رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: روابط ما با ایران از آوریل ۲۰۲۱ بدتر شده است اما به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم.

رابرت مالی: به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی گفت: «ما به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم و فکر می‌کنم به اندازه کافی تجربه غم‌انگیز در زمینه مهندسی کردن تغییر رژیم به ویژه در خاورمیانه داشته‌ایم.»

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفتگو با "بی‌بی‌سی" گفت که علیرغم بدتر شدن مشکلات با جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته، دولت آمریکا به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست و همچنین دیپلماسی هنوز بهترین راه حل است.

مالی در پاسخ به این سوال که آیا تصدیق می‌کند تلاش دیپلماتیک دو ساله بین واشنگتن و تهران شکست خورده است، گفت: «دیپلماسی هرگز مانند کارهای دیگر به پایان نمی‌رسد.» مالی اظهار کرد که دولت بایدن تحریم‌هایی را برای مهار ایران در خاورمیانه اضافه کرده و جامعه بین المللی را در این خصوص همراه با خود کرد.

وی در خصوص روابط با ایران مدعی شد: «روابط با تهران از زمان روی کار آمدن دولت (بایدن) و آغاز گفتگوهای غیرمستقیم با مقامات ایرانی در آوریل ۲۰۲۱ بدتر شده است. در آن زمان، مذاکرات به دلیل خواسته‌های فراتر از برجام به بن بست رسید.»

توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران کاملاً مرده است؟

مالی در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران کاملاً مرده است، از پاسخ مستقیم اجتناب کرد و مدعی شد که دولت ایران فرصت‌های متعددی را برای پایان دادن به این بحران رد کرد.

وی گفت که ایالات متحده مایل است به گفتگو با ایران بر سر برنامه هسته‌ای ادامه دهد تا به یک نتیجه دیپلماتیک برسد: «دیپلماسی همچنان اولویت رئیس جمهور بایدن است و گزینه نظامی علیه ایران و برنامه هسته‌ای آن‌ها تنها آخرین راه حل است. گزینه نظامی گزینه بسیار دشواری است و رئیس جمهور بایدن درگیر آن نمی‌شود.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین در خصوص تغییر رژیم در ایران گفت: «ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم و فکر می‌کنم به اندازه کافی تجربه غم‌انگیز در زمینه مهندسی کردن تغییر رژیم به ویژه در خاورمیانه داشته‌ایم.»

این اظهارات در حالی مطرح می شود که مقامات آمریکایی در زمان اغتشاشات در ایران همواره بر اولویت نداشتن تداوم مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران تاکید می‌کردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید