سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: دولت آمریکا باید متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی ناشی از اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.

واکنش تند کنعانی به اظهارات تهدیدآمیز بلینکن
به گزارش سلام نو به نفل از انتخاب، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه آمریکا و نیز مشاور شورای امنیت ملی این کشور اظهار کرد: دولت آمریکا باید متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی ناشی از اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد و به پیامدهای سیاسی چنین اظهارات تحریک‌آمیزی بیشتر بیاندیشد.

ناصر کنعانی در این ارتباط تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کرارا بر ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مؤید آن است و اینکه دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

او افزود: در عین حال جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نکرده و به هر میزان که نیاز توسعه‌ای کشور باشد، مبتنی بر حقوق لاینفک خود به عنوان دولت عضو معاهده عدم اشاعه دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تصریح کرد: دولت آمریکا به‌خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را برنمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهد.

کنعانی در خصوص ادعای مضحک حمایت آمریکا از مردم ایران نیز اظهار کرد: ریاکاری‌ها را متوقف کنید و هوش سیاسی ملت ایران را دست کم نگیرید.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در اغتشاشات اخیر، مردم ایران یک بار دیگر مشاهده کردند که دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدین اروپایی آن، در ابعاد مختلف و تا آنجا که در توان داشتند، سعی کردند تا با تحریک و توسعه اغتشاشات در ایران، امنیت ملت ایران را فدای امیال و اهداف پلید ضد ایرانی خود نمایند اما همانند گذشته تیر آنها به سنگ خورد و مردم فهیم ایران دست رد بر سینه آنها زدند.

ناصر کنعانی در پایان تأکید کرد: دولت آمریکا و چند شریک اروپایی آن، از تداوم دروغگویی در خصوص مسائل داخلی ایران نتیجه‌ای نخواهند گرفت اما ایران اقدامات ضد ایرانی آنها را مورد محاسبه و پیگیری قرار خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید