۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 55416227

یکی از راهکارهای بسیار مهم برای لذت بردن از سفر و ثبت خاطرات جذاب، انتخاب بهترین زمان سفر به کرمان، است.

بهترین زمان سفر به کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید بهترین زمان سفر به کرمان چه موقع است؟ در بین بهترین جاهای گردشگری در کشور، می‌توان به استان کرمان اشاره کرد. در این شهر می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌ی تاریخی و گردشگری فوق العاده باشید که هر کدام از زیبایی خیره کننده‌ای برخوردار هستند. سالانه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از مکان‌های گردشگری در این شهر، به استان کرمان سفر می‌کنند.

برای اینکه بتوانید از سفر به کرمان لذت ببرید، باید از یک برنامه ریزی دقیق و اصولی پیروی کنید. یکی از مهمترین فاکتورها برای استفاده از برنامه ریزی مناسب، توجه به انتخاب بهترین زمان سفر به کرمان است. برای تخمین بهترین زمان برای سفر به این شهر جذاب، باید هدف اصلی خود از سفر را مشخص کنید. برای این منظور می‌توانید با ما همراه شوید تا خالق یک سفر فراموش نشدنی باشید.

شناخت بهترین زمان سفر به کرمان:

انتخاب بهترین زمان سفر به کرمان، ارتباط تنگاتنگی با هدف اصلی شما از این سفر، خواهد داشت. آیا با هدف کاری به این شهر سفر کرده‌اید؟ آیا هدف شما از سفر به استان کرمان، بازدید از مکان‌های تاریخی این شهر است؟ در هر صورت می‌توانید در زمان‌های خاص و تعیین شده‌ای به این شهر سفر کنید. در ادامه به برخی از زمان‌های بسیار مناسب برای سفر به استان کرمان، ذکر شده است.

توجه به شرایط جوی برای سفر به شهر کرمان:

در صورتی که به دنبال انتخاب بهترین زمان سفر به کرمان هستید، باید حتما شرایط جوی را مد نظر قرار دهید. در برخی از روزهای سال، شاهد گرمای طاقت فرسایی در این شهر خواهیم بود. بنابراین انتخاب این زمان‌ها برای گردشگری و تفریح در کرمان، هرگز هوشمندانه نخواهد بود.

  • در اوایل تیر ماه شاهد آغاز دوره‌ی گرما در این شهر خواهیم بود. در این زمان می‌توان شاهد بالا رفتن دما تا ۳۵.۷ درجه سانتی گراد نیز خواهیم بود. کمترین دما در این دوره‌ی زمانی ۱۸.۷ درجه سانتی گراد است. اگر این دوره‌ی زمانی را برای سفر به شهر کرمان در نظر گرفته‌اید، باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از گرمازدگی مد نظر قرار دهید.
  • سردترین روزهای سال در این شهر از اوایل دی ماه، شروع می‌شوند. گاهی دما تا ۲.۸- درجه سانتی گراد نیز کاهش می‌یابد. در این ماه‌ها (دی و بهمن) میزان گردشگری در شهر کرمان بسیار کاهش می‌یابد. در صورتی که در این زمان ناچار به سفر هستید، حتما از تجهیزات مناسب استفاده کنید.
  • بهترین زمان سفر به کرمان از نظر شرایط جوی، فصل بهار (اوایل اردیبهشت تا خرداد) و فصل تابستان و پاییز (اوایل شهریور تا پایان مهر) است. در این روزها متوسط دما تقریبا برابر با ۲۱ درجه سانتی گراد بوده که بهترین دما برای گردشگری به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به کرمان

سفر به کرمان در بهار

انتخاب زمان مناسب بر اساس رویدادها در شهر کرمان:

از دیگر المان‌‎هایی که بر روی انتخاب بهترین زمان سفر به کرمان موثر است، توجه به رویدادها و مراسمات مختلف در این شهر است. در شهر کرمان نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر می‌توان شاهد جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف بود. برخی از این جشنواره‌ها و رویدادها به اندازه‌ای جذاب و منحصر بفرد هستند که توجه مخاطبین در کشورهای مختلف را نیز جلب می‌نمایند. از جمله مهمترین رویدادها و جشنواره‌ها در این شهر، عبارتند از:

  • جشنواره موسیقی: (هر ساله با حضور بسیاری از اساتید و هنرمندان بزرگ برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توان شاهد حضور بسیاری از نوازندگان مطرح و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف نیز بود. در این جشنواره می‌توان از موسیقی‌های محلی و جذاب، لذت برد.)
  • جشنواره بومی و محلی: (از دیگر جشنواره‌هایی که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به کرمان ترغیب می‌کند، جشنواره محلی در این شهر است. برگزاری برنامه‌های شاد، اجرای موسیقی، نمایش صنایع دستی، غذاهای محلی و ... از جمله مهمترین دستاوردهای این جشنواره می‌باشد.)
  • مراسم علم گردانی در محرم: (یکی از مراسمات بسیار خاص، مراسم علم گردانی در کرمان است که عزاداری این شهر را بسیاری جذاب نموده است. این مراسم از جمله مراسم‌هایی است که در کشور ما به ثبت ملی رسیده است.)

انتخاب بهترین زمان سفر به کرمان بر اساس شلوغ و خلوت بودن:

از دیگر مواردی که در انتخاب بهترین زمان سفر به کرمان بسیار موثر است، توجه به انتخاب زمان خلوت و یا شلوغ در کرمان است. در برخی از زمان‌ها، شاهد افزایش میزان ورود گردشگران و شلوغ شدن شهر کرمان خواهیم بود. در این برهه زمانی، عدم دسترسی به برخی از امکانات برای مسافران، ایجاد می‌شود. همچنین مسافران با قیمت‌های بالای هتل و ... مواجه خواهند شد. از جمله شلوغ‌ترین زمان‌ها برای مراجعه به این شهر، می‌توان به:

  • ایام نوروز
  • اواخر فصل تابستان
  • فصل پاییز
  • زمان برگزاری جشنواره‌ها

و ... اشاره نمود. در برخی از زمان‌ها نیز به دلایل مختلف، مانند: باز شدن مدارس، گرمی و یا سردی هوا و ... می‌توان شاهد کاهش میزان گردشگری در این شهر بود.

بهترین زمان سفر به کرمان

سفر به کرمان در زمان مناسب

توجه به قیمت هتل‌ها:

یکی از عوامل بسیار مهم در سفر به کرمان، توجه به قیمت هتل‌ها و مکان‌های مختلف برای اقامت، می‌باشد. در برخی از زمان‌ها، قیمت این مکان‌ها با افزایش چشمگیری مواجه خواهند بود. بسیاری از مسافران به دلیل عدم دسترسی به مکان‌های دیگر، ناچار به پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای اقامت هستند. در صورتی که در زمان مناسب به این شهر مراجعه نمایید، حتما با قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای مواجه خواهید شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید