مطلب با عنوان «گرانترین و بهترین عطر دنیا نامش چیست؟» قصد داریم، بهترین عطرهای موجود در بازار ایران را همراه با قیمت آن‌ها با هم بررسی کرده و شرح مختصری از هر کدام را با شما در میان بگذاریم، با ما همراه باشید.

ملاک انتخاب بهترین عطرها چیست؟!

اگر شما قصد خرید یک عطر را داشته باشید، به چه ملاکی برای خرید توجه بیشتری خواهید کرد؟ در اینجا می خواهیم مهم ترین ملاک‌هایی که برای انتخاب عطر توسط کارشناسان و منتقدان حوزه عطر و ادکلن در نظر گرفته می شود را با هم بررسی کنیم.

۱) کیفیت و عناصر به کار رفته در عطر

یکی از مهم‌ترین مواردی که کارشناسان حوزه عطر برای انتخاب بهترین عطر مردانه یا زنانه در نظر می گیرند، عناصر به کار رفته در طراحی عطر است. هر چقدر که این عناصر کیفیت بالاتری داشته باشند، از مواد مرغوب‌تری ساخته شده باشند و از عناصر کمیاب در طراحی‌شان استفاده شده باشد، نمره بالاتری کسب می کنند.

۲) شهرت برند و طراح عطر

هر چقدر برند عطر مشهورتر باشد و به دست عطرسازان مشهور جهانی و بین المللی ساخته شده باشد، شانس قرارگیری عطر در رده‌های بالا، بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال برندهایی همچون دیور، شنل، کرید جز کمپانی‌های شناخته شده در زمینه مد هستند و کارشناسان، اهمیت بیشتری برای این برندها قائل هستند.

۳) طراحی و ساخت بطری عطر

یکی از دیگر موارد مهم برای کارشناسان، جنس به کار رفته در بطری عطر است. هر چقدر که عطر، طراحی شیک و لوکس‌تری داشته باشد، ارزش بیشتری خواهد داشت.

۴) قیمت عطر

حتما ضرب المثل «هر چقدر پول بدی، همونقدر آش میخوری» را شنیده اید! این موضوع در اکثر موارد دیده می شود؛ یعنی زمانی که شما هزینه بیشتری برای خرید عطر خود پرداخت می کنید، انتظار کیفیت بالاتری هم دارید. البته گرانی بی علت هم باید بررسی شود. به همین دلیل کارشناسان برای این مورد، قیمت عطر را در مقابل کیفیت و طراحی که دارد در نظر می گیرند.

گرانترین و بهترین عطرهای دنیا را بشناسید!

در لیست زیر نام ۵ ادکلن برتر زنانه و مردانه که جز بهترین و البته گران‌ترین عطرهای موجود در بازار ایران هستند، آورده شده است.

۱) ادکلن کرید اونتوس مردانه، عطری افسانه‌ای و جاودان!

گرانترین و بهترین عطر دنیا نامش چیست؟

تقریبا هیچ نظرسنجی از بهترین عطرهای مردانه نمی توان پیدا کرد که ادکلن اونتوس در آن نباشد! عطر اونتوس در سال ۲۰۱۰ به مناسب سالگرد تاسیس ۲۵۰ ام کمپانی کرید طراحی و به بازار آمد. این عطر ماندگاری و پخش بوی بسیار خوبی دارد و با طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد، جز گرانترین و بهترین عطرهای دنیا محسوب می شود. قیمت کرید اونتوس حدود ۳۷۰ دلار است.

  • نت‌های اولیه: ترنج - انگور سیاه - سیب - آناناس
  • نت‌های میانی: گل رز - گل یاس - توس - نعناع هندی
  • نت‌های پایانی: عنبر - وانیل - مشک - گلسنگ

۲) عطر شنل نامبر ۵، عطری برای بانوان خاص پسند!

گرانترین و بهترین عطر دنیا نامش چیست؟

عطر شنل نامبر ۵، یک عطر کلاسیک و بسیار جذاب است که در سال ۱۹۲۱ به بازار آمد. جالب است بدانید که با وجود گذشت بیش از ۱۰۰ سال از طراحی این عطر، اما هنوز هم استفاده می شود و به اعتقاد بسیاری از بانوان بهترین عطر زنانه است. این عطر توسط بازیگر مشهور هالیوودی یعنی مریلین مونرو (Marilyn Monroe) استفاده میشد و این چهره مشهور این عطر را به عنوان عطر امضای خود انتخاب کرده بود. از بازیگران حال حاضر نیز می توان به نیکول کیدمن (Nicole Kidman) اشاره نمود که چهره تبلیغاتی عطر Chanel N°۵ به حساب می آید. قیمت عطر نامبر ۵ حدود ۱۸۶ دلار است.

  • نت‌های اولیههلو - ترنج - آلدهیدها - یلانگ یلانگ - نرولی
  • نت‌های میانیرز - زنبق - گل برف - یاس
  • نت‌های پایانیخزه درخت بلوط - وانیل - خس‌خس - چوب صندل - نعناع هندی

۳) ادکلن باکارات رژ ۵۴۰، عطری مشترک بین آقایان و بانوان

گرانترین و بهترین عطر دنیا نامش چیست؟

عطر باکارات رژ ۵۴۰ در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی عطرسازی میسیون فرانسیس کورکجان و توسط خود این شخص طراحی و راهی بازار عطر و ادکلن ها شد. ادکلن باکارات رژ یکی از بهترین عطرهای یونیسکس جهان است و یعنی هم برای بانوان و هم آقایان قابل استفاده است. دو سال پس از طراحی این عطر، نسخه جدیدی از آن با نام باکارات رژ ۵۴۰ اکستریت د پارفوم طراحی شد. این نسخه تقریبا رایحه مشابهی داشت اما در برخی از نت‌ها دچار تغییراتی شده بود که برای بعضی از افراد جذاب‌تر به حساب می آمد.

جالب است بدانید که بطری هر دو نسخه باکارات رژ سفید و قرمز به جنس کریستال است و توسط کمپانی مشهور Baccarat در دمای مثبت ۵۴۰ درجه سلسیوس ساخته شده است. قیمت عطر Baccarat Rouge حدود ۳۰۰ دلار است.

  • نت های اولیه: زعفران - گل یاسمن
  • نت های میانی: چوب کهربا - عنبر
  • نت های پایانیسدر - صمغ کاج

4) عطر میس دیور چری | Miss Dior Cherie

عطر میس دیور چری در سال ۲۰۱۱ طراحی و به بازار آمد و طولی نکشید که به یکی از پرفروش‌ترین عطرهای تاریخ کمپانی Dior تبدل شد. کمپین تبلیغاتی عطر Miss Dior Cherie توسط بازیگر هالیوودی مشهور ناتالی پورتمن (Natalie Portman) برگزار شد که با سر و صدای زیادی همراه بود و سبب افزایش محبوبیت و فروش عطر میس دیور چری شد. این عطر با قیمت تقریبی ۲۹۰ نیز جز گران‌ترین و بهترین عطرهای جهان محسوب می شود.

  • نت‌های اولیه: توت فرنگی - پرتقال ماندارین
  • نت‌های میانی: گل یاسمن - گل رز
  • نت‌های پایانیعنبر - چوب صندل - گل سنگ - نعناع هندی - خس خس

۵) عطر تام فور لاست چری، عطری با رایحه گیلاس!

ادکلن تام فورد لاست چری در سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی آمریکایی تام فورد طراحی و به بازار عرضه شد. این عطر با رایحه گیلاس و طراحی شیک در دل مخاطبان خود جا پیدا کرد. این عطر نیز یک عطر مشترک میان آقایان و بانوان است و برای زوج‌هایی که تمایل دارند عطر خود را با همسرشان ست نمایند، انتخاب بسیار مناسبی است.

  • نت‌های اولیه: گیلاس ترش - لیکور - بادام تلخ
  • نت‌های میانیگیلاس ترش - گل رز ترکی - گل یاسمن - آلو
  • نت‌های پایانی: وانیل - دانه تونکا - بلسان پرویی - دارچین - بنزوئین - چوب صندل - سدر - میخک - خس‌خس - نعناع هندی

خرید عطر اورجینال با گارانتی مادام العمر!

با توجه به افزایش قیمت عطرهای اورجینال، اگر قصد خرید عطر اصل را دارید، باید بسیار دقت نمایید تا عطر تقلبی را به عنوان اورجینال به شما نفروشند. متاسفانه بارها دیده شده است که برخی از فروشگاه‌ها عطرهای تقلبی و یا به اصطلاح High Copy را که شباهت بسیار زیادی به عطرهای اصلی دارند، به عنوان اورجینال به فروش می رسانند!

بهترین راهکار برای مقابله با این افراد سودجو، خرید از یک فروشگاه مطمئن و مورد اعتماد است. یکی از فروشگاه‌هایی که این روزها به دلیل ارائه گارانتی مادام العمر بر روی محصولاتش بر سرزبان‌ها افتاده است، فروشگاه درین عطر است. درین عطر اولین مرجع تخصصی فروش عطر و ادکلن اورجینال در ایران است که تمامی عطرهای خود را به همراه کارت گارانتی مادام العمر اصالت به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عطر اورجینال می توانید به وب سایت این فروشگاه به نشانی www.dorinatr.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن ۲۲۸۶۸۹۷۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید