به‌طورکلی، برای انتخاب و خرید پروفیل باید ابتدا نوع کاربرد آن مشخص شود و اینکه قرار است پروفیل موردنظر در چه شرایط آب و هوایی مورداستفاده قرار گیرد. پروفیل‌های گالوانیزه و استیل دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع فولادی هستند اما خواص ویژه‌ای نظیر مقاومت به زنگ‌زدگی و اکسیداسیون را دارا هستند. بااین‌حال، برای کاربردهای معمول، پروفیل‌های فولادی بسیار مناسب هستند.

مقایسه کیفیت پروفیل ۵ کارخانه برتر پروفیل سازی

بررسی مشخصات فنی و کیفیت پروفیل ۵ کارخانه برتر پروفیل سازی

باوجوداینکه قوطی و پروفیل جزو مقاطع فولادی پرکاربرد در ساخت‌وساز مسکن، ساخت تجهیزات، ساخت درب و پنجره، نرده‌کشی‌ها و غیره هستند، اما شاید کارخانه‌های تولیدکننده قوطی پروفیل به اندازه تولیدکنندگان مقاطع فولادی دیگر شناخته‌شده نباشند و یا کمتر نام آن‌ها را شنیده باشید. بااین‌حال، قوطی پروفیل یک جزء جدانشدنی از صنایع مختلف است و برای اینکه یک پروفیل با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنید، نیاز است تا آگاهی کافی از مشخصات محصولات برترین کارخانه‌ های پروفیل سازی داشته باشید. به همین منظور، به معرفی و بررسی پروفیل‌های ۵ کارخانه برتر پروفیل سازی در ایران ازلحاظ قیمت پروفیل امروز  ، کیفیت، خواص و مشخصات می‌پردازیم.

برترین کارخانه ‌های پروفیل سازی ایران

پروفیل‌های فولادی محصول نورد و جوشکاری ورق فولادی هستند و یا از شکل‌دهی زاویه‌ای لوله‌های فولادی تولید می‌شوند. ازآنجایی‌که مواد پایه ساخت پروفیل در کشور ما تولید می‌شوند، بنابراین می‌توان کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل زیادی را هم متصور شد که تأمین‌کننده نیاز بازار داخل به انواع قوطی و پروفیل هستند. حال از بین این‌همه کارخانه پروفیل سازی، برخی از آن‌ها به دلیل کیفیت مثال‌زدنی محصولات، قیمت مناسب و توسعه خواص و مشخصات محصولات خود، در بین خریداران محبوبیت بیشتری پیدا کرده و توانسته‌اند خود را به‌عنوان برترین کارخانه‌های تولیدکننده قوطی پروفیل در کشور معرفی کنند.

شرکت جهان پروفیل پارس

کیفیت قوطی و پروفیل شرکت جهان پروفیل پارس در بین تولیدکنندگان پروفیل، مثال‌زدنی است. این شرکت که از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، امروزه توانسته علاوه بر تأمین بازار داخلی، سهمی هم در بازارهای خارجی داشته و محصولات خود را صادر کند. 
قوطی و پروفیل جهان پروفیل در سطح مقطع مربع و مستطیل و در انواع حالت‌های پروفیل درب و پنجره، قوطی ساختمانی و صنعتی، پروفیل مبلی، لوله‌های صنعتی و لوله داربستی تولید می‌شوند. محصولات قوطی پروفیل شرکت جهان پروفیل پارس به شرح زیر است:

• قوطی‌های مربع بر اساس استاندارد DIN ۲۳۹۵ و در ابعاد و ضخامت‌های مختلف
• پروفیل‌های فرم‌دار صنعتی با کاربرد وسیع در صنایع خودروسازی و ساختمانی
• انواع لوله مبلی در ضخامت‌های ۰.۸ ، ۰.۹ و ۱ میلی‌متر
• پروفیل Z و قوطی مستطیل
• پروفیل در و پنجره

مقایسه کیفیت پروفیل ۵ کارخانه برتر پروفیل سازی

قوطی و پروفیل نورد صابری

این مجموعه پس از تأسیس در سال ۱۳۸۷ توانسته است به تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن برسد و خود را به‌عنوان یکی از برترین کارخانه‌های پروفیل سازی معرفی نماید. محصولات این کارخانه به دلیل اینکه کارخانه نورد صابری از به‌روزترین تجهیزات بهره می‌برد، جزو باکیفیت‌ترین قوطی و پروفیل‌های موجود در بازار هستند. از مهم‌ترین محصولات این کارخانه می‌توان به تولید قوطی مربع و مستطیل در ضخامت ۱ تا ۱۴ میلی‌متر، پروفیل برای انواع چارچوب، پروفیل درب و پنجره و پروفیل‌های طرح دار اشاره کرد.

مقایسه کیفیت پروفیل ۵ کارخانه برتر پروفیل سازی

قوطی و پروفیل یاران

این کارخانه در سال ۱۳۸۲ و در شهرک صنعتی شمس‌آباد تأسیس شده است و به صورت تخصصی در زمینه تولید لوله و پروفیل فعالیت می‌کند. از مهم‌ترین محصولات شرکت قوطی و پروفیل یاران می‌توان به انواع قوطی پروفیل مربع و مستطیل، پروفیل‌های ساختمانی باز و بسته، پروفیل در و پنجره، لوله‌های صنعتی و ساختمانی، لوله آب و شوفاژ و لوله‌های گاز خانگی و شهری اشاره کرد.

مقایسه کیفیت پروفیل ۵ کارخانه برتر پروفیل سازی

قوطی و پروفیل تهران شرق

آغاز فعالیت این کارخانه به سال ۱۳۸۰ و با هدف تولید انواع لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی و همچنین ساخت اسکلت‌های فلزی پیش‌ساخته بازمی‌گردد. امروزه محصولات این مجموعه به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، لبنان، گرجستان و ارمنستان صادر می‌شوند. از مهم‌ترین محصولات کارخانه قوطی و پروفیل تهران شرق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پروفیل زد
• انواع لوله ساختمانی و صنعتی
• چهارچوب و پروفیل‌های در و پنجره
• پروفیل با مقاطع مربع و مستطیل
• لوله‌های مناسب برای رزوه شدن 

قوطی و پروفیل صدرا

کارخانه پروفیل صدرا در سال ۱۳۸۱ در شهرک صنعتی شمس‌آباد و با هدف تولید لوله و پروفیل درزدار تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۸۹ با راه‌اندازی و نصب خط تولید جدید، ظرفیت تولید سالیانه خود را به ۱۸۰ هزار تن افزایش داد. محصولات کارخانه پروفیل صدرا شامل انواع لوله‌های صنعتی، پروفیل‌های درب و پنجره، قوطی‌های مربع و مستطیل، قوطی‌های چهارچوبی، نبشی، پروفیل زد و مفتول نورد شده می‌شوند. 

بررسی قیمت و کیفیت بهترین کارخانه ‌های پروفیل سازی ایران

به‌منظور مشخص کردن کیفیت پروفیل‌های موجود در بازار، باید به چند فاکتور کلیدی ازجمله وزن پروفیل ، سایز و ابعاد، دقت ابعادی، نوع مواد به‌کاررفته در تولید آن، روش تولید، خواص مکانیکی و کیفیت سطحی آن توجه کرد. بااین‌حال، تنها موارد یادشده در تعیین قیمت پروفیل دخیل نبوده و ازآنجایی‌که انواع قوطی و پروفیل از مقاطعی چون ورق‌های فولادی و لوله‌ها تولید می‌شوند، قیمت این محصولات نیز بر قیمت نهایی تولید پروفیل اثرگذار است. علاوه بر این‌ها، باید نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و اعتبار برند کارخانه پروفیل سازی را نیز در تعیین قیمت آن در نظر گرفت.

کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل در ایران محصولات خود را مطابق استاندارد ملی ایران و نیز به‌روزترین استانداردهای جهانی تولید می‌کنند که یک جو رقابتی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت را ایجاد کرده‌اند. مانند سایر مقاطع فولادی، قیمت پروفیل نیز با افزایش سایز و ابعاد آن افزایش می‌یابد. نکته قابل‌توجه، تفاوت قیمت پروفیل‌های با جنس مختلف است. پروفیل‌های گالوانیزه و استیل قیمت گران‌تری نسبت به پروفیل‌های فولادی و آلومینیومی دارند. 

بهترین پروفیل موجود در بازار کدام است؟

انتخاب بهترین پروفیل موجود در بازار کار دشواری است. چراکه پروفیل‌ها بر اساس کاربرد، خواص، سایز، ابعاد و وزن با یکدیگر تفاوت دارند. بهترین پروفیل فولادی آن است که وزن آن مطابق استاندارد یا مطابق جدول اشتال پروفیل باشد و از کیفیت سطحی و دقت ابعادی مطلوبی برخوردار باشد. 

به‌طورکلی، برای انتخاب و خرید پروفیل باید ابتدا نوع کاربرد آن مشخص شود و اینکه قرار است پروفیل موردنظر در چه شرایط آب و هوایی مورداستفاده قرار گیرد. پروفیل‌های گالوانیزه و استیل دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع فولادی هستند اما خواص ویژه‌ای نظیر مقاومت به زنگ‌زدگی و اکسیداسیون را دارا هستند. بااین‌حال، برای کاربردهای معمول، پروفیل‌های فولادی بسیار مناسب هستند. 

خلاصه مطلب بررسی کیفیت پروفیل ۵ کارخانه برتر تولیدکننده پروفیل

کارخانه‌های متعددی در سراسر کشور در زمینه تولید انواع قوطی و پروفیل مشغول فعالیت هستند که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل، بخشی از محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کنند. از مهم‌ترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران می‌توان به جهان پروفیل پارس، پروفیل صابری، قوطی و پروفیل یاران، پروفیل صدرا و پروفیل تهران شرق اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید